Moteriškais vardais pavadinti uraganai grėsmingesni

Ilinojaus universiteto mokslininkai nustatė, kad žmonės mano, kad moteriškais vardais pavadinti uraganai bus silpnesni ir jų menkiau saugosi. Todėl dažniausiai per moteriškais vardais pavadintus uraganus nukenčia daugiau žmonių, rašo „Time“.
Reunjono saloje siaučia uraganas Bejisa
Uraganai moteriškais vardais pridaro daugiau nuostolių. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Mokslininkai tyrė per šešis dešimtmečius JAV vykusius uraganus ir suskaičiavo, kad per moteriškais vardais pavadintus uraganus žūdavo daugiau žmonių nei per tuos, kuriems buvo suteikti vyriški pavadinimai. Toks skirtumas aiškinamas žmonių nusiteikimu, kad moterišku vardu pavadintas uraganas bus silpnesnis, ir mažesniu pasiruošimu jam.

Iš tiesų uragano vardas nesusijęs su jo galingumu, tačiau žmonės nesąmoningai mano, kad moteriškais vardais pavadinti vėjai bus silpnesni. Tyrėjai nustatė, kad kuo moteriškesnis vardas duodamas uraganui, tuo daugiau žūčių per jį įvyksta. Jų teigimu, pervadinus uraganą Čarlį, pavyzdžiui, Luiza, per jį įvyktų triskart daugiau mirčių.

Spręsdami dėl audros galingumo, žmonės pritaiko stereotipus apie vyrus ir moteris. Tai reiškia, kad uraganai, pavadinti itin moteriškais vardais, atrodo būsiantys švelnesni, – sako mokslininkė.

„Spręsdami dėl audros galingumo, žmonės pritaiko stereotipus apie vyrus ir moteris. Tai reiškia, kad uraganai, pavadinti itin moteriškais vardais, atrodo būsiantys švelnesni“, – sako studijos autorė Sharon Shavitt.

Atlikdami tyrimą mokslininkai teiravosi žmonių, ką jie mano apie „uraganę Aleksandrą“ ir „uraganą Aleksandrą“. Žmonių atsakymai darkart patvirtino, kad vyro vardu pavadintas uraganas atrodo grėsmingesnis.

Mokslininkai pripažįsta, kad tokius žmonių atsakymus lemia stereotipai, tačiau pabrėžia, kad jie nėra neigiami kažkurios lyties atžvilgiu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis