Ilgą laiką telefonų kūrėjams įrenginių dizainas buvo tik technologinių sprendimų palydovas. Technologijoms milžinišku tempu šuoliuojant į priekį, didžiausią svarbą jie skyrė galingesniems procesoriams ir kokybiškas nuotraukas fiksuojančioms kameroms. Tačiau kai daugelis žmonių kišenėje nešiojasi galingą procesorių ir nuotraukomis gali neribotai išreikšti savo asmenybę, atsigręžta ir į „kitą telefono pusę“ – kuo gi gali nustebinti jo išorė?
Telefono priekyje didelės erdvės improvizacijoms nėra. Čia karaliauja spalvingi ir dideli ekranai, o telefonų gamintojai nebent kovoja su priekinės kameros įtrauka arba ieško būdų iki minimumo sumažinti kraštinės rėmelį. Todėl drobė kūrybiniams dizaino sumanymams plyti ant telefono nugarėlės.
Kol daug įrenginių būdavo prieinami tik juodi arba balti, suasmeninimo galimybes siūlė telefonų priedų gamintojai. Vartotojai galėjo ant telefono uždėti silikoninį dėklą su jiems patinkančiu vaizdu, tačiau pastarieji greitai nusidėvėdavo ir buvo nepraktiški. Imta ieškoti sprendimo, kaip sukurti telefoną, kurio išvaizda patenkintų net įnoringiausią estetą.
Dar viena išmaniųjų telefonų gamintojų naujovė – dinamiško žvilgesio ir atspalvių kaitos paieškos.
Pirmas žingsnis – išplėsti prieinamų spalvų gamą, neapsiribojančią monochrominiais baltos ir juodos spalvų atspalviais. Pavyzdžiui, kurdamas naujuosius „P30“ serijos telefonus, „Huawei“ įkvėpimo sėmėsi iš gamtos. Skirtingos įrenginio spalvos atspindi visą dienos eigą, nuo paslaptingos nakties tamsos ir ją keičiančio oranžinio saulėtekio iki spindinčio vidurdienio dangaus.
Dar viena išmaniųjų telefonų gamintojų naujovė – neapsiribojimas viena, statiška spalva, bet dinamiško žvilgesio ir atspalvių kaitos paieškos. „Huawei P30“ telefonų „Aurora“ dizainą įkvėpė Šiaurės pašvaistės žaismė, kai mėlyna spalva nejučia pereina į paslaptingą žalią. Taip telefono spalvų gama nuolat kinta, priklausomai nuo šviesos intensyvumo ir žvilgsnio kampo.
Kompromisas tarp blizgaus ir matinio paviršiaus
Ieškodamas sau labiausiai tinkamų kasdienių aksesuarų, žmogus pasitelkia visas savo jusles – ieško skaniausių kvepalų, skaniausios kavos, įdomiausios muzikos. Galbūt šie jutimai ne tokie aktualūs telefono dizainui, tačiau lytėjimas ir rega neabejotinai dalyvauja priimant šį sprendimą.
Dairydamiesi naujo telefono, vartotojai jo dizainą vertina ne tik „iš akies“, bet ir laikydami telefoną rankose. Gamintojai leidžia rinktis iš įvairių korpuso medžiagų, o įrenginį galima įsigyti tiek matinio, tiek blizgaus paviršiaus.
Abu šie pasirinkimai turi savo pranašumų. Blizgus paviršius kuria prabangos ir modernumo įspūdį, o įrenginio spalvos atrodo gyvybingesnės. Bėda ta, kad ant jo labai ryškiai matyti pirštų atspaudai ar dulkės. Matiniam paviršiui tai nebaisu, tačiau jis atrodo statiškas.
Telefono dizainas – tai dar viena šiuolaikinio žmogaus saviraiškos galimybė.
Kurdamas naujojo „P30 Pro“ dizainą, „Huawei“ sumanė integruoti geriausias abiejų pasirinkimų savybes. Naujas „Mistinės mėlynos“ spalvos pasirinkimas padalina telefono nugarėlę pusiau – įrenginio viršuje įsitaiso blizgesys, o apatiniuose dviejuose trečdaliuose dominuoja matinis paviršius.
Toks dviejų paviršių pasirinkimas kuria neeilinio pasirinkimo kontrastą ir malonią įtampą. „Huawei“ pasirinkimą įkvėpė naktinio dangaus atspindys ant ramaus vandenyno paviršiaus – o matinė dalis simbolizuoja pakrantės smėlį. Jei „Aurora“ dizainas atspindi vos regimą, švelnų perėjimą tarp skirtingų spalvų, „Mistinę mėlyną“ įkvepia griežta kranto linija.
Telefono dizainas – tai dar viena šiuolaikinio žmogaus saviraiškos galimybė. Vis tvirtėjančios korpuso medžiagos leidžia užmiršti apsauginius dėklus, todėl telefonu galima naudotis be jokių papildomų priedų. Dėl šios priežasties vienos ar dviejų monochrominių spalvų telefonai – jau praeitis, nes pozicijas užkariauja spalvos ir jų dermė.