Mokslininkai nustatė, kurie „Instagram“ nuotraukų filtrai sulaukia didžiausio dėmesio

Greičiausiai daugelis „Instagram“ naudotojų prieš skelbdami nuotraukas yra pagalvoję apie tai, kokį „Instagram“ filtrą reikėtų uždėti. Laimei, mokslininkai palengvino mūsų gyvenimą ir tai išsiaiškino.
„Instagram“ filtrai
„Instagram“ filtrai / Flickr/ayman nuotr.

Tyrėjai iš „Yahoo Labs“ Džordžijos technologijų institute (JAV) analizavo 7,6 mln. nuotraukų, įkeltų iš mobiliojo telefono į „Flickr“. Atlikę kiekybinę komentarų ir peržiūrų skaičiaus analizę, mokslininkai paskelbė, kurios nuotraukų redagavimo programos yra pačios efektyviausios, rašo mic.com.

Labiausiai mėgstami buvo tie filtrai, kurie skatino šiltumą, kontrastą ir ekspoziciją. 

Nuotraukos su filtrais sulaukė žymiai daugiau dėmesio nei tos, kuriose jie nenaudojami. Tyrimai rodo, kad žmonės 21 proc. labiau linkę žiūrėti filtrus turinčias nutraukas nei be jų, o komentuojamos nuotraukos su filtrais yra 45 proc. dažniau.

Labiausiai mėgstami buvo tie filtrai, kurie skatino šiltumą, kontrastą ir ekspoziciją. Jeigu visa tai pavertus „Instagram“ terminais, filtrų pavadinimai būtų „Mayfair“, „Valencia“ ir „Nashville“.

Kitame spektro gale – filtrai, kurie turi labai perdėtą poveikį, pavyzdžiui, „X-Pro II“ arba „Kelvin“, taip nežavi, nes jie atrodo dirbtinai, o uždėjus juos, nuotraukos gali prarasti detalių.

Tyrėjai atliko išsamesnę analizę ir įdėmiau ištyrė tuos „Flickr“ vartotojus, kurie atsakė, kad mėgsta filtrus. Didžiausi skirtumai pastebėti tarp fotografų profesionalų ir mėgėjų.

Profesionalai apibūdinami kaip „rimti fotografijos mėgėjai, kurie turi profesionalias kameras ir be savo išmanių įrenginių“. Jie dažniausiai filtrus naudojo tam, kad būtų paslėptos nuotraukų klaidos, kad sustiprintų įspūdį, pabrėžtų spalvas arba tam tikrus objektus.

Neprofesionalai filtrus naudojo labiau poilsiniais tikslais. „Paprasti fotografai mėgsta suteikti prašmatnesnę ir unikalią nuotraukų išvaizdą taikydami filtrus. Filtrai jiems padeda padaryti taip, kad nuotraukos atrodytų gražesnės ir kartais linksmesnės“, – teigė tyrėjai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų