Renkasi IT specialistai: kurie darbo privalumai yra kertiniai?

Šiandien kompanijos visame pasaulyje nepaliaujamai medžioja geriausius IT specialistus. Ieškodamos naujų programavimo profesionalų, bendrovės žada viską: nuo įspūdingai įrengtų biurų iki papildomų veiklų ar maisto bei vakarėlių. Tačiau ką vertina ir ko savo būsimoje darbovietėje ieško patys IT specialistai? Didžiausia Europoje darbdavių vertinimo platforma „Kununu“, kurioje šiuo metu yra per 2,6 mln. atsiliepimų apie daugiau nei 650 tūkst. verslų, kaip vieną geriausių vietų dirbti Berlyne išskyrė didžiausią pasaulyje atostogų būsto paieškos variklį „HomeToGo“.
„HomeToGo“ programuotojas Aivaras Sevelevičius
„HomeToGo“ programuotojas Aivaras Sevelevičius / Lino Žemgulio nuotr.

Lietuvoje „HomeToGo“ (www.hometogo.com) technologinę platformą kartu su partneriais „NFQ Technologies“ vysto daugiau nei 80 programuotojų ir duomenų mokslininkų Kauno ir Vilniaus biuruose. „HomeToGo“ vyriausiojo technologijų direktoriaus ir Lietuvos padalinio vadovo Audrio Kažukausko teigimu, Vokietijos ir Lietuvos komandas vienija tokia pat vidinė kultūra, tad geriausi Berlyne dirbančių specialistų įvertinimai gali būti adresuoti ir Vilniaus bei Kauno biurams.

Kiekvienas – svarbus nuo pirmos darbo dienos

Vienas svarbiausių dalykų, kuriuos išskyrė apie „HomeToGo“ platformoje „Kununu“ atsiliepę specialistai yra nuo pirmos darbo dienos darbuotojui suteikiamos atsakomybės ir pasitikėjimas juo.

„Kiekvienam mūsų programuotojui yra suteikta teisė diegti savo kodo pakeitimus kada tik atrodo tinkama, tam nereikia jokio leidimo. Net ir jaunesnieji programuotojai tai daro jau pirmąją darbo dieną. Tai yra didžiulis kompanijos pasitikėjimas darbuotojais, o kartu ir didelė atsakomybė. Mūsų paieškos varikliu nuolat naudojasi milijonai žmonių, todėl kiekvieno darbuotojo rankose yra svarbūs sprendimai“, – pasakoja vyriausiasis architektas Audrius Bugas.

Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ programuotoja Aurelija Kuncevičiūtė
Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ programuotoja Aurelija Kuncevičiūtė

Nuolatinio kompanijos augimo ir saviraiškos sintezė

Sparčiai auganti įmonė, kurioje vadovai glaudžiai dirba su savo komandomis ir visi skatinami išsakyti savo nuomonę, net jei ji ir nebus populiari – taip pat vienas privalumų, už kurį darbuotojai teigiamai vertina darbą „HomeToGo“.

„Sėkmė mūsų startuolį lydėjo nuo pat pradžių. Sparčiai besiplečiant komandai, atsirado poreikis labiau apibrėžti ir dokumentuoti mūsų darbo procesus. Tai darėme labai saikingai, nes mes iš principo esame antibiurokratai, kuriems nepatinka apribojimai. Mūsų tikslas yra ugdyti iniciatyvius darbuotojus, gebančius darniai dirbti autonomiškose komandose, sukurti įgalinančią veikti aplinką, kurioje jie patys gebėtų atrasti ir įgyvendinti geriausius sprendimus, prisiimdami tiek atsakomybę, tiek ir nuopelnus už rezultatus“, – pabrėžia A.Kažukauskas.

Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ programuotojai Julius Ambrasas (kairėje) ir Darius Kasperavičius (dešinėje)
Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ programuotojai Julius Ambrasas (kairėje) ir Darius Kasperavičius (dešinėje)

Kompanija be sienų

Darbuotojai, pateikę savo atsiliepimus, labai daug dėmesio skyrė ir įmonės tarptautiškumui bei įvairiapusiškai komandai. Pastebima, kad „HomeToGo“ dirba įvairių tautybių vyrai ir moterys, o tai leidžia spręsti iššūkius pasitelkiant skirtingas patirtis bei požiūrius.

„HomeToGo” yra įvairiatautė kompanija. Kultūrų įvairovė mus tik praturtina ir padeda efektyviau vykdyti „HomeToGo” paieškos sistemos plėtrą į naujas šalis, nes turime vietines rinkas išmanančius ir jų kalbas mokančius specialistus. Ir nors kiekvieną komandą sudaro specialistai iš skirtingų biurų, o juos skiria net tūkstantis kilometrų, nejaučiame, jog tai kaip nors apsunkintų bendravimą. Darbo reikalais dažnai keliaujame vieni pas kitus, tad komandos nariai bendrauja betarpiškai. Be to, šiuolaikinės technologijos leidžia efektyviai aptarti bet kokį iškilusį klausimą čia ir dabar“, – sako A.Kažukauskas.

Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ komanda Lietuvoje
Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ komanda Lietuvoje

Tradicijoms diriguoja patys darbuotojai

Galiausiai, tarp teigiamų darbuotojų atsiliepimų apie „HomeToGo“, išskiriamas ne tik didelis kompanijos dėmesys pačiam biurui ar darbo priemonėms, bet ir papildomai komandinei veiklai. Lietuvos padalinio vadovo A. Kažukausko teigimu, tai susiformavo natūraliai.

„Niekada niekam iš darbuotojų neprimetame nei mokymų, nei kokių nors tradicijų – pas mus viskas gimsta savaime, pagal poreikį. Nuo alaus penktadienių arba barbekiu švenčių iki mokymų, kuriuos kolegos gali pasirinkti patys bei susitelkti į tai, ką nori ar ko siekia. Visos komandos turi biudžetus, kuriuos gali panaudoti komandinės dvasios stiprinimui savo nuožiūra. Tai važiuoja palenktyniauti kartais, tai susirenka šaudyti iš lanko, dalyvauja ekstremaliuose išgyvenimo kursuose ar išsinuomoja pirtelę prie ežero. Jei darbuotojai turi kokius nors savo hobius, labai tikėtina, kad kolektyve suras bendraminčių ir juos įtrauks“, – teigia A. Kažukauskas.

Lietuvoje laukia net 20 naujų kolegų

Artimiausiu metu „HomeToGo“ Lietuvoje planuoja papildomai įdarbinti 20 jaunesniųjų ir patyrusių programuotojų bei duomenų mokslininkų Vilniaus ir Kauno biuruose.

Vos per ketverius veiklos metus kompanija išvystė savo veiklą 17 pasaulio šalių, šiuo metu komandoje dirba daugiau nei 150 darbuotojų, atstovaujančių daugiau nei 25 tautybes. Šiandien „HomeToGo“ leidžia palyginti daugiau nei 15 mln. nuomos pasiūlymų iš daugiau nei 300 nuomos svetainių visame pasaulyje, įskaitant ir didžiuosius portalus, tarp kurių „Booking.com“, „HomeAway“ ir kt. Kompanija turi vietinėms rinkoms pritaikytas paieškos sistemas JAV, dvylikoje Europos šalių, Rusijoje, Meksikoje ir Australijoje. Bendros investicijos į „HomeToGo“ sudaro reikšmingą aštuonženklę sumą.

Daugiau apie didžiausią pasaulyje atostogų būsto nuomos paieškos sistemą „HomeToGo“ multimedijoje.

Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ vyresnysis duomenų mokslininkas Gediminas Pukys
Lino Žemgulio nuotr./„HomeToGo“ vyresnysis duomenų mokslininkas Gediminas Pukys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis