QR kodas – brūkšninio kodo evoliucija

Augantys poreikiai privertė ieškoti naujų informacijos kodavimo būdų. Šios srities ateitimi vadinamas QR kodas – dviejų dimensijų juodų taškų tinklelis baltame fone, leidžiantis užkoduoti tūkstančius simbolių.
QR kodo panaudojimą riboja tik fantazija.
QR kodo panaudojimą riboja tik fantazija. / 123rf nuotr.

Brūkšninį kodą, ko gero, žino visi – juo žymimos prekės, kroviniai, keleivių bagažas, net laiškai. Tai ne tik padeda greičiau identifikuoti objektą, bet ir leidžia stebėti jo judėjimą.

Brūkšninis kodas gali saugoti kelias dešimtis simbolių, nurodančių šalį, gamintoją, konkrečią prekę, kainą, dydį, svorį, net spalvą ar kokybę. Tačiau jis turi kelis esminius trūkumus. Pirmasis – „barkodas“ gali greitai nusidėvėti (nusitrinti, susiraukšlėti, nuplyšti). Dėl to jie dažnai tampa tiesiog nenuskaitomi. Antras, dar svarbesnis trūkumas, – menkas jo saugomos informacijos kiekis.

Daugiau informacijos

Patobulinti dar 1934 m. sugalvotą brūkšninį kodą nusprendė kompanija „Denso Wave“. Ji 1994 m. automobilių dalių identifikacijai gamybos procese pradėjo naudoti dviejų dimensijų QR kodą, kuris neturi tradiciniam brūkšniniam kodui būdingų trūkumų.

Šis universalus kodas yra atsparesnis pažeidimams, kadangi kai kurie jo taškai yra skirti klaidoms taisyti. Taigi pažeidus ar uždengus dalį kodo, jis vis tiek gali būti sėkmingai nuskaitytas. Paprastai kodą įmanoma atkurti net pažeidus iki 30 proc. taškų.

Dar svarbiau tai, kad QR kodas gali saugoti kur kas daugiau informacijos. Naujausia jo versija leidžia užkoduoti net iki 3 kilobaitų duomenų (daugiau nei 7 tūkst. skaičių arba per 4 tūkst. skaičių ir raidžių). Jei informacijos nedaug, kodas gali būti visai mažas. Kuo informacijos daugiau, tuo jis didesnis, o tinklelis – smulkesnis.

Jau yra sukurti ir „trimačiai“ spalvoti taškiniai kodai, tačiau kol kas jie nėra itin paplitę.

Galimybės

Didesnis saugomos informacijos kiekis atveria ir didesnes galimybes. Naujojo tipo žymos leidžia ne tik atpažinti produktus, bet ir gali saugoti visą informaciją apie juos: pagaminimo laiką, vietą, aprašymą, nuorodą į gamintojo svetainę, net nedidelę nuotrauką.

15min.lt nuotr./Šiame QR kode užšifruota nuoroda į šį straipsnį.
15min.lt nuotr./Šiame QR kode užšifruota nuoroda į šį straipsnį.

QR kodai gali saugoti tekstinę informaciją, kontaktinius duomenis, tinklalapių nuorodas, inicijuoti el. laiško, SMS žinutės rašymą ar skambutį, suteikti informaciją apie buvimo vietą ir t.t.

Šiuos kodus lengva pritaikyti buityje, pavyzdžiui, jais galima persiųsti duomenis, telefono kontaktus. Toks kodas šalia reklamos gali nukreipti vartotoją į parduotuvės ar gamintojo tinklalapį, nurodyti kontaktus, suteikti papildomos informacijos. Vizitinėje kortelėje atspausdintas QR kodas gali automatiškai parengti SMS žinutę ar inicijuoti skambutį. Turistams QR kodas gali suteikti informacijos apie lankomą objektą ar net nurodyti buvimo vietą žemėlapyje.

Žodžiu, jo panaudojimą riboja tik fantazija.

Reikia tik telefono

QR kodų naudojimo neriboja licencijos, tad juos nemokamai kurti ir naudoti gali visi.

Internete galima rasti daugybę QR kodus generuojančių svetainių (pavyzdžiu, Goqr.me, QRcode.kaywa.com).

Šiuos kodus nuskaityti gali beveik bet koks išmanusis telefonas – tereikia programų parduotuvėje susirasti tam skirtą aplikaciją. Pavyzdžiui, „Android“ telefonų savininkai gali atsisiųsti „QR Droid“; „iPhone“ vartotojai – „QR Reader for iPhone“; „Windows Phone 7“ – „NeoReader“ ar „BeeTagg“; pastaroji programa veikia ir daugumoje „Nokia“ telefonų. Arba tiesiog programų parduotuvėje ieškokite „qr reader“ ar „qr scanner“.

Įjungus programą tereiks telefono kamerą nutaikyti į kodą ir netrukus jis bus iššifruotas (daugiau informacijos saugantys kodai nuskaitomi ilgiau). Priklausomai nuo kodo paskirties, vartotojui gali būti parodomas tekstas, pasiūloma apsilankyti interneto svetainėje, išsaugoti kontaktą ir pan.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis