Naujos maisto gamybos technologijos ateina – ar norėtumėte atspausdinto kepsnio?

Wagyu jautiena yra labai geidžiama ir labai brangi. Matomos riebalų gijos, šiai jautienai suteikiančios kone marmurą primenančią išvaizdą, kaip teigiama, sukuria įspūdingą skonį. Wagyu jautiena yra labai brangi ir reta, bet gal tai pasikeis? Mokslininkai jau spausdina Wagyu kepsnius 3D spausdintuvais.
Wagyu jautiena
Wagyu jautiena / H. Alexander Talbot (CC BY 2.0

3D technologijos

Tai, kad mėsa jau auginama laboratorijose jums nėra naujiena. Tikriausiai žinote ir tai, kad naudojant laboratorijose užaugintas ląstelių kultūras įmanoma spausdinti audinius. Tai – įspūdingos technologijos, bet jų kaina kol kas dar yra beprotiškai didelė, todėl ir produktai nėra pigūs. Ar tai kada nors keisis? Žinoma, bet gal kol kas reikėtų susikoncentruoti į produktus, kurie ir taip yra brangūs?

Osakos universiteto mokslininkai savo bandymams naudojo dviejų skirtingų tipų kamienines ląsteles iš Wagyu veislės jaučių. Iš jų mokslininkai augino riebalų, raumenų ir kraujagyslių ląsteles. 3D spausdintuvu jungiant šias kultūras įmanoma gauti šį tą, kas iš tolo šiek tiek primena natūralią Wagyu jautieną. Pasitelkę tradicines japonų saldainių gamybos technologijas mokslininkai sukūrė ilgą mišraus audinio gabalą, kurį pjaustant galima pasiekti Wagyu tekstūrą.

Ar gautas produktas yra toks gražus kaip natūrali Wagyu mėsa? Greičiausiai ne – nepadėjo ir maistiniai dažai. Tačiau mokslininkai gali koreguoti riebalų, raumenų ir kraujagyslių santykį bei mėsos gamybos metodus, taip pasiekdami idealų skonį ir tekstūrą. Aišku, kol kas jie sukūrė tik labai mažą pavyzdį, bet prognozuojama, kad 2027 metais laboratorijoje užaugintos mėsos pramonės vertė pasieks 20 milijardų dolerių. Užauginti Wagyu produktai turėtų pasisekimą.

Iš tikrųjų, spausdinti brangią mėsą yra logiška. Iš ląstelių užauginta mėsa kol kas yra labai brangi. Tačiau Wagyu jautiena ir taip yra labai brangi, todėl užaugintų ir natūralių produktų kainų skirtumas nebūtų milžiniškas. Nors, aišku, mokslininkams dar teks labai pasistengti, kad jų Wagyu pasiektų parduotuvių lentynas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis