Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas rinkodaros specialistų įrankis – žvilgsniu valdomi ekranai

Vokiečių ir anglų mokslininkai sukūrė prekybininkams skirtą technologiją „SideWays“, kurios tikslas yra sekti potencialių pirkėjų, besidominčių parduodamais produktais, žvilgsnius ir pagal tai ekrane rodyti su prekėmis susijusią reklamą ar kitą informaciją, praneša NewScientist.com.
Interaktyvūs ekranai su projektuojamu vaizdu gali būti valdomi ne tik rankų, bet ir akių judesiais
Interaktyvūs ekranai su projektuoajmu vaizdu gali būti valdomi ir žmogaus žvilgsniu / Ištrauka iš NewScientist.com (Techincal university of Berlin) vaizdo įrašo

Technologijos prototipą praeitą savaitę Paryžiuje įvykusioje konferencijoje „Žmogaus faktoriai kompiuterinėse sistemose“ pristatė Andreas Bullingas iš Maxo Plancko informatikos instituto ir Yanxia Zhang iš Lankasterio universiteto.

Žvilgsnius sekanti sistema naudoja įprastą vaizdo kamerą, kuri pagal akies kraštelius ir jų buvimo vietos veide pasikeitimą fiksuoja žmogaus akies lėliukės judesius. Speciali programinė įranga per neilgą laiką apdoroja užfiksuotus duomenis ir pradeda akių judesio sekimo procesą.

Akių sekimo technologija nėra nauja, tačiau jos pritaikymui naudojami dabartiniai įrenginiai yra nepatogūs, mat gali dirbti tik su vieno žmogaus žvilgsniais, prieš tai juos sukalibravus su sistema. Tuo tarpu „SideWays“ prototipas gali sekti iki keturiolikos skirtingų asmenų akių judesius be jokių išankstinių nustatymų. Prietaisas sėkmingai aptinka skirtingo aukščio žmonių žvilgsnius, be to visi jie gali turėti skirtingų spalvų akis. 

Mokslininkai numato, kad ši akių sekimo sistema labiausiai pritaikoma rinkodaros tikslams. Žvilgsniu valdomi interaktyvūs ekranai galėtų būti naudojami parduotuvėse ar prekybos centruose. Naujoji technologija neturėtų pakeisti lietimams jautrių ekranų, o būtų skirta jų teikiamų galimybių išplėtimui, suteikiant papildomo funkcionalumo.

Mokslininkai ketina „SideWays“ sistemą patobulinti taip, kad ja būtų galima sketi keliolikos skirtingų žmonių žvilgsnius vienu metu. Tai sudarytų galimybes atvaizduoti labiau kompleksiškas reklamas ar netgi sudaryti sąlygas vartotojams žaisti akimis valdomus žaidimus.

Technologijos prototipas kol kas gali sekti tik horizontalius akių judesius, nors jam pritaikius aukštesnės raiškos kamerą būtų įmanoma fiksuoti ir vertikaliuosius. Sistema taip pat negali fiksuoti akinius dėvinčių žmonių žvilgsnių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos