Oksfordo universitetas ketina išbandyti vakciną nuo COVID-19 su vaikais

Oksfordo universitetas šeštadienį paskelbė planuojantis pirmą kartą išbandyti savo vakciną nuo COVID-19 su vaikais, norėdamas, kaip ir kiti vakcinų kūrėjai, įvertinti, ar preparatas veiksmingai apsaugo jaunus žmones.
Skiepijama mergaitė
Skiepijama mergaitė / 123RF.com nuotr.

Bandymams siekiama surasti 300 savanorių, kurie būtų 6–17 metų amžiaus. Iš jų 240 bus suleista vakcina nuo COVID-19, o likusiems – kontrolinis skiepas nuo meningito.

Pasak Oksfordo vakcinos tyrimų vyriausiojo tyrėjo Andrew Pollardo, nors dauguma vaikų neserga sunkia COVID-19 forma, „svarbu įvertinti saugumą ir imuninį atsaką tarp vaikų ir jaunuolių, nes kai kuriems vaikams vakcinavimas gali būti naudingas“.

Priežiūros tarnybos daugiau nei 50 šalių jau leido masiškai vartoti Oksfordo vakciną, kurią gamina ir platina britų ir švedų bendrovė „AstraZeneca“, suleidžiant preparatą vyresniems nei 18 metų asmenims.

Kitos vaistų kompanijos taip pat išbando vakcinas nuo COVID-19 su vaikais. JAV milžinė „Pfizer“, kurios preparatu jau leidžiama skiepyti vyresnius nei 16 metų žmones, spalį pradėjo bandyti savo vakciną su 12-mečiais. Tokį pat žingsnį gruodį žengė ir kita amerikiečių vakcinų kūrėja „Moderna“.

A.Pollardo teigimu, nauji Oksfordo klinikiniai tyrimai turėtų padėti politikams priimti sprendimus, jei kada nors ateityje būtų nuspręsta į vakcinavimo programas įtraukti ir vaikus, siekiant pasirūpinti mokyklų saugumu ir suvaldyti viruso plitimą platesnėje visuomenėje.

„Daugumai vaikų COVID tikrai nėra didelė problema, – naujienų agentūrai AP sakė A.Pollard. – Tačiau ateityje tikrai gali būti svarstomas platesnis [vakcinų] naudojimas, siekiant pažaboti pandemijos eigą – taigi, šiuo metu tiesiog bandome surinkti duomenų, kurie paremtų tokias [iniciatyvas], jei politikos formuotojai nuspręstų eiti ta linkme.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis