Tyrėjai nustatė, kad tie, kurie pildė formas, skaitė trumpas istorijas ar mokėsi kompiuterio ekrane suvokė tik pagrindinius faktus, jų smegenys dažnai negebėjo apdoroti „aukšto lygio“ arba abstrakčių idėjų, rašo „The Telegraph“.
Mokslininkų atradimai dar labiau sustiprina įtarimus, kad modernios technologijos trukdo sutelkti dėmesį ir palieka mažiau laiko apmąstymams.
Tyrėjai daro prielaidą, kad nuolat augantis kelių užduočių atlikimo vienu metu (angl. multitasking) poreikis, iškart į keletą veiklų padalintas dėmesys ir milžiniškas kiekis informacijos verčia žmones rinktis mažiau protiškai aktyvią veiklą.
Tyrimo dalyvių buvo paprašyta atlikti įvairias užduotis, tarp jų – užpildyti internetines anketas, skaityti trumpas istorijas ir palyginti skirtingus automobilių modelius. Viena grupė žmonių visa tai darė kompiuterio ekrane, kita naudojo popierinį variantą.
Mokslininkai nustatė, kad atlikę užduotis popieriniame variante tyrimo dalyviai kur kas geriau suvokė turinio reikšmę, o visa tai atlikę kompiuteriu įsiminė tik tam tikras detales.
Pavyzdžiui, trumpą istoriją skaitę „popieriuje“ gebėjo atsakyti į daugiau kausimų apie siužetą ir daryti apibendrinimus. Kai reikėjo įvertinti keturių išgalvotų automobilių savybes, 66 proc. skaičiusių popierinį variantą tiksliai įvertino geriausią modelį, o skaičiusių kompiuterio ekrane – 43 procentai.