Neišnaudotas potencialas: 8 iš 10 Lietuvos gyventojų neturi interneto svetainės

Nepaisant to, jog internetinės svetainės vis dar išlieka bene populiariausia vieta ieškoti informacijos, absoliuti dauguma Lietuvos gyventojų asmeninio interneto puslapio neturi, rodo „Interneto vizijos“ iniciatyva atlikto tyrimo duomenys. Tą padaryti vis tik nusprendę žmonės dažniausiai svetainės kūrimo darbų imasi patys, bet susiduria su iššūkiais – programavimo, dizaino ir turinio kūrimo darbais – kiti pasirengę šią užduotį atiduoti profesionalams. Kokį kelią pasirinkti geriausia, siekiant daugiausia naudos?
Duomenų centras
Duomenų centras / Pranešimo autorių nuotr.

Neišnaudotas potencialas

Tyrimų bendrovės „RAIT“ atliktos apklausos duomenys rodo, kad 81 proc. šalies gyventojų svetainės neturi ir jos susikurti neplanuoja. Anot ekspertų, tai – stebinanti tendencija, turint omenyje, kad interneto puslapiai vis dar išlieka viena svarbiausių vietų, kurioje vartotojai ieško reikalingos informacijos.

„Informacijai gauti žmonės aktyviai naudoja internetą – paieškos sistemoje „Google“ kas sekundę atliekama apie 40 000 tūkst. paieškų, o per dieną jų skaičius siekia 3–4 milijardų. Rezultatai vartotojus dažniausiai nukreipia būtent į internetines svetaines ir taip jų kūrėjams padeda sugeneruoti lankytojų srauto. Tad savo puslapį turėti naudinga tiek verslui, tiek savo paslaugas siūlantiems ar papildoma veikla užsiimti norintiems žmonėms. Vis tik stebėtinai daug Lietuvos gyventojų tokia galimybe nepasinaudoja – net 8 iš 10 svetainės neturi ir apie jos kūrimą negalvoja“, – sako Gintaras Skridulis, „Interneto vizijos“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovas.

Anot jo, interneto svetainė gyventojams leistų ne tik lengviau reklamuoti savo produktus ar paslaugas, dalintis mintimis, bet net ir susirasti darbą. Pasak „Forbes“, 56 proc. darbdavių vertindami reprezentacines kandidatų priemones, dažniausiai dėmesį atkreipia į tai, kiek stiprus jų asmeninis interneto puslapis, o tokį turi tik 7 žmonės iš 100.

„Asmeninė svetainė kandidatams leidžia parodyti savo kūrybiškumą ir įgūdžius, mat kiekvieną puslapio dalį galite susikurti ar suasmeninti taip, kaip norisi. Tad kūrybiški nestandartiniai sprendimai leis išsiskirti iš konkurentų, kuriuos šiandien vienodais paverčia tik šabloninius sprendimus siūlantys socialiniai tinklai. Ilgainiui svetainė gali padėti susikurti ir tvarų asmeninį prekės ženklą, jį papildomai reklamuoti, o generuojamą srautą – monetizuoti“, – sako G.Skridulis.

Linkę kurti patys

Internetinę svetainę, skirtą verslui ar asmeninėms reikmėms, Lietuvoje turi arba ją susikurti ketina tik 15 proc. gyventojų. Dažniausiai žmonės pasirengę tą daryti visiškai ar bent iš dalies patys.

„4 iš 10 respondentų svetaines kūrė arba galvoja susikurti patys, be specialistų pagalbos, o dar 2 – tik tam tikrus technologinius sprendimus patikėtų specialistams. Panašu, kad toks sprendimas susijęs su resursų taupymu – vartotojai neretai mano, kad svetainę susikurti su profesionalų pagalba yra brangu, tad verčiau darbų imasi patys. Tiesa, taip dažniau renkasi mažesnių miestelių gyventojai, o specialistams darbus patiki apklaustieji iš didesnių miestų“, – pasakoja G.Skridulis.

Anot eksperto, šiandien rinkoje egzistuoja daug sprendimų, leidžiančių bent jau bazines svetainės versijas nesunkiai susikurti be ekspertų pagalbos. Vis tik einant tokiu keliu, reikia gerai apsvarstyti, ar visuose etapuose gyventojai bus pajėgus susitvarkyti su kylančiais iššūkiais, kurie neretai gali atnešti net nuostolių.

„Svetainę susikurti galvojantys žmonės dažniausiai susiduria su svetainės programavimo, tinkamo dizaino ir turinio kūrimo iššūkiais. Tenka pridurti, kad gyventojai ne be reikalo nuogąstauja dėl šių aspektų – tyrimų duomenimis, prasti dizaino sprendimai 6 iš 10 žmonių pasaulyje sukuria blogą nuomonę apie pačią kompaniją, o prastai suprogramuotas ir lėtai veikiantis puslapis per metus kompanijoms atneša 2,6 mlrd. JAV dolerių prarastų pardavimų“, – pasakoja G.Skridulis.

Rekomenduoja pasitelkti profesionalius įrankius

Būtent dėl šių kylančių iššūkių G.Skridulis rekomenduoja pasitelkti profesionalų pagalbą ar jų siūlomus įrankius svetainėms kurti. Anot jo, tai leidžia rezultatus pasiekti greičiau, pigiau ir nedarant žalos kompanijai, o kūrybiškumo ir personalizacijos galimybes išlieka tiek pat didelės.

„Pradedantys nuo nulio kurti savo svetainę gali net nenutuokti, kiek iš pirmo žvilgsnio nepastebimų niuansų šioje srityje yra. Pradedant patogiais dizaino sprendimais, baigiant raktažodžių kūrimo taktikomis, leidžiančiomis vartotojams lengviau rasti šias svetaines. Tad norintiems gerų rezultatų, daug prasmingiau pasitelkti profesionalų siūlomus sprendimus. Nuo šių metų ir „Interneto vizija“ vartotojams pristatė naują įrankį, kuris suteikia galimybę lengviau įgyvendinti visus esminius interneto svetainės vystymo elementus: jos kūrimą, apsaugą, SEO optimizaciją ir reklamą „Google“ ekosistemoje. Naudotojai galės rinktis iš 150 išvaizdos šablonų, o struktūrą ir kitus elementus keisti „drag & drop” principu. Klientų tyrimų rezultatai rodo, kad pirmąjį svetainės variantą galima sukurti per 30 minučių“, – sako ekspertas.

Tokia pagalba neretai padeda išspręsti svarbiausią problemą – leidžia atlikti konkrečius žingsnius rezultatui pasiekti. Mat gyventojai net ir suvokdami galimas grėsmes, dažnai nežino, kaip su jomis susitvarkyti.

„Štai, pavyzdžiui, 3 iš 10 gyventojų pastebi kibernetinių atakų grėsmę, tačiau nežino, kaip tinkamai apsaugoti svetainę. Dar 13 proc. nėra tikri, kokią svetainės talpyklą (serverį) pasirinkti. Tad net ir matydami reikalingus atlikti žingsnius, žmonės nežino, kaip juos žengti. Matydami tokį vartotojų poreikį, šiemet įkūrėme ir naują vidinį padalinį, kurio tikslas – konsultuoti klientus ir padėti jiems pasiekti geresnių rezultatų. Artimiausiu metu planuojame pristatyti ir visą parą veikiantį klientų aptarnavimą, kad visus kylančius klausimus atsakyti galėtume nedelsiant“, – sako G.Skridulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis