Mokslininkai bando išmokyti robotą juoktis tinkamu metu

Mokslininkai kuria dirbtinio intelekto sistemą, kuria siekiama atkurti žmonių humoro jausmą tam, kad robotas išmoktų juoktis tinkamu lpokalbio metu.
Robotas ir verslininkas
Robotas ir verslininkas / 123RF.com nuotr.

Juokiantis robotas, pavadintas Erica, galėtų pagerinti natūralius žmonių ir dirbtinio intelekto sistemų pokalbius.

„Manome, kad viena iš svarbių pokalbio su dirbtiniu intelektu funkcijų yra empatija“, – sakė dr. Koji Inoue iš Kioto universiteto, pagrindinis tyrimo autorius. „Taigi nusprendėme, kad vienas iš būdų, kaip robotas gali įsijausti į naudotojus, yra dalytis juoku.“

K.Inoue ir jo kolegos ėmėsi mokyti savo dirbtinio intelekto sistemą pokalbio juoko meno. Jie surinko mokomuosius duomenis iš daugiau nei 80 greitojo pasimatymo dialogų. Vėliau šie duomenys buvo naudojami mašininio mokymosi sistemai apmokyti, kad ji nuspręstų, ar reikia juoktis, ir parinktų atitinkamą juoko tipą, rašo „The Guardian“.

Remdamasis garso failais, algoritmas išmoko pagrindines socialinio juoko, kuris paprastai būna santūresnis, ir linksmo juoko charakteristikas, siekdamas atitinkamose situacijose jas atkartoti.

Komanda išbandė Ericos „humoro jausmą“ sukurdama keturis trumpus dialogus, kuriais ji galėtų dalytis su žmogumi, integruodama naująjį dalijimosi juoku algoritmą į esamą pokalbių programinę įrangą.

Klipai buvo paleisti 130 savanorių, kurie palankiausiai įvertino dalijimosi juoku algoritmą už empatiją, natūralumą, panašumą į žmogų ir supratimą.

Komanda teigė, kad juokas gali padėti sukurti robotus, turinčius savitą charakterį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis