"Google" ir "Facebook" bandymai sukurti „saulėtuosius“ internetą retransliuojančius dronus nebuvo sėkmingi, tačiau tai neatšaldė kompanijos AeroEnvironment noro bendradarbiaujant su NASA pabandyti laimę šioje sferoje.
Tai turėtų būti masyvus, 10-ies motorų dronas "Hawk 30". Jį kuria Japonijos technologijų gigantas SoftBank ir JAV nepilotuojamų skraidančių aparatų gamintojas AeroEnvironment. Bandymus tikimasi pradėti jau šią savaitę Armstrongo skrydžių tyrimų centre Kalifornijoje.
AeroEnvironment partnerystė su SoftBank vertinama 65 milijonais dolerių, o NASA už pagalbą bandymams mokama 800 000 dolerių.
Apie komercinę "Hawk30" projekto pusę kalbėti dar anksti – bandymai gali trukti ne vienerius metus, tačiau jo poreikis – akivaizdus. Paleidus tokį aparatą, daug kartų padidėja belaidžio ryšio aprėptis.
AeroEnvironment kompanijai aukštai skraidantys ir lengvi orlaiviai nėra naujiena. Dalyvaudama NASA rengiamoje NASA Environmental Research Aircraft and Sensor Technology programoje, nuo 1997 metų ši kompanija sukūrė tris saulės energija ir kuro elementais maitinamus dronus.
Paskutinis NASA skirtas bepilotis orlaivis buvo Helios Prototype, elegantiškas skraidantis sparnas, platesnis nei "Boeing 747" sparnų mojis, bet dėl panaudotų kompozitinių medžiagų svėręs mažiau, nei vienas iš 18-os šio keleivinio orlaivio ratų. Helios tebepriklauso 2001 metais pasiektas beveik 30 km sparnuoto aparato horizontalaus skrydžio aukščio rekordas.
Tačiau NASA vykdytas Saulės energija varomų dronų tyrimas 2003 metais staiga nutrūko, kai atliekant skrydžio bandymus Havajuose, dėl stipraus vėjo Helios sulūžo.
Nors "Google" ir "Facebook" analogiškus projektus sustabdė, naujokui teks konkuruoti su "Airbus" HALE interneto dronu "Zephyr" ir "Boeing" subsidijuojamu itin panašios konstrukcijos "Odysseus". AeroEnvironment svariai padės bendradarbiavimas su NASA.
Kosmoso agentūra, pagal kontraktą atliks tris skraidymo bandymus, kurių metu "Hawk 30" galės pakilti į didesnį, nei 3000 metrų aukštį, ir, jei bandymai bus sėkmingi, šis aukštis galės būti padidintas.
Tik laikas parodys ar kam pavyks įveikti ankstesnių HALE orlaivių prakeiksmą, ir įrengti nuolatinį interneto ryšį stratosferoje.