P.Masiulis: pandemija priminė telekomunikacijų reikšmę

Gegužės 17-ąją minima Pasaulinė telekomunikacijų ir informacinės visuomenės diena. Šia proga „Tele2“ vadovas Petras Masiulis pasakoja, kodėl telekomunikacijų sektorius pastaraisiais metais atsidūrė kasdienio gyvenimo epicentre, kas šio sektoriaus laukia netolimoje ateityje ir kaip klientų gyvenimą palengvins didieji duomenys (angl. Big Data).
Petras Masiulis
Petras Masiulis / „Tele2“ nuotr.

„Lietuvą užklupusi pandemija akivaizdžiai parodė, kokią reikšmę žmogui, visuomenei ir šaliai turi telekomunikacijos. Nuotolinis gyvenimas – darbas ir mokslas iš namų per krizę nesustojo būtent dėl šio sektoriaus“, – sakė Petras Masiulis.

Neatsiejama kasdienybės dalis

Pasak P. Masiulio, vos prieš kelis dešimtmečius pandemija, su kuria susidūrėme, būtų kur kas skaudesnė. Nesant mobilaus ryšio ir interneto, efektyviai izoliuotis tiesiog nebūtų galimybės – tektų eiti į fizinius biurus, mokymosi įstaigas ar maisto prekių parduotuves, rašoma „Tele2“ pranešime spaudai.

Per karantiną daugumai gyventojų mobilusis ryšys ar tokie įrankiai kaip mobilusis parašas buvo vieninteliai būdai susisiekti su išoriniu pasauliu, mokytis, dirbti ir tiesiog gyventi. Tuo tarpu verslai, pasitelkę išmanius operatorių sprendimus, galėjo tęsti savo veiklą ir išvengti nuostolių.

„Mūsų, kaip telekomunikacijų bendrovės, funkcija – padėti ir visuomenei, ir valstybei veikti nuotoliniu būdu. Ši misija suteikia prasmę, mobilizuoja ir leidžia tobulinti procesus“, – pasakoja P.Masiulis.

123RF.com nuotr./Kompiuteris
123RF.com nuotr./Kompiuteris

Telekomunikacijos svarba auga kasmet. Štai vis giliau neriame į daiktų interneto (angl. Internet of Things, IoT) platybes – vis daugiau išmanių įrenginių yra prijungti prie interneto, o tai mums suteikia dar daugiau laisvės ir mobilumo.

Didžiųjų duomenų era

„Tele2“ paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė visų Lietuvos mobiliojo ryšio klientų, o aptarnaujami duomenų kiekiai – milžiniški. Šie didieji duomenys leidžia atlikti analizes ir įžvelgti vartotojų elgsenos ypatybes bei padėti priimti sprendimus tiek visuomenei, tiek atsakingoms valstybinėms institucijoms.

Analizių duomenys visuomet be išlygų yra tik nuasmeninti ir patikimai užkoduoti – individualių vartotojų ar jų įpročių iš duomenų išskirti neįmanoma.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Petras Masiulis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Petras Masiulis

Mobiliojo ryšio telefonai nuolatos keičiasi informacija su arčiausiai esančiais ryšio bokštais. Susiejus įrenginių buvimo vietos informaciją ir vietovės plotą galima įvertinti, kiek mobiliųjų telefonų tenka ploto vienetui bei koks judėjimas vyksta iš vienos zonos į kitą.

Taip per karantiną buvo galima stebėti gyventojų srautus tarp savivaldybių ar informuoti žmones apie judėjimą prie šventinių miesto eglių. Ypač pasiteisino „Tele2“ sukurtas paplūdimių užimtumo žemėlapis, leidžiantis įsivertinti, kuriame paplūdimyje galima išlaikyti saugų atstumą.

Remiantis šiais duomenimis atsiranda galimybė prognozuoti ateities scenarijus, kurie padėtų užbėgti už akių panašiems į pastarąją pandemiją įvykiams, planuoti judėjimą mieste ir verslų veiklą.

Kas toliau?

Telekomunikacijų verslas užima vis svarbesnį vaidmenį planuojant ir plėtojant išmanius miestus.

Daugybė mieste esančių skaitmeninių jutiklių fiksuoja kasdienį mūsų gyvenimą, o jų sukaupti duomenys perduodami įrenginiams, susijusiems tarpusavyje. Šios sąsajos – tai išmanaus miesto pagrindas arba kitaip – daiktų internetas, kurio būtinybė ateityje tik augs.

123RF.com nuotr./5G stotis
123RF.com nuotr./5G stotis

„Sklandžiam išmanaus miesto funkcionavimui reikalingas išskirtinai spartus 5G internetas. Jis leis prijungti kur kas didesnį jutiklių bei daviklių kiekį, o duomenis realiu laiku perduoti greičiau. Papildomai pasitelkus operatorių valdomus didžiuosius duomenis miestai gyventojams taps dar patogesniais ir tvaresniais“, – pasakoja P.Masiulis.

Verslai, atsižvelgdami į gyventojų srautus, galės tikslingiau paskirstyti savo pardavimo taškus, o savivaldybės – viešojo transporto bei kitas miesto paslaugas pritaikyti prie žmonių įpročių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis