Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prancūzų „Twenga“ kaltina „Google“ inovacijų stabdymu

Savo veiklą pradedanti ir prekybos paieškos paslaugas teikianti Prancūzijos kompanija „Twenga“ rengiasi teikti skundą Europos Komisijai, kuriame kaltina interneto milžinę „Google“ dėl esą nesąžiningos politikos formuojant paieškos rezultatus. Tai – jau ne pirmas toks atvejis. Tačiau pati kompanija tokius kaltinimus atmeta.
„Google“ biuras Airijos sostinėje Dubline.
„Google“ biuras Airijos sostinėje Dubline. / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 „Google“

„Twenga“ teigimu, nuorodos į bendrovės paslaugas „Google“ paieškos sistemoje yra tyčia blogai atspindimos ir, negana to, pati „Google“ teikia prioritetą savo prekybos paieškos paslaugoms, rašo interneto portalas Thenextweb.com. Tai prancūzai laiko „nesąžininga ir konkurencijai kenkiančia“ praktika. Be to, „Twenga“ vadovo Bastieno Duclauxo aiškinimu, jo vadovaujamos kompanijos reitingą paieškos rezultatuose neigiamai paveikė pastarųjų mėnesių „Google Panda“ sistemoje padaryti pakeitimai.

„Google“ valdybos pirmininkas Ericas Schmidtas tvirtina, kad paieškos sistema neteikia pirmenybės „Google“ produktams, rašo „Bloomberg“ naujienų agentūra. Toks E.Schmidto paaiškinimas pateiktas politikams JAV, kur kompanija taip pat sulaukia priekaištų dėl paieškos rezultatų rodymo.

„Twenga“ nėra pirmoji Europos kompanija, atkreipianti dėmesį į „Google“ veiksmus. Pernai Komisija pradėjo tyrimą po to, kai keletas specifinių, nišinių paieškos paslaugų teikėjų pasiskundė, kad „Google“ paieškos rezultatuose jų paslaugos nepelnytai atsiduria „žemiau“ nei panašūs interneto milžinės produktai.

O gruodį dėl šios priežasties pasiskundė ir grupė Vokietijos žemėlapių paslaugų teikėjų. Rugpjūčio duomenimis, savo skundus šiais klausimais jau yra išdėsčiusios devynios Europos kompanijos, dauguma iš jų teikia „vertikaliosios“ interneto paieškos paslaugas. Tačiau B.Duclauxui rūpestį kelia ne tik jo kompanijos reikalai. „Google“ prievarta nustumia konkurentus bet kurioje vertikalaus pobūdžio veiklos srityje. Pavyzdžiui, „Google Places“ taip smukdo paslaugą „Yelp“, „Google Flight“ iškeliamas viršum „Kayak“. Jei reguliuotojai greitai nesureaguos, „Google“ taps dominuojanti kiekvienoje srityje. Tokios praktikos kelia grėsmę inovacijoms“, – tvirtina „Twenga“ generalinis direktorius.

Jis siūlo, kad EK pasielgtų taip pat, kaip „Microsoft“ kompanijos ir kitų naršyklių gamintojų ginčo metu, kuomet JAV korporacija buvo priversta vartotojams leisti pasirinkti, kurį interneto naršymo įrankį pirmiausia naudoti. Prancūzas nori, kad tokiu principu „Google“ leistų pasirinkti, kuris paieškos paslaugų tiekėjas atsidurtų „Google“ rezultatų „viršuje“.

„Twenga“ šiuo metu aktyviai veikia 15-oje rinkų ir teigia turinti per milijoną vartotojų, kuriems pateikiama per 420 tūkst. produktų informacija ir kainos iš daugiau kaip 235 tūkst. prekybos vietų. Tačiau tokio įmonės dydžio „nepakanka“, kad „Google“ neįterptų savo siūlomų prekių prieš konkurento įrašus. Atsižvelgiant į tokius nesąžiningus veiksmus ir „Panda“ atnaujinimais sukeltą „Twenga“ reitingo sumažėjimą, kompanija buvo priversta mažinti planuojamą pajamų augimą ir šią vasarą turėjo atleisti 43 iš 130-ies savo darbuotojų. Po tokios pertvarkos „Twenga“ veikla vėl „pastatyta ant kojų“ ir kompanija netrukus planuoja grįžti prie produktų pasiūlymų plėtros.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai