Tiesiogiai

TS-LKD neeilinis suvažiavimas: partijos programa ir Seimo rinkimų kampanijaTS-LKD neeilinis suvažiavimas: partijos programa ir Seimo rinkimų kampanija

Pirmas skrydis tapo ir paskutiniu: didžiausią lėktuvą istorijoje pagaminę „Stratolaunch“ uždaromi

Žiniasklaidos duomenimis, didžiausią istorijoje lėktuvą sukūrusi kompanija uždaroma, o jos aktyvų ateitis – labai miglota.
„Stratolaunch“ varomas šešiais, „Boeing 747“ naudojamais Pratt & Whitney varikliais
„Stratolaunch“ varomas šešiais, „Boeing 747“ naudojamais Pratt & Whitney varikliais / Stratolaunch Systems Corporation nuotr.
Temos: 1 Lėktuvas

Apie „Stratolaunch Systems“ kompanijos problemas kalbama seniai. Priminsime, kad jos įkūrėjas Paulas Allenas 2018 metų spalio 15 dieną mirė, kilus onkologinio susirgimo komplikacijoms. Tačiau kompanija, nepaisydama šio tragiško įvykio, toliau kūrė didžiausią aviacijos istorijoje lėktuvą „Scaled Composites Stratolaunch Model 351“, skirtą kosminių aparatų iškėlimui. Šių metų balandžio 13 dieną šis lėktuvas pirmą kartą pakilo į dangų. Bandymas pripažintas pavykusiu.

VIDEO: Neeilinis reginys: didžiausias pasaulyje lėktuvas atliko pirmąjį skrydį

Visgi, panašu, tai projekto neišgelbės. Pranešama, kad vyksta „Stratolaunch“ kompanijos uždarymas ir bus išparduodami visi jos fiziniai aktyvai bei teisės į intelektualinę nuosavybę. Kompanijos atstovas pasirodžiusių duomenų nepatvirtino ir nepaneigė, o leidiniui „Engadget“ pareiškė, kad „Stratolaunch“ lieka darbinės būsenos“ ir kad jis „pateiks naują informacija, kai bus bus naujienų, kuriomis galima dalintis“.

Ekspertų nuomone, „Scaled Composites Stratolaunch Model 351“ lėktuvui tai nieko gero nežada. Visai tikėtina, kad projektas užsidarys, atlikęs vos vieną skrydį.

Priminsime, kad 2019 metų sausį kompanija viešai paskelbė nutraukianti kosminių aparatų serijos, kurioje ir daugkartinio naudojimo kosminis lėktuvas „Black Ice“, o taip pat naujų paketinių variklių kūrimą. Tada pareiškime buvo sakoma, kad „Stratolaunch“ baigia nuosavos raketų-nešėjų šeimos ir raketinių variklių kūrimą“. „Mes optimizuojame operacijas, susitelkdami į lėktuvą ir mūsų galimybes užtikrinti demonstracinį raketos-nešėjos „Northrop Grumman Pegasus XL“ paleidimą“, — pažymėjo „Stratolaunch“ atstovai.

Savaime suprantama, vertinti tai kaip gerą ženklą buvo sunku. Tačiau nepriklausomi specialistai tuo neapsiribojo ir išreiškė abejones pačia „Stratolaunch“ koncepcija, paremtą „oro startu“ — kosminių aparatų iškėlimu į kosmosą iš maždaug kelių dešimčių kilometrų aukščio.

Tokios abejonės kilo, nes per kelis pastaruosius metus smarkiai sustiprėjo konkurencija raketinių iškėlimų rinkoje dėl „SpaceX“ firmos sėkmės, o taip pat dėl naujų pigių superlengvųjų raketų atsiradimo. Labai tikėtina, kad tokiomis sąlygomis „Scaled Composites Stratolaunch Model 351“ būtų tiesiog nereikalingas.

Todėl ne vienas specialistas prakalbo apie galimą didžiausio lėktuvo „slaptą misiją“: jį imta nagrinėti kaip slaptą JAV kariškių projektą. Tačiau, panašu, tai neatitinka tikrovės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?
Reklama
Daugiau Pliusų sporto entuziastams:„Gym+“ vėl plečiasi
Reklama
„Teleloto“ naujienos ne tik tarp vedėjų: nuo šiol laimės visi studijos žaidėjai