„Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX“ apžvalga. Kai pats tampi pokemonu

Praėjo vos keli mėnesiai nuo „Pokémon Sword and Shield“ pasirodymo, o „Nintendo“ jau skuba kviesti žaidėjus į naujus „kišeninių monstrų“ nuotykius. Tiesa, šįkart žaidimas kiek kitoks ir nepretenduoja į pagrindinę seriją. „Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX“ leidžia žaidėjams patiems tapti pokemonais ir patyrinėti ranka pieštą animacinį filmą primenantį pasaulį.
Žaidimo siužetas sukasi ir apie įvairių pokemonų gelbėjimo misijas
Žaidimo siužetas sukasi ir apie įvairių pokemonų gelbėjimo misijas / R.Jaščemsko iliustr.

Naujasis žaidimas tęsia ne pagrindinę, o vadinamą „spin-off“ seriją „Pokémon Mystery Dungeon“, kurią kuria studija „Spike Chunsoft“. Tiksliau, netęsia, o naujam gyvenimui „Switch“ konsolėje prikelia patį pirmąjį šios linijos darbą „Blue Rescue Team and Red Rescue Team“, pasirodžiusį dar 2005-aisiais „Nintendo Game Boy Advance“ ir DS įrenginiuose.

R.Jaščemsko iliustr./Daugiausia laiko herojai praleidžia požemiuose, judėjimo laukelių rodymą galima išjungti ar įjungti
R.Jaščemsko iliustr./Daugiausia laiko herojai praleidžia požemiuose, judėjimo laukelių rodymą galima išjungti ar įjungti

Pirmiausia gera žinia – šį „Pokémon“ žaidimą galima rekomenduoti patiems mažiausiems žaidėjams, nepaisant to, kad jam skirtas 7+ PEGI reitingas dėl pokemonų kovų (ankstesni šios serijos žaidimai turėjo 3+ reitingą). Viskas jame pateikta pakankamai nesudėtingai, kad galėtų susigaudyti pirmą kartą su šia serija susiduriantys žmonės. Kartu tai reiškia, kad labiau patyrusiems žaidėjams ko gero bus nelabai įdomu ir pernelyg paprasta žaisti. Nebent tikrai norisi ne kaip visad nešiotis savo sugautus padarus kamuoliukuose ir mesti juos į tarpusavio kovas, o pačiam tapti vienu iš jų.

R.Jaščemsko iliustr./Pasitreniruoti ir paspartinti veikėjo lygio kilimą galima specialioje mokykloje
R.Jaščemsko iliustr./Pasitreniruoti ir paspartinti veikėjo lygio kilimą galima specialioje mokykloje

Viskas prasideda gan keistai: žaidėjo prašoma atsakyti į įvairius „asmenybės testo“ klausimus, pagal kuriuos parenkamas atseit labiausiai jūsų tapatybę atitinkantis personažas. Man paskirtas nelabai patiko, bet laimei jo nebūtina rinktis ir galima pasikeisti į bet kurį kitą iš šešiolikos galimų. Kadangi mėgstu vėžlius, pasirinkau Squirtle, o į siūlomo porininko gretas pasiėmiau mielą dinozauriuką Charmander. Vandens ir ugnies galių derinys turėtų būti neblogas. Šie du draugai kažkodėl užsideda ant kaklo po skarelę ir leidžiasi į nuotykius gelbėti kitų pokemonų.

R.Jaščemsko iliustr./Užduočių užsakymus atneša pašto pelikanai arba galima pačiam pas juos nukeliauti ir pasirinkti misijų
R.Jaščemsko iliustr./Užduočių užsakymus atneša pašto pelikanai arba galima pačiam pas juos nukeliauti ir pasirinkti misijų

„Mystery Dungeon“ per daug nesigilinama į istoriją ir siužetą, tik vis po truputį atskleidžiama paslaptis kaip pagrindinis herojus iš žmogaus virto pokemonu. Kartais, rodos, netgi savo pasirinkimais galima turėti įtakos tolesniam pasakojimui. Bet bendras kontekstas, kodėl čia viskas vyksta ir kam reikia gelbėti pokemonus, nedetalizuojamas – tiesiog pasakojama, kad kažkodėl vyksta įvairios negandos, o tau tenka eiti ir daryti kas priklauso.

R.Jaščemsko iliustr./„Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX“ vizualiai primena ranka pieštą animacinį filmą
R.Jaščemsko iliustr./„Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX“ vizualiai primena ranka pieštą animacinį filmą

Didžiąją žaidimo veiksmo dalį sudaro klajojimas po požemius, kuriuose turime išgelbėti kokį nors pokemoną, kartais kartu paklaidžioti pasiimant jo draugą ar pristatant kokį daiktą. Požemiai padalinti į laukelius, kurių atvaizdavimą galima įjungti ar išjungti, o pokemonų judėjimas ir kovos veiksmai priklauso nuo šių laukelių. Labai praverčia galimybė vaikščioti po požemius automatiškai, sustojant tik tada kai sutinkamas priešas. Yra būdų ir dar labiau paspartinti veiksmą, matyt, siekiant sumažinti galimą nuobodulio lygį labiau patyrusiems žaidėjams. Tiesa, reikia nuolat stebėti savo herojaus „sotumą“, kuris mažėja su kiekvienu judesiu ir laiku jį pamaitinti įvairiais rastais dalykais.

R.Jaščemsko iliustr./„Būti ar nebūti?“... Pagrindinė žaidimo istorijos paslaptis – kaip žaidėjas tapo pokemonu?
R.Jaščemsko iliustr./„Būti ar nebūti?“... Pagrindinė žaidimo istorijos paslaptis – kaip žaidėjas tapo pokemonu?

Kovos požemiuose vyksta panašiai kaip kituose „Pokémon“ žaidimuose, tiek kad čia kovoja patys monstriukai, o ne jų meistrai. Veikėjai turi artimas ir tolimas atakas, kai kurios jų skirstomos pagal magiškas galias ir poveikį tam tikriems priešams. Žaidžiant vis atsiranda naujų veiksmų, kuriuos galima išmokti ir naudoti vietoje dabartinių, taip pat galima jungti kelias atakas į vieną bendrą. Šios kovos išlieka bene detaliausia žaidimo dalimi, į kurią galima išties pasigilinti ir praleisti nemažai laiko ieškant efektyviausių atakų ir geriausių kombinacijų.

R.Jaščemsko iliustr./Žaidžiant susidursime ir su kitomis teigiamomis ir neigiamomis gelbėtojų komandomis.
R.Jaščemsko iliustr./Žaidžiant susidursime ir su kitomis teigiamomis ir neigiamomis gelbėtojų komandomis.

Tarp požemių herojai leidžia laiką miestelyje, kuriame, kaip įprasta RPG žaidimams, yra įvairias paslaugas siūlančių veikėjų. Čia galima palikti saugoti savo pinigus ir daiktus (kitaip jie dingtų žuvus požemiuose), įsigyti įvairių dalykų, keisti naudojamų atakų kombinacijas, pasipraktikuoti dojo mokykloje. Be to, yra ir kelios kitos vietovės: pašte galima susirinkti gelbėjimo užsakymų, stovyklavietėje persižiūrėti ir pasirinkti į komandą priimtus naujus pokemonus.

R.Jaščemsko iliustr./Duoklė originaliajam žaidimui – pikseliais nupiešti veikėjai vadinamoje kempingo zonoje
R.Jaščemsko iliustr./Duoklė originaliajam žaidimui – pikseliais nupiešti veikėjai vadinamoje kempingo zonoje

Daugiausia darbo kūrėjams, be abejo, teko iš naujo perpaišant aplinkas. Vietoje pikseliuotų DS ar tuo labiau „Game Boy Advance“ vaizdelių dabar turime tarsi ranka pieštus stilizuotus paveikslus ir animacijos scenas. Kūrėjai paliko ir galimybę pasigrožėti fonais – tereikia paspausti minuso mygtuką. Garsas taip pat sukurtas išnaudojant kur kas platesnes "Switch" galimybes, bet, kaip dažnai tokiais atvejais pasitaiko, muzika labai greit įgrista. Bent jau šį kartą galima ją išjungti ir pasilikti tik žaidimo garsus.

Turbūt didžiausias klaustukas svarstant ar rekomenduoti „Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX“ yra jo kaina. Nors tai nėra pagrindinės serijos žaidimas, jis kainuoja tiek pat kiek ir „Pokémon Sword and Shield“ – 60 eurų. Ar jis vertas tokios kainos kiekvienam teks nuspręsti pačiam, bet bent jau „Nintendo“ leidžia nemokamai parsisiųsti ir išbandyti žaidimo demonstracinę versiją. Tai tikrai turėtų padėti įsitikinti ar šis žaidimas tiks pirmiausia vaikams ir galbūt taps jų kelionės po didžiulį „Pokémon“ žaidimų pasaulį pradžia.

Žaidimą apžvalgai suteikė jo leidėjas „Nintendo“. Žaidimo testavimas ir ekrano paveikslėliai pagaminti naudojant konsolę „Nintendo Switch Lite“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų