Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Naudojantieji mygtukinius telefonus rizikuoja nesulaukti pagalbos

Bendrasis pagalbos centras vienu didžiausių savo nuopelnų per 15 metų įvardija pagerintą vietos nustatymo sistemą. Pasak centro vadovo, išmaniųjų telefonų savininkams suteikti pagalbą galima operatyviau nei paprastų mygtukinių telefonų, nes galima gauti tikslesnes koordinates.
Moteris su telefonu rankose
Moteris su telefonu rankose / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Daiktą panašų į sprogmenį prieš keletą savaičių Varėnos apylinkėse aptiko 15min fotožurnalistas Vidmantas Balkūnas. Tačiau paskambinus į Bendrąjį pagalbos centrą (BPC) operatorė negalėjo nustatyti tikslios jo buvimo vietos.

„Jie mano vietos negalėjo nustatyti dėl mano seno mygtukinio telefono. Jeigu aš būčiau skambinęs iš išmanaus telefono, tai jie būtų tikslai tašką užsidėję“, – pasakojo V.Balkūnas.

Jie mano vietos negalėjo nustatyti dėl mano seno mygtukinio telefono. Jeigu aš būčiau skambinęs iš išmanaus telefono, tai jie būtų tikslai tašką užsidėję, – pasakojo V.Balkūnas.

Panašių atvejų, kai BPC operatoriams nepavyksta rasti tikslių koordinačių, yra buvę ne kartą. Prieš daugiau nei 4 metus 2 vyrai, apsvaigę nuo alkoholio ir narkotinių medžiagų, pagrobė septyniolikmetę merginą, išniekinę, slėpdami įkalčius sudegino ją automobilio bagažinėje. Tarnybos nesėkmingai ieškojo iš Dembavos vykusios merginos, nors ji daugiau nei valandą kalbėjo su BPC operatore, prašydama pagalbos.

Pasak BPC ir mobiliojo ryšio bendrovių specialistų, išmanieji telefonai, naudodami specialią vietos nustatymo sistemą, žmogaus buvimo vietą gali nustatyti iki 4 tūkst. kartų tiksliau.

„Daugelis išmaniųjų telefonų, tuo metu, kai skambiname į BPC, ne tik perduoda informaciją, prie kurios bazinės stoties jis jungiasi, tačiau taip pat techninio ryšio kanalu būna išsiunčiama žinutė su GPS duomenimis,“ – sakė bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovas ryšiams su visuomene Antanas Bubnelis.

Europos Komisijos ataskaitos duomenimis, BPC negali nustatyti 3 proc. skambinančiųjų vietos. Centro vadovas Audrius Čiuplys sako, kad situacija, nustatant skambinančiojo 112 vietą Lietuvoje gerokai pagerėjo.

Maždaug trečdalis mobiliojo ryšio vartotojų Lietuvoje vis dar naudojasi neišmaniais telefonais ir rizikuoja, kad BPC operatoriai, ištikus nelaimei, juos ras sunkiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos