Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Penkios didžiausios Steve‘o Jobso klaidos

Istorijos, kuriose vaizduojama, kad daug pasiekę verslininkai tai atliko tarsi be pastangų, yra kenksmingos daugeliui žmonių. Ypač jaunosios kartos atstovams. Tokios asmenybės kaip Markas Zuckerbergas, Jackas Dorsey, Howardas Schultzas ir Steve‘as Jobsas sėkmės sulaukė nuolatiniu varginančiu darbu.
Plakatas su Steve'o Jobso veidu
Plakatas su Steve'o Jobso veidu / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kaip ir bet kokio kūrybinio proceso metu, norėdamas sėkmingai plėsti bendrovę ir kurti inovacijas, verslininkas privalo nebūti tobulas bei daryti klaidas – tam, kad išsiaiškintų, kas veikia, o kas – ne. Ši taisyklė galioja ir verslininkams, kurie veiklą vykdo neištirtose teritorijose – naujai susiformavusiose rinkose.

Prireikė daugybės eksperimentavimo metų, kol Jackas Dorsey galiausiai sukūrė socialinį tinklą „Twitter“. Howardui Schultui prireikė daug kantrybės, kol šis išplėtojo „Starbucks“ kavinių tinklą.

Nepaisant to, ką girdėjote ar skaitėte apie vieną iš „Apple“ įkūrėjų ir ilgametį bendrovės vadovą Steve‘ą Jobsą, jis nebuvo kažkuo išskirtinis. Remiantis „Harvard Business Review“ medžiaga, pateikiame penkias didžiausias S.Jobso klaidas.

J.Sculley verbavimas tapti „Apple“ vadovu

Jausdamas, kad jam trūksta patyrusio operacijų ir rinkodaros vadovo, tuomet 29-erių S.Jobsas suviliojo „PepsiCo“ vadovą Johną Sculley legendine fraze: „Ar nori likusį savo gyvenimą pardavinėti pasaldintą vandenį, ar prisijungti prie manęs ir pakeisti pasaulį?“ J.Sculley neatsispyrė ir per dvejus metus surinko valdybą, kuri atleido patį S.Jobsą.

Manymas, kad „Pixar“ gamins kompiuterinę įrangą

Kai S.Jobsas nusipirko George‘o Lucaso grafikos bendrovę „Pixar“, jis nesitikėjo uždirbti pinigų kuriant animacinius filmus. Iš pradžių jis manė, kad „Pixar“ taps kompiuterinės įrangos gamintoja.

Net ir vizionierius S.Jobsas negalėjo nuspėti tolimesnių įvykių – jis pasidavė kitų vadovų įtikinėjimams kurti pilnametražius animacinius filmus.

Nežinojimas, kas yra „NeXT“ klientai

1996 metais S.Jobsas pardavė „NeXT“ bendrovę korporacijai „Apple“ už 429 mln. JAV dolerių. Dar tuomet vizionierius tikėjo, kad „NeXT“ bus didelis dalykas. Nedaug kas su juo sutiko ir buvo teisūs.

Bendrovė nuo pat pradžių nerado savo vietos rinkoje, o tai geriausiai iliustruoja vaizdo įrašas, kuriame S. Jobsas perteikia „NeXT“ viziją. Jis sako: „Iki šiol mes nežinojome, kas yra mūsų vartotojai – tuoj paaiškinsiu, kodėl.“

Daugybės naujų produktų žlugimas

„The Apple Lisa“, „Macintosh TV“, „The Apple III“, „The Powermac G4 Cube“. S.Jobsas puikiai suvokė, kuria kryptimi vystysis technologijos, tačiau ne kartą apsišovė spręsdamas kitus produkto elementus, tarkim, kainodarą.

Pamoka tokia: žmonės greitai pamiršta nepasisekusius ir nebeegzistuojančius produktus, jei reguliariai pristatomi nauji ir pasisekę produktai (S.Jobso atveju – „iPod“, „iPhone“, „iPad“ ir kt.).

Bandymas atsikratyti „Pixar“

Po to, kai įsigijo „Pixar“ už 10 mln. JAV dolerių. S.Jobsas bandė parduoti šią bendrovę daugybę kartų vien tam, kad susigrąžintų pinigus. Tarp galimų pirkėjų buvo Billas Gatesas, Larry Ellisonas ir kiti žinomi IT verslininkai. Niekas nesusidomėjo. Gal ir gerai, nes 2006 metais „Pixar“ parduota korporacijai „Disney“ už 7,4 mlrd. JAV dolerių.

Net ir patys sėkmingiausi mūsų laikų verslo šviesuliai dažnai klysta. Netobulumas yra kūrybinio proceso ir gyvenimo dalis, tačiau gyvename kultūroje, kurioje esame paralyžiuojami baimės patirti nesėkmę. Tai neskatina veiksmo. Priešnuodis – nedideli, didelės rizikos nereikalaujantys eksperimentai. Revoliucija bus improvizuojama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos