Lietuvoje „Chrome“ naudoja 34 proc. interneto naršytojų, „Firefox“ – 31 proc., o „Internet Explorer“ renkasi 19 proc. internautų, nurodoma naujausioje „Gemius“ interneto naršyklių reitingo CRE ataskaitoje.
Populiariausia praėjusių metų naršyklė buvo „Chrome“ – „Google“ kuriamas produktas, o neseniai lyderiavusios „Firefox“ populiarumo nuosmukis yra pastebimas visose tyrime dalyvavusiose šalyse. Dar praėjusių metų liepą pirmavusi „Mozilla“ naršyklė šią karūną perleido „Chrome“ ir tik Vengrija, Slovėnija ir Lenkija toliau lieka neužkariautos „Google“ – jose tebevyrauja „Firefox“.
Dėl trečiosios vietos reitinge konkuruoja „Opera“ ir „Internet Explorer“. Nors pirmoji naršyklė rinkoje užima nedidelę dalį, tačiau Ukrainoje (25 proc. viso interneto srauto generuoja „Opera“) ir Baltarusijoje (37 proc.) ji yra reikšminga žaidėja. „Internet Explorer“ gali pasigirti užimantis didžiąją dalį Estijos (31 proc.) ir Čekijos (32 proc.) rinkų, tačiau ir jose yra fiksuojamas mažėjimas. „Microsoft“ naršyklė taip pat yra populiari Bulgarijoje, Kroatijoje, Lenkijoje, Slovėnijoje, Vengrijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Serbijoje.
Derėtų atkreipti dėmesį į „WebKit Mobile“, kuri taip pat atsidūrė reitinge. Slovakijoje ši mobiliesiems įrenginiams skirta naršyklė prasiskynė kelią į populiariausiųjų trejetuką, o lyginant su praėjusiais metais, pasižymėjo beveik dvigubu augimu. Šiuo metu ji sukuria beveik penktadalį (18 proc.) Slovakijos interneto srauto.
„Konkurencija tarp naršyklių vartotojams suteikia didesnę pasirinkimo ir potyrių tinkle įvairovę. Norėdami įtikti vartotojams, skaitmeninio verslo atstovai visų pirma turi suprasti interneto srautus bei žmonių norus. „Gemius“ pasirinktų CRE rinkų ataskaita yra svarbus šio verslo dinamiško vystymosi rodiklis“, – sako „IAB Europe“ vadovas Kimonas Zorbas.