Paradai ir koncertai Rusijai: propagandos kanalais tapo populiarūs kompiuteriniai žaidimai

Rusija savo propagandai apie invaziją į Ukrainą skleisti pasirinko naują terpę – vaizdo žaidimus, praneša „Business Insider“.
V.Putinas
V.Putinas / Scanpix/Imago/AP nuotr/15min koliažas

Tokie interaktyvūs pirmojo asmens žaidimai kaip „Roblox“ ir „Minecraft“ yra nauja terpė demonstruoti Kremliaus vertybes ir propagandą, rašoma naujame „The New York Times“ pranešime.

Šie žaidimai leidžia vartotojams kurti savo pasaulius. Kai kurie pasinaudojo galimybe sukurti rusų paradus, karo metu skelbti „Šlovę Rusijai“ arba vaizduoti Rusijos vėliavas virš teritorijos, per karą atimtos iš Ukrainos, teigiama „Times“ pranešime.

Vaizdo žaidimai tik parodo, kokia plati tapo Rusijos informacijos mašina internete. Rusija užgniaužė bet kokią karui prieštaraujančią informaciją ir nuolat stumia didelius dezinformacijos kiekius, anksčiau skelbė „Business Insider“.

„The Times“ nustatė daugybę Rusijos propagandos atvejų vaizdo žaidimuose, įskaitant bent vieną, kuriam, atrodo, įtakos turėjo ir vyriausybės pareigūnas, „Minecraft“ surengęs koncertą, skirtą Rusijos dienai paminėti. Šio pareigūno motina yra artima Rusijos prezidento Vladimiro Putino sąjungininkė.

O pasak neseniai paskelbto V.Putino pareiškimo, vaizdo žaidimai tapo ugdymo „pagal visuotines žmogiškąsias vertybes ir patriotizmo sistemą“ skatinimo centru.

Kiti žaidimai, kurie buvo naudojami Rusijos interesams propaguoti, yra „World of Tanks“ ir „World of Warships“, „Fly Corp“, „Armored Warfare“ ir „War Thunder“ rusiškos versijos, sakė Ukrainos atvirojo kodo analitinės bendrovės „Molfar“ tyrėjai.

Klaipėdos mokslo ir technologijų parko nuotr./„Roblox“ žaidimas
Klaipėdos mokslo ir technologijų parko nuotr./„Roblox“ žaidimas

„Wargaming“ tvirtai remia Ukrainos žmones, mūsų studiją Kyjive ir ten dirbančius darbuotojus“, – „Times“ sakė Alexas Breweris-Disarufino, „World of Tanks“ ir „World of Warships“ sukūrusios bendrovės „Wargaming“ atstovas spaudai.

Bendrovė pernai atskyrė rusiškas šių žaidimų versijas ir nutraukė veiklą Rusijoje ir Baltarusijoje, teigiama bendrovės pranešime.

Pasak „Wargaming“, „nuo kovo 31 d. bendrovė savo gyvų žaidimų verslą Rusijoje ir Baltarusijoje perdavė vietiniam „Lesta Studio“, kuri nebėra susijusi su „Wargaming“, valdymui“.

Ekspertai „Times“ sakė, kad Kremlius, naudodamasis vaizdo žaidimais ir taikydamasis į jaunesnius žaidėjus, siekia išplatinti savo veiklą ir bandyti rasti jų idėjai imlių žmonių.

Rusija nėra vienintelė šalis, kuri naudojasi vaizdo žaidimų galia savo tikslams įgyvendinti. „Business Insider“ 2020 m. rašė apie tai, kaip JAV kariuomenė sėkmingai naudojasi internetiniais žaidimais ir forumais, kad padėtų verbuoti kariškius, nes jų skaičius mažėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis