„Klientų saugumo užtikrinimas yra mūsų pagrindinis prioritetas, tad nusprendėme nutraukti „Galaxy Note 7“ prekybą ir gamybą“, - rašoma Pietų Korėjos įmonės pranešime, kurį išplatino technologijų naujienų bendrovė theverge.com. Diena anksčiau „Samsung“ skelbė, kad atšaukia visus „Galaxy Note 7“ telefonus, įskaitant tuos, kurie jau buvo pakeisti, kaip manyta, saugiais įrenginiais.
Pasaulinis telefonų atšaukimas buvo paskelbtas po to, kai per savaitę užsiliepsnojo ne mažiau nei penki jau pakeisti aparatai. „Samsung“ paprašys partnerių ir ryšio operatorių visame pasaulyje nutraukti „Galaxy Note 7“ pardavimus ir keitimą.
Visi „Note 7“ turėtojai (taip pat tie, kurių telefonai jau kartą pakeisti) raginami nedelsiant išjungti telefonus ir grąžinti juos į įsigijimo vietą.
Oficialiai „Note 7“ prekyba pradėta rugpjūčio pabaigoje ir įrenginio vertinimai buvo labai pozityvus, tačiau jau po kelių dienų pasipylė pirmieji pranešimai apie savaime užsidegančius telefonus. Jau rugsėjo 2 dieną „Samsung“ paskelbė pirmosios „Note 7“ versijos atšaukimą ir dar tą patį mėnesį pradėjo platinti pakaitinius įrenginius, tačiau netrukus paaiškėjo, kad ir naujieji telefonai nėra apsaugoti nuo savaiminio užsidegimo, tad „Samsung“ buvo priversti priimti svarbų sprendimą – apskritai nutraukti „Note 7“ gamybą.
Akivaizdu, kad „Samsung“ ir jų konkurentai dar ilgą laiką aiškinsis, dėl kokios konkrečiai priežasties telefonai užsidegdavo, tačiau pirminiai duomenys suteikia pagrindo manyti, kad daugiausiai kaltės tenka patiems „Samsung“, kurie iš visų jėgų norėjo įveikti šiemetinį „blankų“ „iPhone“.
Savaime suprantama, ši klaida jokiu būdu nereiškia „Samsung“ pasitraukimo iš mobiliųjų įrenginių verslo, tačiau atsigavimas po šios katastrofos bus ilgas ir skausmingas. Per vieną dieną bendrovės akcijų vertė nusirito net 8 procentais, o telefonų atšaukimo sąnaudos, analitikų vertinimu, gali kainuoti iki 17 mlrd. JAV dolerių.
Lietuvoje telefonais neprekiaujama nuo rugsėjo 2 dienos
Lietuvos ryšio operatoriai prekybą šiais telefonais savo iniciatyva nutraukė pasirodžius pirmiesiems pranešimams apie jų nepatikimumą.
„Tele2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas garantavo, kad Lietuvoje tikrai nėra iš jo atstovaujamos bendrovės įsigytų „Samsung Galaxy Note 7“ telefonų, nes jų iki pardavimų sustabdymo rugsėjo 2 dieną buvo parduoti vienetai, o į pavojų buvo sureaguota nedelsiant. Lygiai taip pat pasielgė ir „Omnitel“ - atstovo spaudai Audriaus Stasiulaičio teigimu, „Omnitel“ rugsėjo 2 dieną nutraukė telefonų pardavimus iki tol, kol „Samsung“ 100 proc. neužtikrins jų saugumo ir pasiūlė klientams atsiimti pinigus už užsakytus arba jau pristatytus pavojų keliančius telefonus.
„Bitė Lietuva“ klientų šie telefonai apskritai nepasiekė. „Neoficiali, o vėliau ir oficiali informacija apie galimus „Note 7“ gedimus pasirodė dar per išankstinę prekybą. Todėl rūpindamiesi ir saugodami savo klientus, kurie išankstinės metu užsisakė šiuos „Samsung“ telefonus, prekybą sustabdėme, pirmą telefoną siuntą sulaikėme ir grąžinome gamintojui, kol bus išspręsti techniniai gedimai. Todėl nė vienas galimai pavojingas „Note 7“ nepasiekė mūsų klientų – norintiems grąžinome pinigus“, – sako Aurimas Kapočius, bendrovės „Bitė Lietuva“ išmaniųjų įrenginių verslo plėtros vadovas.
Oficialių duomenų apie tai, kiek „Note 7“ telefonų yra parduota Lietuvoje, kiek jų grąžinta ir kiek liko „laisvėje“, „Samsung“ neatskleidžia, tačiau informuoja, kad Baltijos šalyse nė vienas įvykis, susijęs su „Galaxy Note7“, nėra užfiksuotas.