Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujos kartos baterijos elektromobiliams žada tūkstančius kilometrų vienu įkrovimu

Daugelį metų mokslininkai silicį laikė labai perspektyvia ličio jonų baterijų medžiaga. Pagrindinė tokio mąstymo priežastis yra tai, kad naudojant silicį kaip anodą, baterijos talpa, lyginant su esamomis baterijomis, turėtų padidėti 10 kartų. Visgi tai tėra teorija, nes realybėje vykstant įkrovimo ciklams silicis gana lengvai skyla.
BMW i3
Elektromobilis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tačiau viskas gali pasikeisti. Norvegijos Energetikos technologijų instituto mokslininkai teigia, kad jiems pavyko išspręsti šią problemą ir jie sukūrė naują medžiagą, kurią pavadino „SilicisX“ (angl. SiliconX).

Tyrėjai naująją medžiagą apibūdina kaip „x faktorių“, kurio taip ilgai ieškojo, ir toks pareiškimas nėra vien tik skambūs žodžiai. Jau daugelį metų mokslininkai iš viso pasaulio bando išsiaiškinti, kaip stabilizuoti palyginti silpną silicį, kuris yra naudojamas kaip baterijų ir akumuliatorių anodas bei per kurį elektros srovė patenka į šiuos energijos kaupimo įrenginius.

Pagrindinė įprasto silicio naudojamo anode problema yra ta, kad jo dalelės vykstant baterijų įkrovimui išsiplečia net 400 proc., o, kai sukaupta energija yra naudojama, silicio dalelių būsena grįžta į normalią padėtį. Tad toks silicio elgesys gali sukelti anodo pažeidimus.

Energetikos technologijų instituto mokslininkai teigia, kad dėl naujo silicio lydinio jiems pavyko išspręsti šią problemą. Teigiama, kad šiame lydinyje yra naudojamas kruopščiai atrinktas nanodalelių mišinys ir nenurodyta medžiaga. Jie nepateikia visos informacijos dėl suprantamų priežasčių. Šiuo metu vyksta intensyvūs darbai ir siekiama patentuoti technologiją.

Tyrėjai atliko bandymus laboratorijoje ir juos paviešinę teigia, kad, nors reikia ieškoti kompromiso tarp naujos baterijos dizaino ir talpos rodiklių, bet jos išlaikomas stabilumas augant įkrovimo ciklų skaičiui reiškia, kad ši baterija su naujuoju anodu pasižymi daug geresnėmis savybėmis nei greitai degraduojantis įprastas silicio anodas ar šiuolaikiniuose akumuliatoriuose naudojami grafito anodai.

Jei tokius rezultatus galima pasiekti už laboratorijos ribų, tai galime pagaliau pasiekti tai, apie ką taip ilgai kalba visas pasaulis: telefoną įkrauti tereiks 2 kartus per savaitę, o vieną kartą įkrovus elektromobilio bateriją juo bus galima nuvažiuoti tūkstančius kilometrų. Žinoma, vis dar yra gana didelis „jei“.

Tačiau turint galvoje, kad mokslininkai detalesnės informacijos apie šią technologiją ir naująją medžiagą nepateikia (tikriausiai nenori, kad konkurentai nugvelbtų idėją, juolab, kad vyksta naujosios technologijos patentavimo darbai aut. past.), o jų darbą palaiko bei skatina tęsti toliau Norvegijos mokslinių tyrimų taryba, taip pat bendradarbiaujama su privačiais partneriais ir su jais siekiama „SilicįX“ įvestį į rinką, galime greitu metu tikėtis ir dar daugiau gerų žinių apie naująjį atradimą ir jo praktinį panaudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?