Prognozuojama, kad 2020 m. „Linux“ dominuos automobiliams skirtoje įrangoje

„IHS Automotive“ specialistų teigimu, 2020 m. automobilių įrangai skirta operacinių sistemų rinka pasieks iki 130 mln. vienetų. Palyginimui, tiek pat 1999 m. siekė visa asmeninių kompiuterių rinka.
„Linux“ talismanas ir logotipas – pingvinas Tux.
„Linux“ talismanas ir logotipas – pingvinas Tux. / Livehacking.com nuotr.

Kiekviename automobilyje gali būti keletas operacinių sistemų: viena gali valdyti pramogų ir navigacijos sistemas, kita – ryšį su išmaniuoju telefonu, trečia gali leisti pramogauti automobilio gale sėdintiems keleiviams.

Operacinės sistemos „Linux“ pagrindu 2020 m. bus sukurta apie 53,7 mln. sistemų. Tai leis šiai platformai tapti automobilių operacinių sistemų lydere. Dabar jos užimamos rinkos dalis sudaro vos 1 mln. sprendimų. Manoma, kad „Linux“ populiarėjimui daugiausiai įtakos turės atviras kodas, resursų ekonomija ir galimybė pasirinkti OS distributyvo versiją.

Jau dabar automobilių pramonės gigantai noriai naudoja „Linux“. Koncerno „General Motors“ „linux“ naudojančios įmonės – „Cadillac“, „Buick“, GMC, „Chevrolet“ ir „Opel“. BMW, „Jaguar/Land Rover“ ir grupė PSA naudoja „Linux“ versiją, kuri suderinama su platforma GENIVI. Ši „Linux“ modifikacija, ekspertų iš IHS teigimu, ateityje turėtų užimti lyderės poziciją.

Šiuo metu QNX kontroliuoja 53 proc. rinkos, nuo jos tolokai atitrūkusi 27 proc. rinkos turinti „Microsoft“.Pastarosios kompanijos produktams simpatizuoja automobilių gamintoja „Ford“.

Analitikai mano, kad ateityje „Microsoft“ programinės įrangos dalis automobilių rinkoje po truputį mažės, nors bendras rinkos augimas leis programinės įrangos milžinui gauti daugiau pajamų. 2020 m. „Microsoft“ kontroliuos ne daugiau nei 18 proc. rinkos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis