Mokslininkai atrado paprastą triuką, kaip 35 proc. padidinti skaitymo greitį

Mokslininkai nustatė, kad perėjus prie skaitytojui tinkamesnio šrifto skaitymo greitis padidėja, o teksto supratimas lieka nepakitęs.
Tėvai turėtų skatinti vaikus mokytis savarankiškai
Tėvai turėtų skatinti vaikus mokytis savarankiškai / 123RF.com nuotr.

Centrinės Floridos universiteto mokslininkai nustatė, kad pakeitus šrifto stilių ir dydį galima pagreitinti skaitymą išlaikant tą patį teksto supratimo lygį, praneša „SciTechDaily“.

„Šie rezultatai pabrėžia, kad personalizavimas yra labai svarbus, ir skatina ateityje kurti priemones ir atlikti tyrimus, kurie padėtų skaitytojams atrasti formatą, optimizuojantį jų asmeninę skaitymo patirtį“, – sakė tyrimo bendraautoriaus, UCF Pramonės inžinerijos ir valdymo sistemų katedros docentas Benas Sawyeris.

Atliekant tyrimą, 352 dalyviai, kurių amžius svyravo nuo 18 iki 71 metų, turėjo užduotį skaityti skaitmeninį tekstą savo asmeniniuose įrenginiuose. Buvo išbandyta šešiolika įprastų šriftų, naudojamų internete, laikraščiuose ir PDF formatuose.

„Šis tyrimas rodo, kad į šriftus turėtume pradėti žiūrėti taip, kaip žiūrime į skaitymo akinius“, – sakė „Adobe Research“ stažuotojas ir Brauno universiteto informatikos mokslų doktorantas Shaunas Wallace'as.

„Pasirinkę tinkamą šriftą, galime pakeisti žmogaus teksto matymo būdą ir padėti jam greičiau skaityti. Šis tyrimas yra tik pradžia, nes galime ištirti visus aspektus, kaip pertvarkyti tekstą, kad jis atitiktų asmens poreikius.“

Mokslininkai taip pat siūlo atlikti penkių minučių trukmės virtualius skaitymo gebėjimų testus, skirtus sužinoti koks šriftas ir teksto išdėstymas skaitytojui tinka labiausiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis