2020 11 22 /14:29

Naujųjų „PlayStation“ ir „Xbox“ konsolių Lietuvoje trūks bent iki kitų metų

Kompanijoms „Microsoft“ ir „Sony“ šį mėnesį išleidus žaidimų konsoles „Xbox Series X“ ir „PlayStation 5“ (PS5), naujųjų įrenginių paklausa pasiūlą gerokai viršija visame pasaulyje, todėl tikėtina, kad konsoles Kalėdų laikotarpiu įsigyti Lietuvoje bus itin sunku.
JustSphex apžvelgia naujausius „Xbox“
JustSphex apžvelgia naujausius „Xbox“ / Asmeninio albumo nuotr.

Bendrovės „Telia“ kompiuterių prekybos vadovas Simonas Tilindis sako, kad dėl didžiulės paklausos PS5 ir „Xbox Series X“ tiekimas stringa visame pasaulyje.

„Šiuo metu pardavime neturime nė vienos iš naujųjų konsolių, o tikslus jų pristatymo laikas kol kas nėra žinomas. Pirmi į Šiaurės ir Baltijos šalių rinką atvežti kiekiai buvo itin maži ir juos pirkėjai iššlavė per kelias valandas“, – BNS sakė S.Tilindis.

Anot jo, „Telia“ parduotuvėse šiuo metu galima įsigyti tik senesnės kartos „PlayStation“ ar „Xbox“ modelių, taip pat po „Switch“ pasirodymo 2017-aisiais atgimimą išgyvenančių „Nintendo“ konsolių.

„Tele2“ salonuose dabar galima užsisakyti pigesnį „Xbox“ variantą „Series S“ ir PS5, tačiau įmonė sako, kad visos turėtos „Sony“ konsolės buvo rezervuotos.

„Šiuo metu visos PS5 konsolės, kurias turime, jau yra rezervuotos išankstinių užsakymų metu. Greitu metu jos bus pristatytos pirmiesiems užsisakiusiems klientams“, – BNS sakė „Tele2“ atstovas Andrius Baranauskas.

„Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas sako, kad dėl tiekimo grandinės iššūkių visame pasaulyje naujųjų konsolių „PlayStation 5“ ir „Xbox Series X“ klientams gali pasiūlyti itin ribotą kiekį.

„Naujai rinkoje pasirodančių žaidimo konsolių trūkumas nėra išskirtinis atvejis – panaši situacija susidaro beveik kas kartą didiesiems gamintojams pristatant naujas konsoles. Šį efektą dar labiau sustiprino ir antrasis karantinas bei stiprėjanti žaidimų kultūra Lietuvoje apskritai“, – BNS atsiųstame pranešime sako J.Špakauskas.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Andrius Baranauskas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Andrius Baranauskas

Anot jo, brangesnėmis „Series X“ konsolėmis planuojama pradėti prekiauti vėliau.

„Telia“ teigia, kad iki Kalėdų planuoja gauti nedaug naujųjų „Xbox“, o PS5 toliau liks dideliu deficitu.

„Todėl, jei yra galimybė, bent PS5 įsigijimą rekomenduočiau atidėti pirmajam kitų metų ketvirčiui, kai bus stabilizuotas jų tiekimas“, – pabrėžė S.Tilindis.

A.Baranauskas neturintis tikslios informacijos, kada „Tele2“ galės papildyti PS5 ir „Xbox“ konsolių atsargas. Tačiau bent PS5 atveju papildymus bendrovė turėtų gauti tik po Naujųjų metų.

Gyventojai paįvairina sėdėjimą namuose

Paskutinį kartą konkurentai naujus konsolių flagmanus kartu pristatė 2013-ųjų lapkritį, kuomet „Sony“ išleido „PlayStation 4“, o „Microsoft“ – „Xbox One“.

Kaip pasakojo S.Tilindis, šie metai ypatingi, nes rinkoje pasirodė visiškai naujos konsolės, todėl jų paklausa yra itin didelė bei gerokai viršija pasiūlą.

„Gamintojai tiesiog nespėjo pagaminti startui tiek, kiek yra norinčių pasikeisti jas į naujos kartos modelį“, – pabrėžė „Telia“ atstovas.

Anot jo, pirkimo įpročius šiemet koreguoja ir koronaviruso apribojimai, verčiantys žmones likti namuose – per pirmąjį karantiną konsolių pardavimai išaugo kone septynis kartus, tuo metu „Tele2“ fiksavo dvigubą pardavimų augimą.

„Panašu kad taip žmonės paįvairino sėdėjimą namuose. Šie metai gali būti rekordiniai ne tik konsolių, bet ir kitos įrangos pardavimuose – nešiojamų kompiuterių paklausa taip pat yra milžiniška“, – sakė S.Tilindis.

„Bet už juos tikrai bus didesni ateinantys metai, kai atsiras normalus naujųjų modelių tiekimas į Baltijos šalis“, – pridūrė jis.

A.Baranauskas teigė, kad žaidimų kategorija Lietuvoje pastaraisiais metais sparčiai populiarėja, o klientai visiškai naujų konsolių laukė septynerius metus, bet jų paklausa nustebino, nes yra itin didelė ir be papildomos reklamos.

„Prie didelio susidomėjimo prisidėjo ir tai, kad žaidimų kategorija Lietuvoje pastaraisiais metais sparčiai populiarėja. Žinoma, karantinas ir artėjančios Kalėdos taip pat yra veiksniai, lėmę konsolių paklausos proveržį“, – svarstė jis.

„Sony“ ir „Microsoft“ konsolių kaktomuša – prieš pat Kalėdas

Naujieji kompanijų „Sony“ ir „Microsoft“ flagmanai pasirodė kone vienu metu – „Xbox Series X“ išleistas lapkričio 10 dieną, PS5 – lapkričio 18-ąją.

Tačiau šiemet įsigyti populiariausias konsoles sunku visame pasaulyje – abu produktai buvo išparduoti iškart, o kai kurie pirkėjai socialiniuose tinkluose skundėsi konsolių negavę.

„Microsoft“ šią savaitę nurodė, kad „Xbox Series X“ konsolių rinkoje gali trūkti iki kitų metų balandžio. Tuo metu „Sony“ atstovai naujienų agentūrai „Reuters“ praėjusį mėnesį teigė, kad PS5 paklausa, vertinant pagal išankstinius užsakymus, yra „labai, labai reikšminga“.

Abiejų konsolių kainos yra identiškos – JAV jos kainuoja 500 dolerių, tuo metu S.Tilindis nurodo, kad abiejų konsolių rekomenduojamos kainos yra apie 500 eurų.

Nors apžvalgininkai vangiai drįsta prognozuoti, kas laimės naujausią „Sony“ ir „Microsoft“ konsolių dvikovą, „Telia“ atstovas teigia, kad PS5 paklausa Lietuvoje bus didesnė.

„Playstation“ turi gerokai didesnę lojalių fanų bazę, todėl prognozuojame, kad ir išėjus naujiems modeliams, jų paklausa viršys „Xbox“, – sakė S.Tilindis.

Populiariausių visų laikų žaidimų konsolių sąrašo viršūnėje dominuoja „Sony“ produkcija – japonų kompanijos 2000-aisiais išleista konsolė „PlayStation 2“ iki šiol tebėra geriausiai parduodamas visų laikų žaidimų kompiuteris, kurio visame pasaulyje parduota daugiau nei 115 mln. vienetų.

Tuo metu geriausiai parduodama „Xbox“ konsolė yra 2005-aisiais pasirodęs „Xbox 360“, kurio visame pasaulyje parduota apie 85 mln. vienetų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis