Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Populiariausios interneto naršyklės Lietuvoje – „Chrome“ ir „Firefox“

Dauguma Lietuvos internautų naudoja naršykles „Chrome“, „Firefox“ ir „Internet Explorer“. Mūsų šalyje populiariausia naršyklė „Chrome“ sustiprino pozicijas ir kitose Centrinės ir Rytų Europos (CRE) šalyse, o ligšiolinė lyderė „Firefox“ užleidžia turėtas pozicijas.
Žmogus dirba su kompiuteriu oro uoste
Žmogus dirba su kompiuteriu oro uoste / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Lietuvoje „Chrome“ naudoja 34 proc. interneto naršytojų, „Firefox“ – 31 proc., o „Internet Explorer“ renkasi 19 proc. internautų, nurodoma naujausioje „Gemius“ interneto naršyklių reitingo CRE ataskaitoje.

Populiariausia praėjusių metų naršyklė buvo „Chrome“ – „Google“ kuriamas produktas, o neseniai lyderiavusios „Firefox“ populiarumo nuosmukis yra pastebimas visose tyrime dalyvavusiose šalyse. Dar praėjusių metų liepą pirmavusi „Mozilla“ naršyklė šią karūną perleido „Chrome“ ir tik Vengrija, Slovėnija ir Lenkija toliau lieka neužkariautos „Google“ – jose tebevyrauja „Firefox“.

Dėl trečiosios vietos reitinge konkuruoja „Opera“ ir „Internet Explorer“. Nors pirmoji naršyklė rinkoje užima nedidelę dalį, tačiau Ukrainoje (25 proc. viso interneto srauto generuoja „Opera“) ir Baltarusijoje (37 proc.) ji yra reikšminga žaidėja. „Internet Explorer“ gali pasigirti užimantis didžiąją dalį Estijos (31 proc.) ir Čekijos (32 proc.) rinkų, tačiau ir jose yra fiksuojamas mažėjimas. „Microsoft“ naršyklė taip pat yra populiari Bulgarijoje, Kroatijoje, Lenkijoje, Slovėnijoje, Vengrijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Serbijoje.

Derėtų atkreipti dėmesį į „WebKit Mobile“, kuri taip pat atsidūrė reitinge. Slovakijoje ši mobiliesiems įrenginiams skirta naršyklė prasiskynė kelią į populiariausiųjų trejetuką, o lyginant su praėjusiais metais, pasižymėjo beveik dvigubu augimu. Šiuo metu ji sukuria beveik penktadalį (18 proc.) Slovakijos interneto srauto.

„Konkurencija tarp naršyklių vartotojams suteikia didesnę pasirinkimo ir potyrių tinkle įvairovę. Norėdami  įtikti vartotojams, skaitmeninio verslo atstovai visų pirma turi suprasti interneto srautus bei žmonių norus. „Gemius“ pasirinktų CRE rinkų ataskaita yra svarbus šio verslo dinamiško vystymosi rodiklis“, – sako „IAB Europe“ vadovas Kimonas Zorbas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų