Mokslininkai sukūrė lipdukus, kurie gali matyti kūno vidų

Nauji pašto antspaudo dydžio ultragarsiniai lipdukai leidžia gauti aiškius širdies, plaučių ir kitų vidaus organų vaizdus.
Ultragarso nuotrauka
Ultragarso nuotrauka / 123RF.com nuotr.

Ultragarsinis vaizdavimas yra saugus ir neinvazinis būdas pamatyti organizmo veiklą iš vidaus. Tačiau šiuo metu ultragarsiniam vaizdui gauti reikalinga didelių gabaritų specializuota įranga, kuria galima naudotis tik ligoninėse ir gydytojų kabinetuose.

Pagal naują MIT inžinierių sukurtą dizainą ši technologija gali būti tokia pat lengvai nešiojama ir prieinama, kaip pleistrų įsigijimas vaistinėje.

Žurnale „Science“ paskelbtame straipsnyje inžinieriai pristatė naujo ultragarsinio lipduko dizainą – pašto ženklo dydžio prietaisą, kuris priklijuojamas prie odos ir gali 48 valandas nepertraukiamai atlikti vidaus organų ultragarsinį vaizdavimą, rašo „MIT News“.

Tyrėjai lipdukus klijavo savanoriams – prietaisai parodė didelės raiškos pagrindinių kraujagyslių ir gilesnių organų, tokių kaip širdis, plaučiai ir skrandis, vaizdus. Lipdukai išlaikė stiprų sukibimą ir fiksavo po jais esančių organų pokyčius, kai savanoriai atliko įvairius veiksmus, įskaitant sėdėjimą, stovėjimą, bėgimą ir važiavimą dviračiu.

Pagal dabartinį projektą lipdukus reikia prijungti prie prietaisų, kurie atspindėtas garso bangas paverčia vaizdais. Šiuo metu komanda siekia ištobulinti lipdukus taip, kad jie veiktų belaidžiu būdu.

„Mes įsivaizduojame, kad prie įvairių kūno vietų būtų priklijuoti keli lipdukai, kurie palaikytų ryšį su jūsų mobiliuoju telefonu. Jame dirbtinio intelekto algoritmai analizuotų vaizdus“, – sakė vyriausiasis tyrimo autorius Xuanhe Zhao, MIT mechanikos inžinerijos bei civilinės ir aplinkos inžinerijos profesorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis