Programišiai rado kelią ir į namus: kompiuterinė ataka surengta pasinaudojus šaldytuvu

Informacinių technologijų saugos specialistai nustatė pirmą plataus masto programišių ataką, kurios metu buvo įsilaužta į žmonių ir įmonių įrenginius, tarp kurių buvo bent jau vienas šaldytuvas. Ataka įvykdyta naudojant „botnet“ programą.
Žmogus dirba su kompiuteriu
Žmogus dirba su kompiuteriu / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Daiktų internetas“ – technologijų industrijos terminas, kuris reiškia, kad kiekvienas namuose esantis prietaisas – šaldytuvas, termostatas, durų užraktas ir t.t. – turi integruotus daviklius ir per juos belaidžiu ryšiu yra prijungtas prie interneto.

Programišiams „daiktų internete“ esantys objektai tampa tarsi kompiuteriais, kuriuos galima nulaužti ir kontroliuoti. 

Programišiams „daiktų internete“ esantys objektai tampa tarsi kompiuteriais, kuriuos galima nulaužti ir kontroliuoti. Šiuo atveju programišiai įsilaužė į daugiau nei 100 tūkst. įrenginių, tokių kaip tinklo maršrutizatoriai, prijungti multimedijos centrai, televizoriai ir bent jau vienas šaldytuvas. Tuomet pasinaudodami šiais įrenginiais jie išsiuntė 750 tūkst. kenkėjiškų laiškų.

Programišiai ataką įvykdė per „botnet“ programą, kuri leidžia nuotoliniu būdu vykdyti gautas komandas.

Ataka įvykdyta nuo 2013 – ųjų gruodžio 23 iki 2014 – ųjų sausio 6 dienos. Trys ketvirtadaliai laiškų buvo išsiųsti pasinaudojant įprastiniais kompiuteriais, o likusi dalis – buitiniais prietaisais.

Programišiams į įrenginius įsilaužė nesunkiai: dauguma nuo atakos nukentėjusių žmonių naudojo slaptažodį, gautą kartu su įrenginiu.

Kol kas tik nedaugelio prietaisai yra daiktų interneto dalimi ir panašu, kad programišiai daiktų internete jau lauks, kai žmonės nuspręs prie jo prijungti daiktus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis