„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Neįtikėtiną augimo greitį išvystę kinai kelia grėsmę „Facebook“ dominavimui

Dvejus metus iš eilės populiariausių programėlių sąraše lyderiai praktiškai nesikeitė. Tik karantino metu išpopuliarėjusi „Zoom“ išstūmė „Instagram“, o „TikTok“ išsiveržė į pirmąją penketuko vietą. „Bitės Profai“ plačiau pristato pasaulyje šiuo metu populiariausias programėles bei pasakoja, kas nulemia jų sėkmę.
Programėlė „TikTok“
Programėlė „TikTok“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Kai mūsų dėmesio reikalauja tiek daug išmaniųjų programėlių, įdomu sužinoti, kurios dėmesį patraukia labiausiai ir kaip tampa populiariausiomis. Įdomu, kad lyderių sąrašas pastaruosius dvejus metus stipriai nesikeičia ir ten toliau matome „Facebook“, „Messenger“, „WhatsApp“, „TikTok“ programėles, o jų sėkmę užtikrina nuolatinis funkcionalumo didinimas ir gebėjimas traukti vartotojų dėmesį”, – sako „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas, dirbantis Vilniaus „Akropolyje“ esančiame „Bitės“ salone, ir dalinasi šiandienos populiariausių programėlių sąrašu.

Sąrašas sudarytas remiantis tyrimų kompanijos „Sensor Tower“ duomenimis, skaičiuojant ne žaidimų (angl. non-game) programėlių atsisiuntimų skaičių šių metų gegužę, rašoma pranešime spaudai.

Viršūnėse – „TikTok“

„TikTok“ – sparčiausiai pasaulyje augantis socialinis tinklas, kur vartotojai dalijasi vaizdo įrašais, apimančiais pačias įvairiausias kategorijas: nuo šokių pagal mėgstamiausias dainas iki komedijos ar virusinių iššūkių.

Per keletą metų programėlė įsiveržė į lyderių viršūnes ir ne pirmą mėnesį programėlių parduotuvėse yra populiariausia. Gegužės mėnesį ji buvo atsisiųsta net 112 mln. kartų ir jau viršijo 2 mlrd. atsisiuntimų. Šis skaičius per kiek daugiau nei metus išaugo dvigubai – 1 mlrd. atsisiuntimų programėlė skaičiavo praėjusių metų vasarį. Be to, stebina ir programėlės fanų augimo tempas – tokius pačius skaičius „TikTok“ pasiekė du kartus greičiau nei tai savo laiku padarė „Facebook“.

„Spartų „TikTok“ augimą greičiausiai lėmė susijungimas su kita, panašiu principu veikiančia, programėle „Musical.ly“. Pastaroji tuo metu jau turėjo didelę vartotojų bazę, tad „TikTok“ savininkams įsigijus ir šią programėle, „TikTok“ šuolis buvo ypač ryškus. Taip pat svarbu, kad platformoje veikti pradėjo žinomi žmonės – atlikėjai Justinas Bieberis, Post Malone, Rita Ora ir kiti. Čia persikėlė ir kitų socialinių tinklų žvaigždės, kartu su savimi atsivesdamos ir savo sekėjų armijas“, – programėlės populiarumą komentuoja M.Vrubliauskas.

„TikTok“ šiuo metu turi jau per 800 mln. aktyvių vartotojų, tarp kurių ir gyvūnai-influenceriai, karantino metu čia išgarsėję medikai, žinomi Lietuvos ir pasaulio žmonės.

„Zoom“ karantino populiarumas neblėsta

Prieš karantiną nuotolinio bendravimo programėlės „Zoom“ nežinojo praktiškai niekas, o karantino metu ji tapo bene svarbiausia komunikacijos platforma – pagal persiųstų duomenų kiekį „Bitės“ tinkle ji užėmė 45 proc. tokio tipo programėlių sugeneruojamo duomenų srauto.

„Zoom“ vienareikšmiškai išpopuliarino karantinas – atsiradus nuotolinio darbo ir mokymo iššūkiams, ši programėlė buvo viena pirmųjų vartotojų pasirinkimų, leidžiančių darbus ir toliau sėkmingai atlikti per atstumą. Vis tik „Zoom“ populiarumas ir toliau auga – gegužės mėnesį „Zoom“ buvo antra pagal populiarumą ne žaidimų programa, įdiegta beveik 95 mln. kartų, t.y. 43 kartus daugiau nei praėjusių metų gegužę“, – pasakoja M.Vrubliauskas.

Per karantiną savo populiarumui pagrįsti, „Zoom“ paskelbė statistiką, kad jau pasiekia 300 milijonų aktyvių vartotojų kasdien. Vis tik vėliau kompanijos tinklaraščio įrašas, kuriame buvo pranešta ši žinia, buvo pakeistas ir statistika pataisyta, jog „Zoom“ sulaukia 300 milijonų pokalbių dalyvių.

„Toks „nedidelis” pokytis iš tiesų – labai svarbus. Pirmuoju atveju tai reikštų, kad per dieną „Zoom“ įsijungia 300 milijonų skirtingų žmonių. O antruoju atveju tam tikrą dieną jums atliekant, pavyzdžiui, penkis skambučius, kiekvieno jų metu būtumėte skaičiuojamas kaip naujai prisijungęs vartotojas. Toks vertinimas neteisingas ir iškreipia realų vaizdą. Kompanijos vadovas dėl netikslumo vėliau atsiprašė“, – pasakoja M.Vrubliauskas.

„WhatsApp“ nežada trauktis

„WhatsApp“ – išmaniesiems telefonams skirta nemokamų žinučių ir pokalbių programėlė puikiai pažįstama ir Lietuvoje. Ji itin populiari visame pasaulyje – programėlės kūrėjai teigia, kad jau 2019 m. pabaigoje „WhatsApp“ pasiekė 2 mlrd. aktyvių vartotojų ribą, o šiemet šį skaičių gerokai viršijo.

„Pagal atsisiuntimų skaičių, „WhatsApp“ lenkia technologijų giganto „Facebook“ programėles. Tai patvirtina jos sparčią plėtrą – programėlę jau galima pasiekti 180 šalių ir naudoti 60 skirtingų kalbų. Vis tik viena didžiausių „WhatsApp“ rinkų vis dar išlieka Indija – vien šioje šalyje programėlė turi daugiau kaip 340 milijonų vartotojų“, – pasakoja M.Vrubliauskas.

Tokį populiarumą galima aiškinti tuo, kad „WhatsApp“ buvo pirmoji tokio tipo programėlė, todėl savo rinkos dalį užimti spėjo labai anksti dėl vadinamojo „pirmumo efekto”. Be to, vartotojai itin vertina tai, kad jai naudojamas jų turimas telefono numeris – nereikia kurti papildomos paskyros ar ilgų registracijos procesų.

„WhatsApp“ nuolat investuoja į funkcionalumų plėtrą, kas dar labiau didina jos gerbėjų gretas – dabar programėlę galima pasiekti ir kompiuterio naršyklėje.

„Facebook“ ir toliau karaliauja

Nors „Facebook“ programėlę atsisiuntimų skaičiumi pastaruoju metu nuolat lenkia „TikTok“ ir „WhatsApp“, o šį mėnesį ji nustumta į ketvirtą populiariausiųjų poziciją, feisbukas išlieka stipriausiu ir populiariausiu socialiniu tinklu pasaulyje.

„Šios programėlės pristatinėti nereikia, nes tai vienareikšmiškai populiariausias socialinis tinklas tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje – skaičiuojama, kad „Facebook“ per mėnesį sulaukia apie 2,6 milijardų aktyvių vartotojų ir pasiekia apie 60 proc. visų interneto vartotojų“, – sako M.Vrubliauskas.

„Facebook“ vartotojai šiame socialiniame tinkle vidutiniškai praleidžia beveik valandą kasdien, o aktyviausi jie – iš karto po pietų, prideda M.Vrubliauskas: „Jei graužiatės, kad po gardžių dienos pietų biure sunkiai prisiverčiate kibti į darbus, žinokite, kad taip jaučiatės ne vieni. Aktyviausi vartotojai šiame socialiniame tinkle būną tarp 13:00 ir 15:00 valandų, rodo 2018 metų „Recode“ duomenys.“

Nors daug žinomų žmonių jau kurį laiką migruoja į kitus socialinius tinklus, o ekspertai pranašauja „Facebook“ pabaigą, įžymybės čia vis dar turi milijonus aktyvių sekėjų. Labiausiai sekamas žmogus čia – futbolininkas Cristiano Ronaldo, kurį šiuo metu seka 122 mln. vartotojų. Daugiau už C. Ronaldo sekami tik kompanijų „Samsung ir pačios „Facebook“ puslapiai. Ekspertų teigimu, žinomų žmonių veikla socialiniuose tinkluose prisideda prie tų socialinių tinklų populiarumo, nes įžymybės su savimi atsiveda ir būrius sekėjų.

„Kai JAV televizijos žvaigždė Kylie Jenner savo „Twitter“ paskyroje parašė, kad nebesinaudos „Snapchat“ programėle, šis socialinis tinklas skaičiavo 1,3 mlrd. JAV dolerių nuostolius. Todėl feisbuke aktyviai veikiančios įžymybės rodo nemažėjantį šio socialinio tinklo populiarumą“, – sako M.Vrubliauskas.

„Messenger“ vejasi „Facebook“

Penktoje vietoje tarp gegužės mėnesio populiariausių programėlių atsidūrė dar vienas „Facebook“ kompanijos produktas – tai susirašinėjimui skirta „Messenger“. Skaičiuojama, kad programėlė per mėnesį turi 1,3 milijardo aktyvių vartotojų, o iki 2021 m. šis skaičius pasieks 2,5 milijardų. Programėlės kūrėjai teigia, kad per mėnesį „Messenger“ išsiunčiama apie 20 milijardų žinučių.

„Žinoma, didžiąją dalį „Messenger“ sėkmės nulemia tai, jog „Facebook“ socialinio tinklo vartotojai telefone norėdami susirašinėti, nukreipiami į šią programėlę. Vis tik atsivestus vartotojus kompanija išlaikyti moka – programėlė itin funkcionali, puikiai veikianti ir nuolat siūlanti naujų smagių ir naudingų funkcijų“, – pastebi M.Vrubliauskas.

Įdomu, kad „Messenger“ kartu su „WhatsApp“ žymi „messengerių“ – susirašinėjimui skirtų programėlių – populiarumo eros pradžią. Specialistų teigimu, tokio tipo programėlės jau dabar naudojamos daugiau nei socialiniai tinklai ir ilgainiui taps populiariausiomis, todėl ateityje jų matysime tik daugiau.

„Instagram“ turi pakovoti dėl lyderystės

Šis nuotraukų ir vaizdo įrašų socialinis tinklas taip pat ilgą laiką yra vienas populiariausių – „Instagram“ sulaukia vieno milijardo aktyvių vartotojų per mėnesį, o praėjusiais metais turėjo 133 proc. daugiau reklaminių įrašų nei 2018-aisiais. Nuolat augantis reklaminių įrašų skaičius nurodo, kad „Instagram“ įdomi ir aktyvios bei didelės auditorijos ieškantiems verslo vystytojams, o tai taip pat nusako socialinio tinklo populiarumą. Vis tik pastaruoju metu „Instagram“ programėlę iš lyderių sąrašo išstumia „Zoom“.

„Nėra abejonių, kad „Instagram“ yra viena populiariausių programėlių pasaulyje. Bet dėl per karantiną išgarsėjusios „Zoom“ vietą lyderių sąraše jai tenka užsitikrinti vis iš naujo. Štai, pavyzdžiui, stebint gegužės mėnesio programėlių atsisiuntimus, „Instagram“ į populiariausiųjų penketuką nepatenka ir lieka šeštoje vietoje“, – sako M.Vrubliauskas.

2016 m. pabaigoje „Instagram“ pristatė ir naują funkcionalumą – „Instagram Stories“ (liet. „Instagram“ istorijos). Tai trumpi, po paros vartotojų sekėjams nebematomi, vaizdo įrašai. Praėjus dvejiems metams po šios funkcijos pristatymo, socialinio tinklo vartotojai jau padarydavo vidutiniškai po 500 milijonų istorijų per dieną. Iki tol šis funkcionalumas buvo siejamas tik su socialiniu tinklu „Snapchat“.

„Nors „Snapchat“ vis dar itin populiari programėlė, iš lyderių sąrašų ji išstumta jau gerokai seniau. Tai nulėmė ne viena priežastis – daug kritikos sulaukę dizaino pakeitimai, kritiški influencerių atsiliepimai, naujų konkurentų atsiradimas. Vis tik „Instagram Stories“ atsiradimas taip pat buvo itin rimtas smūgis „Snapchat“, atnešęs dar vieną populiarumo bangą instagramui“, – pasakoja M.Vrubliauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“