15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Pirmasis futuristinės sistemos „Hyperloop“ bandymas įrodė: E.Musko idėja veikia

Netoli Las Vegaso „Hyperloop One“ startuolis atliko pirmąjį pasaulyje ateities transporto technologijos „Hyperloop“ bandymą ir pademonstravo, kad ši revoliucinė Elono Musko pasiūlyta sistema iš tiesų veikia. Pranešama, kad motoras trumpame bandymų ruože „vagoną“ per vieną sekundę įgreitino nuo 0 iki 96 km/h, sukurdamas 2,5 G perkrovą.
Transporto sistema „Hyperloop“ keleivius gabentų kapsulėmis, kurios skrietų beveik garso greičiu sumažinto slėgio atmosferoje, palaikomoje sandarių vamzdžių sistemoje.
Transporto sistema „Hyperloop“ keleivius gabentų kapsulėmis, kurios skrietų beveik garso greičiu sumažinto slėgio atmosferoje, palaikomoje sandarių vamzdžių sistemoje. / E.Musko iliustr.

Primename, kad idėją kurti „Hyperloop“ sistemą milijardierius „Tesla Motors“ ir „SpaceX“ įkūrėjas Elonas Muskas pristatė dar 2013 metais. Jis paaiškino, kaip žemo slėgio vamzdžiuose esančios levituojančios kapsulės gabentų keleivius maždaug 1,3 tūkst. km/val. greičiu. Daugiau apie šią sistemą skaitykite čia.

Šiame pirmame bandyme nebuvo parodyta garsioji „kilpos (loop)“ technologija, tad nė iš tolo nedemonstruoja, koks bus vagonų greitis be oro pasipriešinimo. Bet, remiantis gautais rezultatais, toks motoras galutiniame prototipe galėtų įgreitinti aparatą iki 1126 km/h (700 mph).

E.Musko iliustr./Transporto sistema „Hyperloop“ keleivius gabentų kapsulėmis, kurios skrietų beveik garso greičiu sumažinto slėgio atmosferoje, palaikomoje sandarių vamzdžių sistemoje.
E.Musko iliustr./Transporto sistema „Hyperloop“ keleivius gabentų kapsulėmis, kurios skrietų beveik garso greičiu sumažinto slėgio atmosferoje, palaikomoje sandarių vamzdžių sistemoje.

„Hyperloop“ – alternatyva traukiniams?

Žmones hyperloop'o idėja žavi nuo tada, kai Elonas Muskas ją iškėlė. Ir tam yra svarių priežasčių. Alternatyva traukiniams – ir potencialiai netgi oro transportui – varoma magnetais, ir lekia vamzdžiu, kuriame dėl mažo oro slėgio teoriškai galėtų pasiekti 1200 km/h (745 mph) greitį.

Pastatytu hyperloop'u kelionė iš Los Andželo į San Fransiską tetruktų pusvalandį, arba iš Niujorko iki Kinijos – 2 valandas.

O dabar turime pirmuosius videoįrodymus, kad motorai, kurie tokioje sistemoje būtų naudojami, išties veikia:

VIDEO: Hyperloop One First Public Test

Pati demonstracija visai neatrodo įspūdingai – tai bėgiai (ne kilpa!) ir mažas, primenantis amerikietiškuose kalneliuose naudojamus, vežimėlis, važiuojantis trumpiau, nei 30 sekundžių. Stabdžių kol kas dar nėra, tad kelio pabaigoje vežimėlis įsirausia į smėlį.

Bet šiuo bandymu didelių greičių nesiekta – jis buvo skirtas išbandyti, ar bėgiuose sumontuota nauja elektromagnetinės varos technologija galės judinti vežimėlį. Ir šiuo aspektu, bandymas pavyko.

Kaip veikia ši elektromagnetinės varos sistema „Hyperloop“?

„Hyperloop One“, anksčiau vadinusis „Hyperloop Technologies“, daug nepasakoja, regėdami, kad turi konkurentų. Bet inžinerijos padalinio viceprezidentas Joshas Giegelis pateikė „Mashable“ šiokias tokias įžvalgas:

„Kitaip nei įprastuose varikliuose, šiame nėra judančių dalių. Motorai – tarsi „geležtės“ ir tai, ką gautume paėmę įprastą elektros motorą, perpjovę vieną šoną išilgai ir ištiesę. Tiekiant elektrą, šios maždaug 2 pėdų (60 cm) ilgio ir 6 colių (15 cm) pločio geležtės kuria elektromagnetinę energiją, stumiančią vagoną.“

Kitaip tariant, sistemoje iš esmės yra magnetinė stūma. Gal tai neskamba įspūdingai, bet vamzdyje, kur mažas oro slėgis ir dėl to mažas oro pasipriešinimas, tokia varos sistema aerodinamiškus vagonus gali įspartinti iki 1126 km/h (700 mph).

O kadangi vamzdžio viduje trintis maža, motorus reikės įrengti tik 5–10 proc. kelio, – sakė Giegelis „Gizmodo“.

Kitas žingsnis – viso prototipo statyba. „Hyperloop One“ tikisi atlikti tai iki 2016 m. galo. „Išbandėme levitavimo technologijas, išbandėme aerodinamiką mažo slėgio aplinkoje, išbandėme vamzdžius, – sakė įmonės vadovas Robas Lloydas. -„Išbandėme visas sistemas, bet galėsime tai pademonstruoti tik sukonstravę tikro mastelio prototipą.“

Štai kaip jis atrodys, kai bus baigtas:

VIDEO: Hyperloop One test

Tai išties jaudina. O štai pirmoji demonstracija sulėtintai, kad galėtumėte darsyk pasimėgauti:

VIDEO: Hyperloop One first test (close-up & slow motion)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais