„Jaučiu, kad jie nieko nepamiršo. Pagalvojo apie kojas, rankas, nugarą – apie viską. Atrodo, kūnas savaime atsipalaiduoja ir gali jį visai pamiršti. Puiku“, – patirtimi dalijasi lankytoja Sonia.
Tačiau tai, kas tiko prancūzams, pasaulio inovacijų variklį sukantiems amerikiečiams ilgai atrodė paprasčiausia tinginystė. Tiesa, Niujorke panašių kambarių pietų miegui būta, bet miegą masiškai versti pelninga preke madinga tapo tik pastaraisiais metais.
Tinklalapio „Techcrunch“ žurnalistė Joanna Glasner skaičiuoja, kad miego verslas Amerikoje investicijų jau pritraukia už daugiau nei 700 mln. dolerių. Viena stambiausių žuvų naujoje srityje – buvusi dienraščio „Huffington Post“ vadovė Arianna Huffington, nuolat patenkanti į įvairius įtakingiausių verslininkų sąrašus. Vadovaudama dienraščiui, išgarsėjo darbuotojams įrengusi pietų miego kambarius, o dabar įkūrė bendrovę „Thrive Global“, kuri poilsį pardavinės masiškai. Konsultuos kitas bendroves, kaip matuoti darbuotojų našumą ir jų darbą padaryti veiksmingesnį, siūlys tam pritaikytą įrangą, mobiliųjų telefonų programėles.
„2007 balandžio 6-ąją nuo išsekimo ir miego trūkumo pati išgriuvau. Susilaužiau skruostikaulį. Tad teko savo gyvenimą iš naujo apsvarstyti ir pastebėjau, kad naujausi mokslo duomenys aiškiai rodo štai ką. Kai savimi pasirūpiname, tai ir dirbame veiksmingiau“, – tikina „Thrive Global“ įkūrėja A.Huffington.
Tarp įdomesnių savimi rūpintis padedančių išradimų yra ir teniso kamuoliuko dydžio daiktas, pavadinimu „Sense“ (liet. „Jausmas“). Jį sukūrė Jameso Proudo įkurta bendrovė, dabar vertinama maždaug 0,25 mlrd. dolerių, bet yra ir kitokių panašių įrenginių. Teniso kamuoliuko dydžio įrenginys iš tikrųjų yra nedidelis kompiuteris, nuolat sekantis temperatūrą, šviesą, drėgmę, triukšmą ir miegančio žmogaus poilsį – fiksuoja, ar knarkiama, ar vartomasi ir panašiai. Šitaip žmogus kiekvieną rytą gali sužinoti savo miego kokybę pagal šimtabalę skalę. Sužinoti, kada ir kodėl miegojo prasčiau.
Galiausiai – pagal rekomendacijas nusistatyti sau geriausias miego sąlygas, palankiausią laiką keltis ir netgi natūralų žadintuvą – prietaisas žadina paprasčiausiai kambaryje padidindamas ar sumažindamas temperatūrą. Jau per pirmą bandomąjį produkto mėnesį J.Proudo bendrovė uždirbo 2,5 mln. dolerių.
„Pats seku, kaip miegu. Per šias kelias savaites, kai ruošėmės paleisti produktą, mano miego kokybė kiek suprastėjo. Esu labai jautrus šviesai, todėl itin svarbu prieš einant miegoti kambarį tinkamai paruošti“, – sako „Hello“ vadovas J.Proudas.
Jau yra bendrovių, kurios svajoja pardavinėti ir sapnus. Kalifornijos, Nyderlandų, Rusijos inžinieriai tikina sukonstravę prietaisus, kuriuos užsidėjus prieš miegą galimą tikėtis gebėjimų valdyti, ką sapnuoji. Technologija remiasi kol kas dar tik preliminariomis akademikų įžvalgomis apie atitinkamų smegenų vietų stimuliavimą tam tikrais dažniais. Tiesa, šiuos tyrimus atliekantys mokslininkai patys labai abejoja minėtų prietaisų galimybėmis. O ir pačios bendrovės rimtai prietaisų veiksmingumo neišbandė, todėl ekspertai sako – kol kas prietaisai veikia nebent kaip placebas. Tačiau ateityje atlikus daugiau rimtesnių tyrimų, kas žino, gal sapnų irgi bus galima nusipirkti.