Nemokamą internetinių susirašinėjimų paslaugą teikianti „WhatsApp“ ateityje ketina pasiūlyti ir nemokamas balso skambučių paslaugas. „WhatsApp“ nėra vienintelė bendrovė – „Viber“ ar „Skype“ yra tik dar kelios iš jų ir labai tikėtina, kad Markui Zuckerbergui už milijardus įsigijus „WhatsApp“, tokių programų populiarumas tik augs ir jų vis daugės.
J. Dennelindas pripažįsta, kad telekomunikacijų operatoriai susiduria su problema, tačiau nelengvame kare kautis ginklų yra.
„WhatsApp“ įsigijimas parodo, kad telekomunikacijų operatorių svarba mažėja per greitai ir per daug sparčiai. Mes esame puolami ir turime kovoti, ne tik kovoti, bet ir rasti būdų, kaip pulti. Viskas priklausys nuo to, ar galėsime diegti inovacijas, kad išlaikytume klientus arčiau savęs ir padaryti taip, kad jie mokėtų už mūsų paslaugas“, – sakė J.Dennelindas.
J.Dennelindas pripažįsta, kad telekomunikacijų operatoriai susiduria su problema, tačiau nelengvame kare kautis ginklų yra. Kaip gali konkuruoti mobiliųjų telefonų operatoriai?
Pasak jo, uždirbti iš klientų ateityje turėtų būti galima diegiant kompleksines paslaugas ir ieškant naujų partnerysčių – kaip pavyzdį jis pateikė „Spotify“ partnerystę su „TeliaSonera“, kai šios bendrovės klientai 2010 m. pirmieji turėjo galimybę naudotis neseniai pasirodžiusio startuolio paslaugomis.
„Galime vartotojams pasiūlyti keletą vertės paslaugų iškart – net ne dvi, o tris ar keturias. Tyrimai rodo, kad kuo daugiau paslaugų teikiame, tuo lojalesni ir ramesni tampa vartotojai. Dabar mes kuriame žemėlapį geresnėms vartotojų paslaugoms, kurios bus sujungtos į vieną“, – kalbėjo jis.
Vienas iš pagrindinių pajamų šaltinių mobiliųjų telefonų operatoriams ateityje bus pajamos už naudojimąsi 4G tinklo paslaugomis. Jas „TeliaSonera“ valdoma „Omnitel“ taip pat aktyviai diegia ir Lietuvoje.
Tiesa, J.Dennelindas pridūrė, kad problema yra uždirbti iš šio ryšio, kurio diegimas brangesnis nei iš jo gaunamos pajamos. Kol kas Skandinavijos šalyse vis dar atsiperka tik pusė tinklo diegimo sąnaudų.