Naujasis socialinis tinklas „Threads“: kas tai, kaip naudoti ir ar jums to reikia?

„Facebook“ ir „Instagram“ savininkė „Meta“ naują programėlę „Threads“ pasauliui pristatė dar liepą, tačiau ES šalyse ji paleista tik gruodžio 14 d. 15min kalbintas socialinių tinklų ekspertas Karolis Rimkus pastebi, kad ši itin į „Twitter“ (dabar – „X“) panaši platforma gali sulaukti panašaus likimo – lietuviai jį praktiškai ignoruoja. Tačiau „Threads“ turi vieną esminį privalumą, kuris gali suveikti teigiamai.
„Facebook Threads“
„Facebook Threads“ / Shutterstock nuotr.

Praėjusios savaitės ketvirtadienį Europos Sąjungos šalims pristatytas „Threads“ yra su platforma „Instagram“ susietas produktas, skirtas konkuruoti su socialiniu tinklu „X“, anksčiau žinomu kaip „Twitter“.

Laikas tokiam pokyčiui bent iš šalies atrodo pakankamai palankus, kadangi „Twitter“ įsigijęs ir vėliau jį „X“ pervadinęs milijardierius Elonas Muskas savo politika atbaidė ne vieną verslą ir vartotoją.

Skirmanto Lisausko /15min nuotr./„Twitter“ pervadintas į „X“
Skirmanto Lisausko /15min nuotr./„Twitter“ pervadintas į „X“

„Facebook“ ir „Instagram“ valdanti „Meta“ programėlę „Threads“ pasauliui pristatė dar liepą, tačiau ES šalyse ji paleista tik gruodžio 14 d. Anot „Meta“ atstovų, atidėtą socialinio tinklo startą Europoje lėmė reguliavimo dėl vartotojų duomenų išaiškinimai, norint atitikti ES taisykles.

Vos per savaitę nuo „Threads“ pasaulinio debiuto prie platformos prisijungė daugiau nei 100 mln. žmonių.

Susieta su „Instagram“

„Meta“ atstovų teigimu, ES naudotojai gali susikurti „Threads“ profilį, susietą su jų „Instagram“ paskyra, tačiau, bendrovei siekiant laikytis ES taisyklių, jie taip pat gali ribotai naudotis programėle be profilio.

Tokie naudotojai negalės, pavyzdžiui, skelbti įrašų platformoje „Threads“, neprisijungę prie „Instagram“ paskyros. Skaičiuojama, kad „Instagram“ visame pasaulyje turi apie du milijardus naudotojų.

„Threads“ programėlė veikia panašiai kaip „Twitter“ ar tiesiog „Meta“ vartotojams jau gerai pažįstamas „Facebook“.

Vartotojai gali patys rašyti įrašus, sekti paskyras, kitų parašytiems įrašams dėlioti patiktukus, jais dalintis, juos „cituoti“ pridedant savo įžvalgas.

Nurodoma, kad „Threads“ žinutės gali būti iki 500 simbolių ilgio, vaizdo įrašai – iki 5 minučių trukmės. Vartotojai prie savo žinučių gali prikabinti nuorodas ar nuotraukas.

Nors „Threads“ yra susieta su „Instagram“, norint juo naudotis telefone, reikia įrašyti papildomą programėlę. Po programėlės starto vasarą naudotis „Threads“ buvo galima tik naudojantis išmaniaisiais telefonais, tačiau netrukus pristatyta galimybė šį socialinį tinklą pasiekti ir iš kompiuterio.

Peržiūrėti naująjį socialinį tinklą galima net ir neturint „Instagram“ ar kitokių paskyrų – nuėjus į threads.net puslapį, vartotojui pasiūloma opcija jungtis be profilio.

Tokiu būdu prisijungęs vartotojas gali peržiūrėti turinį, tačiau negali pats kurti žinučių ar reaguoti į kitų sukurtą turinį.

Štai toks minimalistinis vaizdas pasitinka šiuo būdu jungiantis be registracijos iš Lietuvos per asmeninį kompiuterį.

Ekrano nuotr./„Threads“
Ekrano nuotr./„Threads“

Matyti, kad tinkle jau reiškiasi ir kai kurios lietuviškos įmonės ar Lietuvoje veikiantys užsienio įmonių padaliniai – paskyras turi „Telia“, „Tele2“, „15min“, „Delfi“, „Sportland“.

Ekspertas: savaiminio susidomėjimo greičiausiai nebus

Ar lietuviams tai taps dar vienu mėgstamu socialiniu tinklu? Ženklai rodo, kad sunkiai, tačiau jis turi vieną svarbų skirtumą nuo labai panašiu principu veikiančio „Twitter“, nurodė 15min kalbintas socialinių tinklų ekspertas, socialinių tinklų komunikacijos agentūros „Caption“ vadovas Karolis Rimkus.

„Mes „Threads“ jau turėjome, tik tai buvo tviteris – lietuvių žinutės ten yra populiarios nebent politinėje ar IT bendruomenėse. Mums, lietuviams, vienintelis skirtumas yra toks, kad tai yra „Meta“ korporacijos produktas, palengvinantis prisijungimą visiems, kurie naudojasi „Meta“ platformomis. Jie turi svertą, kurį galės išnaudoti – milžinišką esamų vartotojų „Facebook“, „Instagram“ bazę“, – nurodė pašnekovas.

Jis pridūrė, kad „Twitter“ pavyzdys leidžia manyti, kad savaime toks tinklo formatas lietuviams greičiausiai nebus labai įdomus, todėl viskas priklausys nuo pačios „Meta“ pastangų viliojant vartotojus.

„Jiems reikės įtikinti, kad tai yra kažkas, kur tu turėtum būti. Visose platformose tas pats – jeigu nėra kitų vartotojų, kam tau ten būti? Matant pakankamai silpną susidomėjimą jau pirmosiomis paleidimo dienomis Lietuvoje, panašu, kad jiems reikės stipriai padidėti, nes natūraliai stipraus šuolio į platformą galima nesitikėti“, – nurodė K.Rimkus.

Artūras Žukas nuotr./Karolis Rimkus
Artūras Žukas nuotr./Karolis Rimkus

Pašnekovas taip pat atkreipė dėmesį, kad socialinių tinklų platformos darosi panašios ir didžiulių inovacijų šioje srityje neatsiranda.

„Galime remtis keliais pavyzdžiais – yra socialiniai tinklai, kurie yra išskirtiniai, nauji, todėl įdomūs žmonėms ir dėl to jie į juos ateina. Naujausias pavyzdys – „BeReal“, turintis funkcionalumą, kurio neturėjo joks kitas socialinis tinklas. Įdomu, kitoniška, savotiškai tikra, dėl to žmonės ėjo nekviečiami“, – nurodė K.Rimkus.

Minėtas socialinis tinklas pasižymi paprastu, tačiau neįprastu modeliu. „BeReal“ tinklo autoriaus, prancūzo Alexis Barreyat teigimu, ši platforma gimė kaip priešprieša „Instagram“ nerealistiškumui, kylančiam iš vartotojų noro susirinkti kuo daugiau sekėjų ir patiktukų.

Kūrėjai siekė visuomenei pristatyti socialinį tinklą, kuriame negalima pasislėpti už įvairių filtrų ir idealizuoti savo gyvenimo. „BeReal“ tinklo idėja tokia, kad vartotojai čia kasdien turi tik 2 atsitiktines minutes, per kurias gali ką nors publikuoti. Tai reiškia, kad žmonės negali planuoti, koreguoti ar kitaip patobulinti savo įvaizdžio socialinėje erdvėje.

Vienas didžiausių hitų tarp jaunosios kartos šiuo metu yra „TikTok“ socialinis tinklas, paremtas beveik vien video formatu. DemandSage.com matuoja, kad „TikTok“ šiuo metu turi daugiau nei 1,677 mlrd. vartotojų, iš kurių 1,1 mlrd. yra aktyvūs mėnesiniai vartotojai. Tuo tarpu „Threads“, kaip minėta, remiasi praplėstu dar 2006 m. įkurto tviterio modeliu.

„Neneikime, žmonės nori visaip dalintis turiniu. Juo labiau, aš net neabejoju, kad jie, žinodami, kad egzistuoja įvairios formos, bandys paskatinti visokio turinio dalijimasi – nuotraukas, nuorodas į kitas svetaines ir tą patį video“, – sakė pašnekovas, pridurdamas, kad ir pats „TikTok“ iš pilnai video platformos tapo įvairesnes galimybes teikiančiu įrankiu“.

123RF.com nuotr./„TikTok“
123RF.com nuotr./„TikTok“

Ar į šį tinklą verta plūsti verslams, ypač tiems, kurie galbūt vėliau įšoko į „Instagram“ ar netgi „Facebook“ komunikacijos traukinį?

K.Rimkus teigia, kad pirmieji verslai suskubę reikštis „Threads“ vien dėl savo ankstyvumo reikšmingų privalumų neįgis.

„Ankstyvo atėjimo bonusas egzistuoja, bet jis nėra toks stiprus kaip žinojimas, kodėl tu ten eini ir ką ten nori padaryti. Dauguma verslų Lietuvoje net nekomunikuoja socialiniuose tinkluose, tai daro ne metodiškai, nežino savo tikslų. Ir mes čia kalbame apie „Facebook“ ir „Instagram“. Labai dažnai klientams tenka pasakoti apie „Linkedin“, jau nekalbant apie „TikTok“, – nurodė K.Rimkus.

Influencerystė „Threads“ Lietuvoje tikrai neįsivažiuos greitai, nes ji nėra įsivažiavusi ir kituose kanaluose – „TikTok“, „Linkedin“, – pridūrė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų