Perkantys internetu žudo prekybos centrų parduotuvėles

Elektroniniai verslai keičia žaidimo taisykles – kas ketvirtas europietis internetu apsiperka vieną ir daugiau kartų per savaitę, prekybos centruose įsikūrusios parduotuvės sulaukė liūdnų laikų, o mokėjimo internetu platformų populiarumas ir toliau kopia į aukštumas. Kviečiame susipažinti su įdomiausiomis elektroninės komercijos naujienomis.
Prekyba internetu
Prekyba internetu / inkagency.lt nuotr.

Kasdien internete perka 6 proc. europiečių

„Mastercard“ paskelbė tyrimą „Masterindex 2017“, kuriame nurodoma, kad 6 proc. internetą turinčių europiečių elektroniniu būdu apsiperka bent kartą per dieną. Dažniausiai (9 proc.) elektroninėje erdvėje kasdien perkama Lietuvoje ir Lenkijoje. Kiek rečiau (8 proc.) – Jungtinėje Karalystėje, Ispanijoje bei Italijoje. Paskutiniai rikiuojasi estai, suomiai ir latviai (po 2 proc.), rašoma pranešime spaudai.

„Šie skaičiai atskleidžia, kad Lietuvoje susiformavo sluoksnis žmonių, kurie itin dažnai naudojasi elektroninės komercijos paslaugomis. Tai neabejotinai gerai. Tačiau ši grupė nedidelė ir smarkiai atitrūkusi nuo kitų interneto naudotojų. Jeigu pasižiūrėtume į kitą rodiklį – kiek žmonių perka elektroninėje erdvėje ne kasdien, o daugiau nei kartą per savaitę, tai Lietuvos tarp pirmūnų nerasime.

Taigi, turime stiprų užkietėjusių elektroninių verslų klientų sluoksnį ir nemažą dalį perkančių retai. Tai reiškia, kad mūsų elektroniniai verslai susiduria su dviem labai skirtingomis klientų grupėmis, kurių poreikiai, pritraukimo bei išlaikymo būdai skiriasi, o tai yra nemenkas iššūkis“, – tyrimo duomenis komentuoja „DPD Lietuva“ Pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Prekybos centrų „apokalipsė“ JAV

Jungtinių Amerikos Valstijų prekybos centrams žadamas seniai regėtas sunkmetis. Prognozuojama, kad artimiausiais mėnesiais JAV užsidarys apie 3500 prekybos centruose įsikūrusių parduotuvių.

„Pastaruoju metu galime stebėti labai įdomų reiškinį – besiplėtojanti elektroninė komercija priverčia užsidaryti daug fizinių parduotuvių, o kartu internetiniai verslai bando atidarinėti savo fizines parduotuves. Tiesa, šios parduotuvės jau visai kitokios ir veikia kitais pagrindais.

Ar tokios „apokalipsės“ vertėtų tikėtis Lietuvoje? Nemanau. Nors neabejotina, kad pardavėjai, ypač prekiaujantys buitine technika, elektronika bei drabužiais, tikrai junta elektroninių verslų konkurenciją, tačiau vargu ar Lietuvoje tai galėtų sukelti kokią nors didesnę griūtį“, – sako G.Bilevičius.

Pasak jo, nors elektroniniai verslai ir itin smarkiai prisidėjo prie JAV prekybos centrų sunkmečio, tačiau nereikia pamiršti, kad ten tokių didelių prekybos vietų buvo itin daug – pagal vienam gyventojui tenkantį prekybos centrų plotą, JAV nuo kelių iki dešimčių kartų lenkdavo atskiras Europos valstybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis