Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Pirmasis rimtas šių metų „PlayStation 5“ žaidimas: „Returnal“ apžvalga

„Returnal“ – nekantriai lauktas pirmasis, išskirtinai „PlayStation 5“ konsolei skirtas žaidimas šiemet. Šį žaidimą kūrė vienų intensyviausių ir geriausių šaudyklių kūrėjai studija „Housemarque“.
„PlayStation 5“ žaidimas „Returnal“
„PlayStation 5“ žaidimas „Returnal“ / Žaidimo nuotr.

Jų sąskaitoje tokie žaidimai kaip „Outland“, „Nex Machina“ ar „Matterfall“. Bet „Returnal“ šiai studijai yra pirmasis tokio didelio masto žaidimas per visus 25 jos gyvavimo metus. Todėl dabar apžvelgiamo žaidimo sėkmė, tikėtina, atvers vartus šiai suomių studijai judėti toliau ir kurti žaidėjams naujus jau didelio biudžeto žaidimus. Taigi, atėjo metas atskleisti paslapties šydą ir išsiaiškinti, koks tas „Returnal“ ir ar verta jį žaisti būtent jums?

Iki išleidimo šiam žaidimui buvo klijuojama nemažai etikečių – psichologinis, siaubo, mistinis ir kitoks žaidimas. Bet šiuos terminus reikėtų vartoti atsargiai. Pirmiausiai, „Returnal“ yra tikslus kaip laikrodžio mechanizmas trečio asmens veiksmo žaidimas, kuris žaidžiamas „roguelike“ principu.

Tai reiškia, kad įsijungę žaidimą mes visada pradėsime nuo pačios pradžios – sudužusio mūsų veikėjos laivo ir kaskart iš naujo turėsime mėginti įveikti visą žaidimą „vienu prisėdimu“. Viską apsunkina tai, kad kiekvieną kartą žuvus ar įsijungus žaidimą iš naujo – keisis ir pats pasaulis.

Žaisdami „Returnal“ niekada nesutiksime tokios pačios lygių sekos, tokių pačių daiktų išdėstymo ar priešų. Taip, žaidžiant nebe pirmą kartą bus galima pastebėti tam tikras tendencijas ar tam tikriems lygiams būdingus priešų derinius, bet antrą kartą taip pat pereiti šį žaidimą – praktiškai neįmanoma.

Žaidimo nuotr./Bet ar kas paklausė ko nori astronautas?
Žaidimo nuotr./Bet ar kas paklausė ko nori astronautas?

Vienos astronautės akistata su savimi

Ar „Returnal“ verta bandyti tiems, kas mėgsta įtraukiantį siužetą ir žaidžia žaidimus dėl istorijos? Tikrai ne. Nors čia yra istorija, ji daugiau kaip apdovanojimas tiems, kas yra pasiruošę tikrai atiduoti daug prakaito ir pastangų pereinant žaidimo lygius. Pagrindinė veikėja, Selene, yra patyrusi kosmonautė, kuri po netikėto kosminio laivo avarijos nubunda keistoje planetoje.

Pradėjusi savo kelionę, ji po truputį renka iš pradžių jokio ryšio tarpusavyje neturinčias prisiminimų nuotrupas. Pavyzdžiui, astronautas, rugių laukas saulėtą dieną, keisti čiuptuvai, laivo dužimas. Žinoma, iš tokių fragmentų pačiam susidėlioti visos istorijos vaizdo neįmanoma, todėl pirmame pasaulyje kartais vis atrasime namą. Jis bus užrakintas ir net jei rasime raktą – ne visada galėsime jį atrakinti. Šį namą galima atrakinti vos 5 kartus ir kiekvienas atrakinimas suveiks tik perėjus naują pasaulį.

Žaidimo nuotr./Borto kompiuteris primins, kad net ir nesibaigiantys dalykai, galimai turi pabaigą.
Žaidimo nuotr./Borto kompiuteris primins, kad net ir nesibaigiantys dalykai, galimai turi pabaigą.

Iš viso žaidime yra 6 pasauliai, tad perėjus kiekvieną jų galima sugrįžti į pirmąjį ir jame atradus namą – įeiti vidun. Name taip pat dėsis keisti dalykai, dėl ko žaidimui galima bandyti klijuoti mistinio žanro etiketę, bet būtent šiame name pradėsime lipdyti žaidimo siužeto mozaiką. Daug kas paaiškės, daug klausimų bus atsakyti savaime ir ims ryškėti aiškūs istorijos kontūrai.

Žaidimo nuotr./Ar įmanoma „Shoot‘em Up“ žanrą kokybiškai perteikti nuo trečio asmens? Taip, įmanoma.
Žaidimo nuotr./Ar įmanoma „Shoot‘em Up“ žanrą kokybiškai perteikti nuo trečio asmens? Taip, įmanoma.

Galimybė patirti, ką gali „PlayStation 5“ pultelis

Kita vertus, istorija šiame žaidime neturėtų mūsų pernelyg jaudinti, nes pirmame plane visuomet stovės žaidimo „Returnal“ iššūkiai ir kova. Kadangi žaidimo kūrėjai „Housemarque“ yra užkietėję veiksmo meistrai, „Returnal“ taip pat yra iki kaulų smegenų įtemptas ir kupinas veiksmo. Vos tik pirmą kartą žaidime suplanuotai žūsime – prasidės: nuo pirmo lygio jau ant galvų šoks priešai ir reikės pradėti galvoti, kaip su kiekvienu iš jų kautis.

„Returnal“ kova sumaišo du labai skirtingus veiksmo požanrius – trečio asmens šaudyklę ir taip vadinamą „bullet-hell“, kai ekrane matome šimtus kulkų ir turime jų išvengti. Laimei, žaidimas pasižymi itin intuityviu, paprastu ir greitu valdymu, tad net rečiau veiksmo žaidimus žaidžiantys žaidėjai nustebs, kokius akrobatinius triukus čia galima išdarinėti. Taip pat tai vienas pirmų „PlayStation 5“ žaidimų, kurie pilnai utilizuoja konsolės pultelį ir visas jo funkcijas – čia savo rankomis jausime, kai eisime per aukštą žolę ar kai ant veikėjos pečių kris vandens lašai. To, deja, perteikti apžvalgoje negalime, bet jausmas toks, kuris nustebina ir prie kurio laikant pultelį reikia priprasti.

Žaidėjo patirtį nusveria sėkmė

Visos kovos žaidime gana skirtingos, nes skirsis ir sutinkami priešai. Vieni bus gana lėti ir tiesiog leis į mus lėtai judančias horizontalias šūvių salves. Kiti bus silpni, bet mokės skraidyti ir greitai atsidurti už mūsų. Na ir, žinoma, pasitaikys didelių bei greitų priešų, kurie, jei būsim neatsargūs, labai greitai ištuštins mūsų gyvybių stulpelį ir pasius atgal į pradžią. Pakeliui, žinoma, negrįžtamai išnaikindami ir mūsų nervų ląsteles.

Žaidimo nuotr./7. Šviesos stulpas šauna dangun it koks „Journey“ šauklys kviečiantis link tikslo... bet ar tikrai?
Žaidimo nuotr./7. Šviesos stulpas šauna dangun it koks „Journey“ šauklys kviečiantis link tikslo... bet ar tikrai?

Tad kaip žaisti „Returnal“? Pirmiausiai, reikės susitaikyti su tuo, kad net jeigu esame ir trečio asmens šaudyklių meistrai, čia daug kas priklausys ir nuo sėkmės. Pavyzdžiui, vieną kartą žaisdami pakeliui atrasime ir labai vertingus ginklus, ir neįkainojamus daiktus – gyvybių patobulinimus ar apsaugas. Kitais kartais ne tik kad nerasime gerų daiktų ar ginklų, bet ir nuolat būsime pjudomi priešais, tad kartais geriau perkrauti žaidimą ir nesikankinant pradėti iš pradžių.

Žaidimo nuotr./Pagrindinė žaidimo valiuta – obolitai, krenta iš priešų ir reaguoja į magnetinį žaidėjo lauką.
Žaidimo nuotr./Pagrindinė žaidimo valiuta – obolitai, krenta iš priešų ir reaguoja į magnetinį žaidėjo lauką.

Kirsk arba krisk

Vienas didžiausių žaidimo keliamų iššūkių yra tai, kad jame labai mažai visam laikui atrakinamų daiktų. Pavyzdžiui, kai atrakiname kardą, juo galėsime naudotis viso žaidimo metu net ir žuvę. Tarp tokių daiktų yra ir specialus „grappleris“, kuriuo galėsime prisitraukti prie toliau esančių plokštumų ir taip atrasti slaptavietes ar sutrumpinti savo kelią į kitą pasaulį.

Bet, deja, tokių žaidimą palengvinančių pastovių daiktų nėra daug ir didžioji dalis to, ką rasime, bus su mumis tol, kol žūsime. Šis aspektas kartais vargina ir sunku prisiversti žaisti iš naujo, jei prarandame krūvą sunkiai surinktų vertingų daiktų, bet tame slypi ir žaidimo žavesys.

Mums gali atrodyti, kad, pavyzdžiui, antro pasaulio bosą įveiksime tik turėdami daug gyvybės patobulinimų ar retą daiktą, leidžiantį tęsti žaidimą po mirties, bet kartais užtenka tiesiog kantrybės ir daikto, kuris atstato šiek tiek gyvybių joms pasiekus kritinę ribą. Patys pasaulių bosai, beje, yra ne juokai – kiekvienas turi po tris gyvybių stulpelius ir užjodys net patyrusius žaidėjus. Tad būkite pasiruošę, bet ir nepamirškite, kad mūsų valdoma veikėja taip pat yra itin judri ir greita, todėl įsižaidus – viskas įmanoma.

Žaidimo nuotr./Planetą gaubianti misterija tvyro visur, net ir rasos lašuose.
Žaidimo nuotr./Planetą gaubianti misterija tvyro visur, net ir rasos lašuose.

Atrodo kaip mokslinės fantastikos filmas

Žaidimo pasauliai, kas labai maloniai nustebina, yra absoliučiai skirtingi. Pavyzdžiui, pirmasis pasaulis bus tamsūs apaugę miškingi griuvėsiai, antrasis – Marsą primenantys raudoni peizažai, o trečiasis – žalsvos šventyklos ir daugybė aukštai išsidėsčiusių platformų. Visi lygiai turi savo identitetą ir visus juos labai įdomu tyrinėti, nes kiekviename yra vis naujų, kitokių priešų bei paslapčių.

Pavyzdžiui, atrasime skirtingų patobulinimų, keistų lovų, kurios padovanos mįslingų vizijų ir, kartais, vertingų daiktų ir t.t. Žinoma, žaidimo vaizdus, pačių pasaulių grožį ir aplinkas dar labiau pagyvina tai, kad žaidimas veikia 4K rezoliucijoje, 60 kadrų per sekunde greičiu bei puikiai išnaudoja „ray-tracing“ technologiją. Vietomis jis atrodo tiesiog kaip mokslinės fantastikos filmas.

Žaidimo nuotr./„PlayStation 5“ žaidimas „Returnal“
Žaidimo nuotr./„PlayStation 5“ žaidimas „Returnal“

Džiugina tai, kad „Returnal“ nei kiek nestringa ir nesulėtėja, nors ekrane gali būti dešimtys kulkų ir efektų. Taip pat stebina visai nesami krovimosi langai – net teleportuojantis iš vienos lygio vietos į kitą tai įvyksta akimirksniu. Tai yra tikrai įspūdinga ir parodo, kokia ta naujoji žaidimų karta. Tiesa, bent jau žaidžiant iki išleidimo pasitaikė ir keletas skaudžių „bugų“. Vieną kartą žaidimas pats patupdė veikėją po žaidimo grindimis ir nieko nebebuvo galima padaryti. Tokie momentai skaudūs, nes atsidūrus tokioje situacijoje belieka tik žūti, o pradėti viską iš naujo prisikasus net iki trečio pasaulio pabaigos yra sunkus išbandymas. Bet žaidimas išleidimo dieną gaus ir pirmos dienos pataisymus, tad daug klaidų turi būti ištaisyta.

Žaidimo nuotr./„PlayStation 5“ žaidimas „Returnal“
Žaidimo nuotr./„PlayStation 5“ žaidimas „Returnal“

Panašus į kitus, bet ir visiškai kitoks

Pabaigai, tai žaidimas, kuris primena daug kitų – pavyzdžiui, legendinę „Metroid Prime“ seriją, „Mass Effect“ žaidimus ar net, nuėjus kiek tolėliau, šaudyklę „Doom“. Kita vertus, viso žaidimo metu „Returnal“ išlaiko ir savo identitetą bei sukuria unikalų, nematytą bei ilgam įsirėžiantį įspūdį. Su šiuo žaidimu lengva švaistyti valandas ir žinant, kad niekada lygiai ir priešai nebus išsidėstę vienodai, šis procesas neatsibosta. Ilgainiui paslaptys bei siužeto vingiai čia nueina į antrą planą, o pirmame karaliauja žaismas ir adrenalinas, kai su paskutiniu gyvybės likučiu sugebam įveikti dar vieną bosą ir iškovoti naujų visam laikui suteikiamų daiktų ar pamatyti dar vieną keistą ir netikėtą ateivių pasaulio lygį.

Žaidimas „Returnal“ bus išleistas išskirtinai konsolei „PlayStation 5“ šių metų balandžio 30 d. Žaidimo kodą apžvalgai suteikė žaidimo leidėjas kompanija „Sony“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos