Naujame filme apie Marso kolonizavimą mokslinė fantastika persipina su realybe

Nei viena iš visų saulės sistemoje esančių planetų nepatraukė tokio didelio mokslininkų dėmesio kaip Marsas. Kosmosą tyrinėjantys mokslininkai lenktyniauja su laiku ir nepailsdami ieško galimybių išsiųsti žmones į Raudonąją planetą, rašoma „National Geographic“ pranešime spaudai.
Filmo „Mars“ kadras
Filmo „Mars“ kadras / „National Geographic“ nuotr.

Žmonijai dar tik kuriant Marso kolonizavimo planus, Oskaro ir Emmy apdovanojimų laureatai režisieriai Brianas Grazeris ir Ronas Howardas sukūrė mokslinės dokumentikos juostą „Mars“ apie sėkmingą modernaus mokslo proveržį.

Lietuvoje filmas „Mars“ bus rodomas sekmadieniais 17 val. „National Geographic“ kanalu. Filmo premjera – lapkričio 13 d.

Šešių dalių serialas pasakoja įkvepiančią istoriją, kurioje dabarties moksliniai faktai persipina su ateities fikcija ir nukelia žiūrovus į 2033 metus. Draminis siužeto scenarijus, specialieji efektai ir dokumentikos intarpai – tai naujas TV žanras, išlaikantis nuoseklų dėstymą ir kuriantis įtampą.

„Aš ir mano bičiulis Brianas išsikėlėme ambicingą uždavinį sukurti dokumentinį filmą apie astronautų kelionę į Marsą, kuriame būtų ir realaus gyvenimo detalių. Žiūrovams pristatomas filmas yra vaizdingas ir patirtimi paremtas kinematografijos kūrinys. „National Geographic“ ambicijos buvo didelės ir mes jaučiamės pagerbti galėdami imtis šio iššūkio“, - sako „Mars“ režisierius Ronas Howardas.

Istorija prasideda 2033 m., kuomet į misiją Marse išsiunčiama pirmoji astronautų grupė. Misiją į kosmosą finansuoja dvi viešo ir privataus sektoriaus įmonės: Marso misijos korporacija, 2022 metais inicijuota kosmosą tyrinėjančių įmonių asociacija, kurios būstinėje Londone kuriamos technologinės programos, ir Tarptautinis Marso mokslo fondas, įsteigtas planuojamai ekspedicijai.

VIDEO: MARS | Exclusive Sneak Peek

Šių dienų mokslininkų tikslas pasiekti Raudonąją planetą perpasakojamas pasitelkiant dokumentikos tikslumą ir gyvus interviu su novatoriais, kurie vykdo tyrimus ir vysto kosmoso technologijas. Ne mažiau svarbi suprojektuotos ateities aktualijas ir šių dienų realijas jungianti grandis – drama paremtas siužetas ir specialieji efektai, dalis scenų buvo filmuojamos Maroko dykumose ir Budapešte.

Scenarijuje daug dėmesio skiriama kruopščiai atrinktai tarptautinei 6 astronautų komandai. Pirmajai Misijai vadovauja amerikietis Benas Sawyeris (akt. Benas Cottonas), kartu su juo į ekspediciją leidžiasi korėjietė pilotė Hana Seung (akt. Jihae), hidrologas ir biochemikas iš Ispanijos Javieras Delgado (akt. Alberto Ammannas), iš Prancūzijos kilusi fizikė Amelie Durand (akt. Clementine Poidatz), mechanikos inžinierius ir robotikos specialistas iš Nigerijos Robertas Foucault (akt. Sammi Robiti) ir Rusijosje gerai žinoma geologė Marta Kamen (akt. Anamaria Marinca). Žemėje likusioje valdymo stotyje Londone dirba Hanos Seung dvynė sesuo Joon Seung (akt. Jihae) ir misijos vadovas iš Prancūzijos Edas Grannas (akt. Olivier Martinezas).

Erdvėlaiviu „Daedalus“ vykusi pirmoji astronautų komanda sėkmingai pasiekia Marsą ir įkuria operacijų bazę. Į antrąjį misijos etapą išsiunčiama branduolinės fizikos ekspertė iš D. Britanijos Leslie Richardson (akt. Cosima Shaw) kartu su vyru, pasaulinio pripažinimo sulaukusiu eksperimentinės botanikos specialistu dr. Paulu Richardsonu (akt. Johnas Lightas).

Kūrėjų komanda stengėsi kaip įmanoma tiksliau atvaizduoti realius mokslinius faktus ir intensyviai dirbo su daugybe ekspertų. Džordžijos technologijos instituto aviacijos inžinierius ir kosminių technologijų specialistas dr. Robertas Brownas konsultavo apie mokslinių faktų atvaizdavimą. Dr. Mae Jemison,buvusi NASA astronautė ir pirmoji afroamerikietė, skridusi į kosmosą, daug dirbo su filmo herojais kuriant jų personažus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis