Perspėjimas apie audrą iš „Sony“ savininkų atėmė galimybę paskambinti net 112

Ketvirtadienį vakare daugelis Lietuvos gyventojų gavo įspėjamuosius pranešimus apie artėjančią audrą. Tik telefonų „Sony Xperia“ savininkams ši žinutė ir buvo paskutinė galimybė pasinaudoti mobiliuoju. Net, jei audra šiems Lietuvos gyventojams būtų prikrėtusi eibių, iš savo mobiliųjų jie nebūtų turėję galimybės nei išsikviesti pagalbos, nei parašyti žinutės. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) pripažįsta, kad toks telefonų „pakibimas“ buvo netikėtas, atsiprašo visų nukentėjusiųjų ir skuba spręsti problemą.
GPIS pranešimas mobiliajame telefone
GPIS pranešimas mobiliajame telefone / 15min.lt nuotr.

15min.lt skaitytojas Antanas Šiupienius yra vienas iš daugelio „Sony Xperia“ telefonu besinaudojančių Lietuvos gyventojų. Ketvirtadienį vakare jis pirmą kartą gavo PAGD perspėjimo pranešimą. Penktadienį per pietus jo vos prieš tris mėnesius įsigytas telefonas vis dar neveikė.

„Dabar jau antrą kartą šiandien sėdžiu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente, kur vis dar bandoma spręsti problemą“, – 15min.lt teigė pašnekovas.

Pasak jo, vos gavus žinutę iš PAGD apie artėjančią audrą telefonas visiškai užsiblokavo. Ekrane buvo matyti tik šis pranešimas, o daugiau jokia telefono funkcija neveikė. „Aš nieko su juo negaliu padaryti. Jei man būtų nutikusi nelaimė, nebūčiau galėjęs net 112 paskambinti“, – teigė A.Šiupienius.

Aplėkė visus

Dar ketvirtadienį vakare, nors darbo diena jau buvo pasibaigusi, vyras nuvyko į paslaugas jam teikiančio mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele 2” atstovybę, kur jam buvo iškart pakeista SIM kortelė. Tačiau ir tai negelbėjo. Tuomet vyras skambino į „Sony“ atstovybę. Ten sprendimo taip pat niekas nerado.

Jei man būtų nutikusi nelaimė, nebūčiau galėjęs net 112 paskambinti, – sakė A.Šiupienius.

Tuomet vyras tikino supratęs, kad bėda, ko gero, susijusi su PAGD gyventojų perspėjimo sistema.

Penktadienį ryte jis puolė skambinti į departamentą, į Vidaus reikalų ministeriją, net į prezidentūrą. Tačiau jam niekas nekėlė ragelio arba negalėjo padėti. Neapsikentęs A.Šiupienius nuvyko tiesiai į PAGD. Ir čia pagalbos sulaukė ne iškart.

„Sužinojau, kad tokių kaip aš daugybė. Jeigu aš būčiau vienintelis, tai žinočiau, kad blogas produktas mano rankose, bet dabar aišku, kad kalta ta perspėjimo sistema. Tada kyla klausimas, kodėl valstybė perka ne iki galo patikrintą produktą ir jam išleidžia milijonus“, – neslėpė pasipiktinimo A.Šiupienius.

Scanpix nuotr./„Sony Xperia Z4“
Scanpix nuotr./„Sony Xperia Z4“

PAGD atsiprašo

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) tinklalapyje penktadienį buvo įkeltas pranešimas apie kilusią bėdą.

Kol kas žinutes mes sustabdome, nesiųsime niekam, nes iš tikrųjų ir poreikio dabar nėra, – sakė R.Baniulis.

Jame rašoma, kad iki šių metų liepos mėnesio „Sony Xperia“ telefonai išvis neturėjo galimybės gauti perspėjimo pranešimų. Tik nuo šio mėnesio PAGD ir mobiliojo ryšio operatorių pastangomis „Sony“ telefonų aparatų gamintojas „Android OS 5“ versijoje aktyvavo perspėjimo pranešimų priėmimo funkciją, kuri aktyvuojasi automatiškai atnaujinant OS į OS5 versiją.

„Tačiau atsiradus šiai galimybei iškilo nenumatyta techninė problema – gautas perspėjimo pranešimas užblokuoja telefono ekraną ir  dėl to naudotojas negali atlikti jokių veiksmų“, – pripažįsta PAGD.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis