Revoliucija, kuri bręsta išmaniojo telefono viduje

Kai 2007-aisiais Apple pristatė savąjį „iPhone“, vargu ar įtarėme, kad prasidėjo tikrų tikriausia revoliucija. Labai greitai išmanieji telefonai užkariavo pasaulį ir tapo pagrindiniu žmogaus įrankiu. Šiandien su išmaniuoju telefonu galime atlikti viską pradedant naujienų skaitymu ir baigiant kitų išmaniųjų daiktų valdymu. Tačiau kas mūsų laukia artimiausioje ateityje? Kokios išmaniųjų telefonų evoliucijos galime tikėtis?
Naujasis „Xiaomi Mi Max“ išmanusis telefonas
Naujasis „Xiaomi Mi Max“ išmanusis telefonas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Svarbu ne pats prietaisas, o funkcionalumas

Kaip sako verslininkas, aplikacijų kūrėjas Tomas Dirvonskas, išmanieji

telefonai sugebėjo per labai trumpą laiką iš esmės pakeisti patį mūsų elgesį. „Pasikeitė tai, kaip mes naudojame internetą, gauname informaciją. Žmogus savo mobiliajame telefone praleidžia labai daug laiko ir verslas gavo prie to prisitaikyti. Jeigu kalbėtume apie tolesnį telefonų vystymąsi, tai aš drįsčiau sakyti, kad jie jau padarė tą darbą, kurį turėjo padaryti. Jie pakeitė žmonių įpročius, atvėrė verslui visiškai naujas galimybes. Nemanau, kad pačiuose įrenginiuose bus kažkokių revoliucijų, Revoliucija bręsta šiek tiek kitoje srityje“, – teigė jis.

Anot jo, telefonas kaip daiktas jau menkai keisis. Didžiausios permainos mūsų laukia jo viduje t.y. programėlių srityje. „Visų pirma kalbu apie dirbtinį intelektą, vadinamuosius bot’us. Jie padės paslaugoms persikelti į vieną vienintelę aplikaciją. Nebebus taip kaip yra dabar, kai turime daugybę atskirų aplikacijų. Ateitis priklauso tokio tipo programėlėms kaip „Facebook Messenger“ ar kinietiškasis „WeChat“. Būtent per jas ateityje vyks visa komercija, teikiamos paslaugos. Dirbtinis intelektas, kuris bus jose, mums atvers dar neregėtas galimybes. Kai jis išsivystys iki tam tikro lygio, mūsų įpročiuose jis sukels tokią pačią revoliuciją, kaip ir kažkada tai padarė išmanieji telefonai“, – įsitikinęs T.Dirvonskas.

Pati telefono idėja šiandien jau gali būti pasenusi. Mums derėtų koncentruotis ne į daiktą, o į jo funkcionalumą. Žmogus ateityje turės vieną prietaisą, kuris pats pagrindinis, padės kontroliuoti kitus daiktus, suteiks reikalingiausią informaciją, padės komunikuoti su pasauliu. Šiandien tokią vietą mūsų gyvenimuose užima telefonai, bet taip nebūtinai bus rytoj.

„Dabar net sunku pasakyti, kokiame įrenginyje bus mano minėtos aplikacijos. Gal jos liks telefone, gal persikels kitur. Esmė ta, kad pats išmanusis telefonas iš esmės nebeturėtų keistis. Jis jau tapo centriniu mūsų įrenginiu, kuris mums yra pagrindinis informacijos šaltinis, daiktų interneto valdymo įrankis. Tai taškas, kuriame susieina visa informacija. Klausimas, ar jis tokiu išliks“, – aiškino pašnekovas.

Viena aplikacija viskam

Asmeninio archyvo nuotr. /Tomas Dirvonskas
Asmeninio archyvo nuotr. /Tomas Dirvonskas

Pasak T.Dirvonsko, mobilioji rinka pamažu juda link šio to, ką mes galėtume pavadinti monopolijomis. Šiandien jau net nėra reikalo kalbėti apie konkrečią sritį, kurioje programėlės ims dominuoti. Bus kaip tik priešingai. Programėlių tik mažės.

„Šiuo metu pasaulyje yra daugybė programėlių. Tačiau jas galima kiek grubokai suskirstyti į kelias pagrindines grupes: žaidimus, socialinius projektu ir verslus. Tačiau visose šiose grupėse viskas juda ta kryptimi, kad nugalėtojas gaus viską. Jeigu esi nr. 1, tave visi žino, jeigu nr. 2 tave žino daug kas. Tačiau jeigu esi žemiau, tai tiesiog degini pinigus”, - sakė jis.

Tai reiškia, kad kiekvienas iš mūsų turėsime vieną vienintelę programėlę, kurios pagalba ieškosime reikiamų paslaugų, kontroliuosime savo daiktus, bendrausime tarpusavyje ir t. t. Toks modelis išspręs didžiausią mobiliosios rinkos problemą – pasiekiamumą.

„Nieko keisto, kad daugeliui programėlių mobiliojoje rinkoje nepasiseka. Niekam taip ir nepavyko išspręsti atradimo problemos. Kokia puiki tavo progamėlė bebūtų, ją tiesiog sunku surasti. Į reklamą investuoti gali tik patys didžiausi žaidėjai. Ši problema ir išsispręs visoms paslaugoms persikėlus į vieną aplikaciją. Su dirbtinio intelekto pagalba tie verslai galės būti atrandami“, – pasakoja pašnekovas.

Viskas eina link to, kad ateityje tiesiog galėsime betarpiškai bendrauti su aplikacija. Kai per aplikacija bendrausime su dirbtiniu intelektu, mums atrodys, kad tai darome su tikru klientų aptarnavimo specialistu. Tačiau tai iš tikrųjų bus mašina.

„Visi vartotojai pamažu persikels į messenger tipo aplikacijas, o verslas natūraliai klientų ieškos ten, kur yra daugiausiai žmonių. Tai paprasta. Šiandien „Facebook Messengerneabejotinai yra arčiausiai tokio produkto, apie kokį aš kalbu. „WhatsApp“ irgi arti, bet, kita vertus, jis irgi priklauso tam pačiam „Facebook.“ Šiek tiek į tą pusę juda ir „Google Meow“. Tačiau būtent „Facebook Messengerdabar atrodo kaip būsimas nugalėtojas“, – prognozuoja T.Dirvonskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis