„Antonov An-124“ skrido iš Seulo, Pietų Korėjos, į Vieną. Tai – labai ilga kelionė tokiam lėktuvui, todėl vakar jis nutūpė Novosibirske. Šiandien jis vėl pakilo antrai ir paskutinei kelionės daliai, tačiau vos atsiplėšęs nuo žemės „An-124“ ėmė barstyti nuolaužas – vienas iš keturių orlaivio variklių patyrė katastrofišką gedimą.
Iš tikrųjų, vieno variklio gedimas įprastai nėra labai pavojingas. Taip, reikia laikytis numatytų procedūrų, tačiau dvimotoris lėktuvas gali skristi su vienu veikiančiu varikliu, o keturių variklių milžinas gali išsisukti ir su dviem sugedusiais varikliais. Tiesą sakant, yra buvę ne vienas atvejis, kuomet sugedus vienam iš keturių variklių lėktuvas net netupia avariniu būdu, o ramiai skrenda link kelionės tikslo.
Tačiau šio „Antonov An-124“ atvejis buvo kur kas pavojingesnis. Visų pirma, nelaimė jį ištiko netrukus po pakilimo. Ir tai nebuvo šiaip gedimas – antrasis lėktuvo variklis tiesiog ėmė byrėti, skeveldromis pažeisdamas ir fiuzeliažą. Didelis variklio gabalas nukrito tiesiai į vieną sandėlį, bet nieko nesužeidė. Be to, iš to variklio pasipylė dūmai, todėl kito kelio nebuvo – teko tūpti iš karto.
„Antonov An-124“ sukasi atgal link oro uosto:
Tikriausiai jau žinote, kad įprastai lėktuvai vos pakilę tūpti negali, nes yra per sunkūs. Būtent dėl to didesni lėktuvai gali ore išpurkšti degalus, o mažesni suka ratus. Tačiau „An-124“ neturėjo pasirinkimo ir tūpė iš karto:
Atrodo, kad viskas tuo ir turėjo pasibaigti. Didelis krovininis „An-124“ turi itin tvirtą važiuoklę (maksimalus svoris kylant – 402 tonos, leidžiantis – 330 t) ir galėjo išgyventi tą papildomų degalų svorį, tačiau būdamas toks sunkus jis negalėjo sustoti ir nuslydo į sniegą. 14 lėktuve buvusių žmonių nenukentėjo, tačiau lūžo priekinė „An-124“ važiuoklė ir jis nosimi nėrė į sniegą. Fiuzeliažas buvo stipriai apgadintas ir gali būti, kad šis „An-124“ jau nebeskris.
„Antonov An-124“ buvo gaminami 1982-2004 metais, tačiau tik 55 tokie orlaiviai buvo pagaminti. Dauguma jų naudojami Rusijoje.