Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Plastikas iš atliekų – net 2-3 kartus tvirtesnis už „originalą“ ir tiks automobiliams gaminti

Lengvas ir itin plačiai paplitęs polietileno teraftalato (PET) plastikas yra perdirbamas, tačiau iš perdirbto PET pagaminti daiktai dažniausiai perdirbimui nebetinkami. Taip yra todėl, kad regeneruotas PET (rPET) tiesiog nėra toks geras, kaip originalus. Tačiau nauji išvystytas perdirbimo procesas ne tik užtikrina perdirbto plastiko reikalingas savybes, bet netgi jį patobulina.
Naujo tipo perdirbtas plastikas tiks ir automobilių detalių, ir vėjo turbinų menčių, ir snieglenčių bei banglenčių gamybai
Naujo tipo perdirbtas plastikas tiks ir automobilių detalių, ir vėjo turbinų menčių, ir snieglenčių bei banglenčių gamybai / Dennis Schroeder / NREL nuotr.

JAV Energetikos departamento Nacionalinės atsinaujinančios energijos laboratorijos (NREL) mokslininkai sukūrė metodą, kurio metu iš pradžių yra išlydomi išmesti ir nereikalingi PET gaminiai, pavyzdžiui, buteliai, o vėliau į šią masę pridedama augalinės kilmės atliekų (biomasės).

Galutinis rezultatas yra dviejų rūšių biomasės pluoštu sustiprintas rPET plastikas, kuris, kaip teigia mokslininkai, yra 2-3 kartus stipresnis ir patvaresnis už originalų PET plastiką.

Be to, apskaičiuota, kad ši NREL technika reikalauja 57 proc. mažiau energijos, palyginus su kitais PET regeneravimo procesais ir bendrai, tai leidžia sumažinti 40 proc. šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų išmetimus, lyginant su įprasta PET gamyba.

Šiuo metu pirmosios kartos PET plastikas gali būti perdirbtas tik vieną ar du kartus, o standartinės perdirbimo technologijos nulemia, jog rPET plastikas tampa prastesnės kokybės. Tad NREL mokslininkų rPET plastikai turi akivaizdžių privalumų.

„Šiandien standartinis PET perdirbimas iš esmės yra judėjimas ciklu žemyn (produktų savybės prastėja po kiekvieno perdirbimo ciklo aut. past.). Procesas, kurį atradome, yra judėjimas ciklu aukštyn. Pageriname PET savybes ir sukuriame aukštos kokybės kompozitines medžiagas, kurios gali būti panaudotos gaminant automobilių dalis, vėjo turbinų mentes, banglentes ar snieglentes“, – teigia tyrimo vadovas Greggas Beckhamas.

Vienintelis trūkumas – kad šiuo metu yra neįmanoma dar kartą perdirbti naujųjų rPET plastiko tipų, bet mokslininkai jau ieško būdų, kaip būtų galima padaryti ir tai.

Plačiau su tyrimo rezultatais galite susipažinti moksliniame žurnale „Joule“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais