Pagaliau paaiškėjo, kodėl Geležinis žmogus visur vėluoja, arba „Iron Man VR“ apžvalga

Pradėsime šį kartą nuo kito galo, nes, patikėkite, taip bus geriau. Taigi, tėvai jus nuolat vargindavo kalbomis apie tai, kaip Jurijus Gagarinas jų vaikystėje pakilo į kosmosą? Nebetylėkit. Pasakykite jiems, kaip vakar, savo kambaryje, apskridote Kaliforniją. Dar geriau – įjunkite jiems „Iron Man VR“. Jei nepatirs infarkto, tėvai jums padėkos.
Žaidimas „Iron Man VR“
Žaidimas „Iron Man VR“ / Gamintojo nuotr.

Kalbant apskritai, kompiuterinio žaidimo „Iron Man VR“, kuris skirtas išskirtinai žaidimų konsolei „PlayStation 4“, išleidimas yra geriausia proga padėkoti evoliucijai. Kaip ji atrodė? Kai buvome vaikai, žiūrėjome animacinius filmus ir skaitėme komiksus apie superherojus. Visi šitie superherojai atsirado po Antrojo pasaulinio karo ir JAV tapo lopšiu alternatyvioms supersvajonėms. Tada tarė žodį evoliucija ir jau 2008 metais mes stebėjome didžiuosiuose kino teatrų ekranuose, kaip net sunkiai ne komikse įsivaizduojamas Geležinis žmogus virto veiksmo filmu. Virto taip gerai, kad šis vaidmuo atgaivino Roberto Downey Jr. karjerą, o veikėjas tapo vienu mylimiausiu iš visų superžmonių. Na ir evoliucija, palaukusi, kol šiek tiek atsikvošėsime, tvoja į galvą žaidimu „Iron Man VR“.

Žinote tą jausmą, kai žiūrite filmą ir ten tokie dalykai dedasi, kad norisi pačiam įšokt į herojaus batus ir paaiškinti kitiems veikėjams, kas ir kaip yra šioje Žemėje? Dabar būtent tas momentas. Sugniaužiate abu „Move“ judesio valdiklius (prieš tai susikalibravę „PlayStation VR“ kamerą – geriausia, kad jį būtų ant televizoriaus ar tiesiog virš jūsų galvos) ir pagaliau pajaučiate prakaituojančius delnus: ar nuraus stogą ar laukia dar vienas suvokimas, kad virtuali realybė dar tikrai nėra ta pramoga, kuri įtikina? Kita mintis – tuščia galva, nes Geležinio žmogaus kostiumas, kuriame virtualiai esame, rauna į viršų taip staigiai, o iš panikos nuspaustas mygtukas dar paduoda į šoną, kad atrodo, jog griūsi, o pakeliui dar ir apsivemsi. Bet nieko to nedarai, nes norisi dar. Tas jausmas vis veda į priekį, kol ateina suvokimas, kad ką tik išmokome skraidyti, tiesiog taip, žaisdami kompiuterinį žaidimą. Taigi, norite išmokti skraidyti? „Iron Man VR“ jūsų paslaugoms.

Kokia, tikriausiai, bus tipinė situacija, kai visi iš eilės žais „Iron Man VR“? Lengviausias apibūdinimas kokti šypsena, kai persipina laimė, baimė ir lengvi pykinimo pojūčiai. Stipri jūrligė? Ne, negirdėjau, o čia – nekreipkit dėmesio, tiesiog nučiuožiau nuo laiptų. Cha cha, duokit dar! Tai vienas tų retų atvejų, kai šalutinis virtualios realybės poveikis (lengvas pykinimas) virsta viena stipriausių teigiamų žaidimo pusių. Kita vertus, skrisdami lėktuvu staigiais manevrais taip pat nesusiturėtume, bet vis tiek liptume į atgal, skristume vėl į viršų ir nė kiek nesigailėtume.

Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“
Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“

Grįžtant prie apžvalgos, tai – vienas ilgiausių VR žaidimų, kurie šiuo metu yra skirti „PlayStation 4“ konsolei. Čia mums siūloma 12 lygių, o visa tai pereiti užtruks maždaug nuo 10 valandų. Tik... kam tai rūpi? Aš realiai apie gerą pusvalandį tiesiog skraidžiau aplinkui, virš, po ir skersai Tony Starko prabangių namų, kol visą tą laiką jo laukė žavingoji Pepper Potts, kviesdama vakarienės. Aš – džentelmenas, bet nieko negalėjau padaryti nei su savimi, nei su naujuoju žaisliuku – Geležinio žmogaus kostiumu. Beliko tik suprasti, kodėl Tony Starkas visur taip vėluoja, net pas Pepper. Yra toks posakis – „nespręsk apie žmogų, nepavaikščiojęs jo mokasinais du mėnesius“. Pažaidus „Iron Man VR“ atėjo metas modernizuoti šį posakį ir perkelti į mūsų laikus – „tu nieko nežinai apie Geležinį žmogų, kol nepaskraidei jo kostiumu atsimerkęs bent dvi minutes“.

Tik skraidymu niekas šiame žaidime neapsiriboja. Sekantis dalykas, kuris vers kilnoti antakius yra Geležinio žmogaus arsenalas. Nors šiuo atveju dėl mūsų dėmesio nuolat konkuruoja du dalykai – ir arsenalas, ir tai, kaip paprasta jį valdyti. Tiek paprasta, kad esminiam kovų valdymui aprašyti užtektų vieno sakinio. Štai: delnai į priekį – blasteriai iš rankų, delnai žemyn – raketos. Taip pat, palaikę vieną iš mygtukų, galime priešams tiesiog tvoti geležiniu kumščiu, o užkrovę galingąjį spindulį Geležinio žmogaus krūtinėje, juo ir šaudysime. Iššovus šį spindulį, jo kryptį valdysime būtent savo krūtine. Nors ant krūtinės nesideda joks sekiklis ar valdiklis, žaidimas be problemų jį seka ir atkuria žaidime, todėl jei norėjote pažaist žaidimą, kur su savo krūtine valdytumėte mirtiną spindulį, ta proga yra dabar. Stebina ir tai, kaip ginklų valdymas nesipjauna ir nekomplikuoja kito iš pažiūros sudėtingo dalyko – skraidymo. Maža to, čia galima pakaitomis viena ranka šaudyti, o kita sklęsti ore.

Norisi jau pereiti prie tolesnės žaidimo analizės, bet vėl neišeina. Norisi pakalbėti apie sportą ir virtualią realybę. „Iron Man VR“, pabaigus misiją, galima paslampinėti po Tony Starko irštva, kuri dar prabangesnė ir modernesnė, nei niūrus Betmeno urvas. Į akis gali kristi daug dalykų, bet šiame žaidime lengvai net ir visą valandą galima „sumerkti“ į neįpareigojančias sportines veiklas.

Pavyzdžiui, skersinis prisitraukimams daryti. Žaidimo valdymas toks intuityvus, kad atrodo, jog tuos prisitraukimus darome mes. Žinoma, atliekant prisitraukimo veiksmą stovint ant kojų jis atrodo visai nesudėtingas, ir 10 kartų gali prisitraukti su vėjeliu, bet tada supranti, kad čia Tony Starkas yra raumeningas ir kad būtent jam nesudėtinga prisitraukti, o žaidėjas tik įprasmina veiksmą.

Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“
Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“

Tas pats jausmas, tik juokingesnis, atėjus pakilnoti svarmenų. Kilnojant po 30 kilogramų sveriančius hantelius abiem rankom Tony pasakys, kad ei, šitie per lengvi, reik imtis sunkesnių ir tada pasirenki po 45 kilogramus sveriančius hantelius. Niekas nepasikeičia – veikėjas, kurio kailyje atsiduriame, toliau juos kilnoja tiek, kiek norim. Na ir kaip galima imtis sekančių siužetinių misijų, kai po kojomis pasipainioja tokios veiklos?

Siužetas, kai pagaliau iki jo prisikasame – staigmena! – irgi labai geras. Tiksliau, įdomiai suręstas bei pragalvotas, todėl puikiai veikia ir kaip atskira istorija, ir kaip VR žaidimui pritaikytas siužetas. Čia mes regime senesniems komiksams, o ypatingai ankstyviesiems betmenams, nes jis iš principo artimesnis detektyvams, būdingą fabulą.

Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“
Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“

Pagrindinį herojų jau nuo pačių pradžių ima persekioti paslaptingas blogietis. Šiuo atveju – hologramą primenanti antagonistė Vaiduoklė. Kaip įprasta, niekas nežino, kas ji, o kaukė to taip pat neišduoda. Įprasta ir tai, kad blogietė puikiai žino viską apie Geležinį žmogų, jo praeities klaidas, paslaptis, jo technologijas, o jis pats nė nenutuokia, kas yra naujoji jo priešininkė. Taip prasideda detektyvinis katės-pelės žaidimas, kurio metu kartais iškrenta viena kita dėlionės detalė, iš kurių bandomas sudėti bendras vaizdas.

Reikia pabrėžti, kad šiame žaidime ši detektyvinė dėlionė į vietas krenta ypač geru tempu – vienu metu mus ir kankina nežinia, ir nuolat palaikoma maloni intriga. Tai veikia. Kaip ir du puikiai į žaidimą integruoti veikėjai – Gunsmith ir Friday. Abu yra Tony Starko sukurti dirbtinio intelekto asistentai, bet skirtingi. Gunsmith buvo sukurtas anksčiau ir, kai Pepper įkalbėjo Tony pabaigti su savo ginklų prekyba bei karinėmis technologijomis, padėtas į batų dėžę dulkėti. Po to Tony sukūrė žaismingą, charakteringą asistentę Friday.

Siužeto posūkių dėka galiausiai Tony tenka pažadinti Gunsmith, tad žaidime, galima sakyti, susitinka skirtingų kartu dirbtiniai intelektai. Atsiprašau, bet tai tikrai juokinga, nes mes matome, kad skirtingų kartų dirbtiniai intelektai lygiai taip pats nesusikalba ar natūraliai erzina bei nesupranta vienas kito, kaip ir skirtingų kartų žmonės, ypač dabartiniais laikais. Užkabinkit kas nors kūrėjams medalį!

Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“
Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“

Ar yra žaidime minusų, ar jis tobulas? Ne, tikrai ne tobulas ir minusų čia ras beveik kiekvienas. Pavyzdžiui, kai kam gali kliūti tai, kad Vaiduoklė, žaidimo antagonistė, valdo tik įvairius dronus ar robotus, todėl didžiąją žaidimo dalį mums priešinsis vos 6-7 tipų priešai. Tad galima teigti, kad į antrąją žaidimo pusę, kalbant apie kovas, „Iron Man VR“ pasidaro kiek monotoniškas, bet tuo pat metu sunku patikėti, kad kam nors bent kiek rūpės priešai, kai pati kova ir buvimas Geležiniu žmogumi beveik neatsibosta.

Taip pat žaidžiant iš tikrųjų gali pradėti kiek svaigti galva, todėl būtina daryti reguliarias pertraukas. Geriau apskritai nežaisti ilgiau nei vieną ar dvi misijas per dieną, jūsų smegenys ir realybės suvokimas jums padėkos. Galiausiai, pats žaidimo valdymas, o ypač sudėtingesnėse vietose, pavyzdžiui, greitame skraidyme kliūčių trasose gali tapti iššūkiu ir teks treniruotis, kaip greitai skraidyti bei manevruoti. Tas pats gali kliūti ir intensyviose kovose – vieną misiją galėsite pereiti 5 žvaigždučių įvertinimui, o kitą tegauti vos 3, nes su priešais tvarkysitės kur kas prasčiau.

Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“
Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“

Ar žaidimas įspūdingas grafiškas? Jeigu šio klausimo klausia visiškas VR žaidimų entuziastas, neseniai perėjęs ir asmeniniams kompiuteriams skirtą „Half-Life: Alyx“, tai būtent grafika „Iron Man VR“ tikrai nenustebins. Taip yra vien todėl, kad „PlayStation VR“ turi rimtų apribojimų ir net neseniai „PlayStation 4“ konsolei pasirodęs žaidimas „The Walking Dead: Saints & Sinners“ yra grafiškai gana juntamai supaprastintas.

Iš kitos pusės, jei nežaidėte „Alyx“ ar kitų naujausių VR žaidimų, „Iron Man VR“ gali nustebinti. Stiprioji šio žaidimo pusė yra ne tiek grafiška, kiek neįprastai tikroviškas mūsų judesių ar kūno sekimas bei atvaizdavimas. Mūsų ekrane matomos rankos, krūtinė ar pečiai juda lygiai taip, kaip mes tą darome realybėje. Šis sekimas yra toks realistiškas, kad apskritai nesitiki, jog kūrėjai, naudodami „Move“ judesio valdiklius tai išgavo. Tai stebina todėl, kad šiuose judesio valdikliuose naudojama kiek senesnė VR technologija ir iš principo ji tokių dalykų išdarinėti neleidžia, bet kūrėjams kažkaip pavyko.

Galiausiai, kas yra tie kūrėjai, kuriems reikėtų paploti už tai, kad dar mažai kieno užkariautoje VR žaidimų teritorijoje įsmeigė tvirtą savo vėliavą? Susipažinkite, tai – „Camouflaj“. Iš kompiuterinių žaidimų kūrėjų veteranų sudaryta studija, kuri 2013 metais pradėjo leisti savo epizodinį žaidimą „Republique“, dėl savo unikalumo gavusį ir tebegaunantį pripažinimą. Vėliau šią studiją įsigijo „Sony“ ir nuo tada iki dabar ji kūrė „Iron Man VR“ – išskirtinai „PlayStation 4“ konsolei skirtą VR žaidimą. Tiek jų debiutinis, tiek pastarasis žaidimai yra ne tik verti dėmesio, bet ir žadiną nepažabojamą smalsumą – kuo gi ši studija nustebins ateityje?

Ta proga, kad jau pradėjo sklaidytis emocijos, metas baigti ir šią apžvalgą. Koks yra tas „Iron Man VR“, jei reikėtų kalbėti visiškai paprastai? Tai yra pilnavertis žaidimas – pradedant trukme bei istorija ir baigiant žaismu – kuris nekainuoja pilno žaidimo kainos, bet yra ir visiškai unikalus, iki šiol nepatirtas VR nuotykis. Todėl „Iron Man VR“ puikiai tinka tiems, kas mėgsta išbandyti ką nors naujo – šis tikslas tikrai bus pasiektas.

Mėgstantiems Geležinį žmogų arba superherojus apskritai šis žaidimas taps naująja Meka. Pagaliau tiems, kas mėgsta VR žaidimus, „Iron Man VR“ yra tiesiog privalomas išbandyti projektas. Juolab, kad perėjus patį žaidimą čia dar galima daug laiko praleisti iššūkiams, naujiems kostiumams, esamo kostiumo patobulinimams ir kitoms pramogoms. Vis dar abejojate? Skaitykite dar kartą pirmąją šios apžvalgos pastraipą.

Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“
Gamintojo nuotr./„Iron Man VR“

„Iron Man VR“ kodą apžvalgai suteikė žaidimo leidėja kompanija „Sony“. Žaidimas skirtas išskirtinai žaidimų konsolei „PlayStation 4“, oficiali jo išleidimo data – šių metų liepos 3 diena. Tam, kad galima būtų žaisti „Iron Man VR“ yra reikalinga papildoma „PlayStation 4“ įranga: „PlayStation VR“ įrenginys, kamera ir du judesio valdikliai „Move“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis