Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nuo aštuonerių žaidimus kuriantis Matas Sakalauskas: „Tai nėra taip sudėtinga“

Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos moksleivis Matas Sakalauskas kompiuterinius žaidimus kūrė dar būdamas pradinukas. Nors, skirtingai nei Estijoje, Lietuvoje programavimo nuo pirmos klasės niekas nemoko, Matą kompiuterinius žaidimus kurti išmokė tėtis.
Matas Sakaulauskas su tėčiu ir dėde
Matas Sakalauskas su tėčiu ir dėde

M.Sakalauskas yra sukūręs ne vieną žaidimą, o naujausią atsisiųsti ir išbandyti gali kiekvienas norintis. Šeštokas tikina, kad programuoti nėra taip sudėtinga, kaip įsivaizduoja daugelis žmonių, ir planuoja savo ateitį sieti su žaidimų industrija.

– Kaip kilo mintis sukurti žaidimą? 

– Kurti mane įkvėpė mano paties pomėgis žaisti kompiuterinius žaidimus. Mano tėtis taip pat yra žaidimų kūrėjas. Jis mane paskatino tai daryti.

– Daugeliui atrodo, kad tai labai sudėtinga. Kas buvo sunkiausia?

– Kaip ir lietuvių kalbos diktante sunkiausia yra nedaryti skyrybos ir rašybos klaidų, taip ir kuriant žaidimą sunkiausia dalis yra nedaryti klaidų.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kompiuteris
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kompiuteris

Viskas veikia taip – įvedi įvykį, komandą ir kompiuteris tai atlieka. Šiaip tai nėra labai sudėtinga.

– Ar tai buvo pirmas tavo sukurtas žaidimas? 

– Į parduotuvę „Google Play“ įkeltas vienintelis šis mano žaidimas, bet esu sukūręs keletą sudėtingesnių žaidimų, kurie nėra įkelti.

Turbūt geriausias iš jų – zombių išgyvenimo žaidimas, kurį sukūriau, kai dar buvau 8–9 metų.

Taip pat esu sukūręs daug mažiukų žaidimų. Ir tik kuriant mažus žaidimukus galima išmokti tai, kas reikalinga kuriant didelį.

– Tavo tėtis taip pat kuria žaidimus? 

– Taip, mano tėtis yra žaidimų programuotojas. Jis gana žinomas Lietuvoje. Šiuo metu jis kuria žaidimą „Human fall flat“.

VIDEO: Tomo Sakalausko sukurtas žaidimas „Human fall flat“

– Ar planuoji tęsti žaidimų kūrimą? Gal tavo galvoje jau yra naujų idėjų žaidimams? 

SpaceGun
Maato Sakalausko sukurtas žaidimas „SpaceGun“

– Taip, aš manau, kad tai tikrai verta pratęsti. Galvoje kol kas neturiu naujų idėjų žaidimams, bet turiu keletą, kaip patobulinti dabartinius žaidimus.

– Ką planuoji veikti ateityje? Juk IT ir žaidimų kūrimas gali būti rimtas darbas. Niekada apie tai negalvojai? 

– Aš ateityje planuoju dirbti žaidimų industrijoje, turbūt kaip žaidimų kūrėjas. Apie tai jau nuo seniai galvoju.

– Ar pats mėgsti žaisti kompiuterinius žaidimus?

– Pats labai mėgstu žaisti kompiuterinius žaidimus, gal net truputį per daug. Iš tiesų kompiuteriu žaidžiu labai seniai, gal nuo 6–7 metukų pradėjau žaisti daugiau, kai šeimos draugas atidavė seną „XBOX“.

Kompiuterinis žaidimas„Halo“
Kompiuterinis žaidimas„Halo“

Labiausiai mėgstu šaudymo, zombių išgyvenimo ir galvosūkių žaidimus.  Šiuo metu mano mėgstamiausias žaidimas yra „Halo“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?