Paaiškino, kodėl koronaviruso grėsmės akivaizdoje žmonės taip gausiai perka tualetinį popierių

COVID-19 sukelia karščiavimą, kosulį, raumenų skausmus. Gali sukelti pykinimą, plaučių uždegimą ir kitas sveikatos problemas. Viduriavimas be sustojimo nėra vienas iš dažniausių COVID-19 simptomų, tai kodėl žmonės perka tiek daug tualetinio popieriaus?
Tualetinis popierius be rulonėlio.
Tualetinis popierius be rulonėlio. / Gamintorjų nuotr.

Žmonės kaupia atsargas. Būtų gerai, jei jie tai darytų ramiais laikais, o ne tada, kai pasaulį ištinka tokio masto pandemija, kaip koronaviruso sukeliama COVID-19. Jums reikia izoliuotis bent dviem savaitėms, todėl logiška, kad žmonės perka daugiau maisto, ypač konservų ir kitų ilgiau išliekančių produktų. Šiek tiek sunkiau suprasti, kodėl tualetinio popieriaus pardavimai išaugo kelias dešimtis kartų.

Ne viena parduotuvė Australijoje, Jungtinėje Karalystėje ir JAV jau riboja tualetinio popieriaus pardavimus. Žmonės perka šimtais rulonėlių – tiek, kiek užtektų ne vieniems metams. Kiekviename pirkinių krepšelyje pamatysime nemažai maisto, bet ir labai daug tualetinio popieriaus.

Dabar žmonės perka tualetinį popierių, nes mato, kad jį perka kiti. Vieną dieną keletas žmonių įsigyja kelis šimtus rulonėlių, kiti pamato tuščias lentynas ir pagalvoja, kad atsargos eina link pabaigos, todėl vos pasitaikius progai į pirkinių krepšelį krauna tualetinį popierių.

Kai žmogus pamato neįprastą elgesį, jis natūraliai pagalvoja „jie žino kažką, ko nežinau aš“. Taigi, stoja į eilę prie bankomato, perka keliasdešimt kilogramų cukraus ar pradeda kaupti tualetinį popierių. Kembridžo universiteto psichologijos profesorius Sanderis van der Lindenas tokį elgesį laiko mūsų prigimtiniu bruožu. Mes kopijuojame kitų žmonių veiksmus, nes jie gali žinoti tai, kas padės apsisaugoti ir mums. Kai kas nors pamatęs gyvatę pašoka į viršų, mes nelaukiame, kol pamatysime gyvatę – iš karto pašokame ir patys.

Mes kopijuojame kitų žmonių veiksmus, nes jie gali žinoti tai, kas padės apsisaugoti ir mums.

Kita priežastis – noras ką nors kontroliuoti. Kai į didžiausios rizikos zonas vyksta kvailiai, kurie vėliau parvykę su jumis dalijasi tomis pačiomis gatvėmis, galite pasijusti bejėgis. Virusas – tai nematomas priešas, kuris iš tikrųjų neramina.

Galima tik bandyti pasiruošti ar bent jau save apgauti, kad ruošiesi. Kai įsigyti daug pigaus tualetinio popieriaus, atrodo, kad nuveikei išties daug. Pirkti ir sandėliuoti tualetinį popierių yra lengva ir kai kuriems žmonėms tai suteikia nors šiek tiek psichologinio komforto.

Galiausiai, COVID-19 pandemija yra sunkiai prognozuojama. Jokia kita liga tokiu staigiu smūgiu daugybės šalių nėra parklupdžiusi jau kelis dešimtmečius. Mes nežinome, kada ir kaip šis košmaras baigsis. Tualetinis popierius negenda ir niekada neišeina iš mados. Jei ruoštumėmės uraganui, žinotume kada jis pasibaigs – pakaktų dviejų ritinėlių. Na, jei vėjas nuplėš stogą – trijų.

Nepadeda ir tai, kad internete plinta nesąmoningi gandai. Dar prieš mėnesį socialiniuose tinkluose pasirodė perspėjimai, kad tualetinio popieriaus gamybai reikalingos medžiagos Australiją pasiekia iš Kinijos.

Virusas praeis per kelis mėnesius ar metus, o kada baigsis Koronaviruso depresija?

Dėl epidemijos sustojus gamybai nutrūks tų medžiagų tiekimas ir australai pritrūks tualetinio popieriaus. Tai nebuvo tiesa – tualetinį popierių norint galima pagaminti ir vien iš perdirbto popieriaus. Tačiau buvo kalbama apie tai, kad tualetinio popieriaus gamyba nustos, nes tos gamyklos ims gaminti medicinines kaukes. Vėlgi – tokie skirtingi produktai gaminami skirtinga įranga skirtingose gamyklose.

Kalbos apie ekonominę krizę irgi nepadeda. Virusas praeis per kelis mėnesius ar metus, o kada baigsis Koronaviruso depresija? Tikėtina, kad nuslūgus šiai bangai akcijų biržos atsigaus kaip atsigauna žolė po gero lietaus, bet kas žino?

Turėkite atsargų porai savaičių. Jei tiek neturite, nebijokite – parduotuvės veikia. Neišpirkite viso muilo ir dezinfekcinio skysčio – visiems bus geriau jei jo turės didesnis žmonių skaičius. Ir nepamirškite, kad nesvarbu, kas nutiks, tualetinis popierius netaps valiuta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis