Pietinei Klaipėdos uosto pusei išvystyti – navigacinis treniruoklis

Laivų vedimas ateities uoste – tokia šių dienų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto locmanų kasdienybė. Pakaitomis vienas po kito jie šias savaites tarp darbo pamainų leidžia Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos navigaciniame treniruoklyje, kur bandomi ir vertinami gauti pietinės Klaipėdos uosto dalies išvystymo projektiniai pasiūlymai.
Navigacinis treniruoklis, modeliuojantis laivo įvedimą į uostą.
Navigacinis treniruoklis, modeliuojantis laivo įvedimą į uostą. / Klaipėdos uosto direkcijos informacija

„Pagal uosto bendrąjį planą viena iš Klaipėdos uosto plėtros krypčių – pietinė uosto dalis. Tarptautinė kompanija „Moffatt&Nichol“ yra parengusi pietinės uosto dalies išvystymo projektinių pasiūlymų alternatyvas. Šiuo metu parengtos trys alternatyvos yra vertinamos navigaciniu požiūriu. Mūsų specialistai, realiai išbandę tris galimus pietinės Klaipėdos uosto dalies vystymo scenarijus, pateiks išvadas, kuris jų būtų tinkamiausias ateityje įvedant ir išvedant įvairaus tipo ir dydžio laivus skirtingomis oro sąlygomis“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Bandymų navigaciniame treniruoklyje metu tiriamas įvairių tipų laivų valdymas įplaukiant į naujai kuriamą terminalą, atliekami iki 400 m ilgio ir 60 m pločio laivų apsisukimo naujai formuojamoje teritorijoje bandymai, tikrinamos vilkikų panaudojimo galimybės švartuoti laivus, vertinamas saugus laivų įplaukimas ir išplaukimas į naujai suformuotą teritoriją, išlaikant saugų atstumą plaukiant pro suskystintųjų gamtinių dujų laivą-saugyklą bei prie jo prišvartuotą dujovežį.

Projektinius pasiūlymus pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtrai rengė Jungtinėse Amerikos Valstijose registruota įmonė „Moffatt & Nichol“. Atsižvelgdamas į Klaipėdos uosto bendrajame plane numatytą pietinės uosto dalies galimą užstatymą, rangovas turėjo parengti pietinės uosto dalies maksimalaus galimo išvystymo projektinių pasiūlymų alternatyvas. Rangovui teko įvertinti laivybos kanalo ir kitus parametrus, atsižvelgus į statybos darbų technologiją, gamtines ir eksploatacines sąlygas, numatyti kuo mažesnį sąnašų kaupimąsi ateityje ir kt. Sutartis su rangovu pasirašyta 2021 m. vasarį.

Tarptautinė įmonė „Moffatt & Nichol“ turi dešimtmečių projektavimo, planavimo patirtį pasaulio uostuose, dirba su uostų direkcijomis, laivybos kompanijomis, jūrų terminalų operatoriais. Įmonė turi daugiau kaip 40 biurų įvairiose šalyse.

Įvertinus pietinės Klaipėdos uosto dalies išvystymo projektinius pasiūlymus navigaciniu požiūriu dar bus atliekamas pietinės dalies poveikio aplinkai vertinimas. Šioje uosto dalyje ateityje bus formuojama apie 70 ha ploto teritorija su maždaug 250 metrų pločio įplaukimo kanalu ir 600 metrų pločio laivų apsisukimo ratu. Pietinės uosto dalies parametrai turės būti pritaikyti iki 400 metrų ilgio ir 60 metrų pločio laivams su 15,3 metro grimzle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų