Servetėlių dėžutės dydžio bepilotis orlaivis, kurį į Raudonąją planetą atgabeno marsaeigis „Perseverance“, pirmą kartą nuo jos paviršiaus pakilo 2021-ųjų balandžio 19 dieną.
„Ilgas atsisveikinimas“, – socialiniame tinkle „X“ rašė NASA.
„Ingenuity“ komanda gavo paskutinę žinutę iš Marso sraigtasparnio, kuris nuo šiol tarnaus kaip stacionarus bandymų stendas, renkantis duomenis, kurie galėtų būti naudingi būsimiems Raudonosios planetos tyrinėtojams“, – pridūrė kosmoso agentūra.
Iš pradžių „Ingenuity“ buvo sukurtas siekiant įrodyti hipotezę, kad skrydis itin plonoje Marso atmosferoje yra įmanomas, ir turėjo būti paleistas penkis kartus. Tačiau „Ingenuity“ pranoko visus lūkesčius.
Apskaičiuota, kad jis iš viso atliko 72 išskridimus. Sraigtasparnis „Ingenuity“ galėjo skristi ilgiau nei dvi valandas, trumpais šuoliais aplenkdamas dulkių audras ir nepaisydamas klastingų ir atšiaurių sąlygų bei neveikiančio jutiklio.
Viena pagrindinių jo užduočių buvo gyvybės ženklų paieška. Manoma, kad Marse prieš milijardus metų, kai šioje planetoje buvo daug drėgniau ir šilčiau nei šiandien, galėjo egzistuoti gyvybė.
Pirmadienį NASA pranešė, kad bando greičiau ir pigiau pargabenti į Žemę marsaeigio „Perseverance“ surinktas Marso uolienas, agentūrai vis dažniau sulaukiant kritikos dėl gerokai viršyto biudžeto.
Šios pastangos dedamos tuo metu, kai, pasak kinų valstybinės žiniasklaidos, Kinija ruošiasi iki maždaug 2030 metų supaprastinti Marso mėginio grąžinimo misiją. Jeigu viską vyktų pagal planą, Kinija taptų pirmąja šalimi, kuriai pavyko atlikti tokį darbą.