Nauja kibernetinė bjaurybė: pamatei reklamą – gavai ir virusą

Aptiktas naujas „Flash Player“ pažeidžiamumus išnaudojantis programų rinkinys „Stegano“, kuris plinta per populiarių internetinių svetainių reklamas. Remiantis grėsmių nustatymo sistemomis, per pastaruosius du mėnesius kenksmingas reklamjuostes („banerius“) matė daugiau nei milijonas vartotojų.
Jeigu matėte kurią nors iš šių reklamjuosčių – verta susirūpinti
Jeigu matėte kurią nors iš šių reklamjuosčių – verta susirūpinti / ESET nuotr.

Maždaug nuo šių metų spalio pradžios kibernetiniai nusikaltėliai pradėjo atakuoti „Internet Explorer“ naudotojus, ieškodami jų kompiuteriuose esančių „Flash Player“ pažeidžiamumų. Išnaudodami šias saugumo spragas programišiai stengėsi nuotoliniu būdu atsiųsti ir įdiegti įvairių tipų kenkėjiškas programas, rašoma ESET pranešime spaudai.

Kenksmingų programų rinkinys pavadintas „Stegano“ vardu, turint omenyje steganografiją – šifravimo būdą, slepiantį informaciją kituose duomenyse. Būtent šį metodą naudojo programišiai, slėpdami kenksmingą kodą svetainių reklamose.

Pasak kibernetinio saugumo bendrovės ESET ekspertų, vartotojams pakakdavo atsidaryti internetinę svetainę su kenksminga „Browser Defence“ ar „Broxu“ reklama, kad taptų potencialiu programišių taikiniu. Kenksmingas kodas buvo įterptas tarp paveikslėlio pikselių, tad net nepaspaudus reklamjuostės vartotojų kompiuteriuose buvo ieškoma saugumo spragų.

Pažeistuose kompiuteriuose nuotoliniu būdu buvo diegiami bankininkystės trojanai, užpakalinių durų kenkėjai ir šnipinėjimo programos, taip pat išpirkos reikalaujantys virusai. Programišių atakos išvengė tik tie vartotojai, kurie laiku atnaujina kompiuterio operacinę sistemą ir naudojamas programas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis