Tiesa, kol kas tai – dar ne visavertė, plataus masto paslauga, o tik nedidelis bandomasis projektas, vykdomas Jungtinėje Karalystėje. Bandymuose dalyvauja tik du pirkėjai, kuriems leidžiama prekes gauti „oro paštu“. Bet ilgainiui bandomojo projekto mastą ketinama plėsti – iš pradžių iki kelių dešimčių, o vėliau iki šimtų pirkėjų, kurie gyvena arčiausiai „Prime Air“ logistikos centro, esančio Kembridže, rašo techcrunch.com.
Pirmasis pristatymas įvyko gruodžio 7 dieną. Atstumas buvo nedidelis, tačiau, kaip bebūtų, tai yra milžiniškas žingsnis į priekį (ypač įvertinus tai, kad visuomenė prieš trejus metus pristatytą projektą iš tiesų vertino kaip neįgyvendinamą pokštą). Skraidyklės krovinį paima pristatymo centre, bėgeliais yra nugabenamos iki lauko, kur pakyla. Skrydis ir nusileidimas vykdomi autonomiškai. Projekto tikslas – užsakytas prekes pristatyti greičiau nei per 30 minučių.
Pirmieji tokiu būdu pristatyti produktai buvo „Amazon Fire TV“ televizijos priedėlis ir spragėsių maišelis. Nuo užsakymo patvirtinimo iki užsakytų prekių pristatymo pirkėjui praėjo vos 13 minučių. Tokiomis skraidyklėmis bus galima gabenti iki 2,5 kg sveriančius pirkinius.
„Amazon“ skelbia, kad dabartiniai bandymų dalyviai užsakinėti prekes galės 7 dienas per savaitę, tačiau tik šviesiu paros metu ir kai oras pakankamai geras skrydžiui.
Ir, sprendžiant pagal „Amazon“ išplatintą naują vaizdo įrašą, tokiu būdu prekes pageidaujantiems gauti klientams savo kiemelyje reikės išvynioti specialų kilimėlį, ant kurio nusileistų skraidyklė.
Realiai naudojama „Amazon“ skraidyklė skiriasi nuo tos, kuri buvo parodyta praėjusiais metais išplatintame vaizdo įraše: tai yra „tradicinė“ ketursraigtė skraidyklė be vertikalių propelerių. Tai reiškia, kad ši skraidyklė nėra skirta pristatymams didesniu atstumu, kuriuos „Amazon“ taip pat ketina vykdyti, tačiau pirmiesiems bandymams pasirinktas patikimesnis, geriau išbandytas aparatas. Bet „Amazon“ skelbia, kad šiuo metu yra bandomos įvairiausių tipų skraidyklės.
Skraidyklių bandymai yra atliekami įvairiose pasaulio vietose. Austrijoje „Amazon“ įsteigė laboratoriją, kur dešimtys programavimo inžinierių kuria kompiuterines regėjimo ir susidūrimų išvengimo technologijas.
Tiesa, kol kas šio pristatymų modelio plėtros galimybės už Jungtinės Karalystės ribų yra miglotos: „Amazon“ bandymus gali atlikti tik dėl to, kad gavo valdžios leidimą naudoti skraidykles net ir tuomet, kai jos tiesiogiai nematomos valdytojui (reikalavimas, kad skraidyklė būtų tiesiogiai matoma valdytojui, yra taikomas daugelio valstybių skraidyklių naudojimo taisyklėse – taip pat Lietuvoje). Tokiam leidimui gauti „Amazon“ turėjo sėkmingai įveikti ne vieną saugumo patikrinimą. Be to, kol kas pristatymai įmanomi tik kaimo vietovėje – autonominė navigacija mieste yra kur kas sudėtingesnė, tačiau tai jau yra Austrijoje dirbančių inžinierių užduotis.