Robotas „Athena“ sukėlė sąmyšį Tomo Bradley tarptautiniame terminale, kai jis buvo neįgaliųjų vežimėliu atvežtas prie oro bendrovės „Lufthansa“ keleivių registracijos stalo atsiimti savo bilieto skrydžiui į Frankfurtą. Vežimėlį apspito televizijos operatoriai ir fotožurnalistai, o žmonės fotografavo ir filmavo mobiliaisiais telefonais, šaukdami „Tai robotas!“
Roboto kojas judinanti programinė įranga dar kuriama, tačiau jo rankos jau veikia, burnos vietoje žybsi mėlyna švieselė
Solt Leik Sityje įsikūrusios inžinerijos ir robotikos bendrovės „Sarcos“ sukurta „Athena“ buvo įsigyta Vokietijos Maxo Plancko draugijos, kuri, kartu su Pietų Kalifornijos universiteto tyrėjais stengiasi pritaikyti šį robotą atlikti darbus, kurie būtų pernelyg pavojingi žmonėms – pavyzdžiui, šalinti radioaktyvias atliekas uždaviniams avarijos ištiktoje Fukušimos atominėje elektrinėje Japonijoje.
„Nenorime, kad ten eitų žmonės ir aukotų savo gyvybes“, – sakė Maxo Plancko instituto doktorantas Alexanderas Herzogas, kuris stūmė „Athena“ vežimėlį oro uoste.
„Norėčiau turėti robotą, kuris gali atlikti tas pačias užduotis – pavyzdžiui, atidaryti duris arba valyti“, – pridūrė jis.
Kol kas „Athena“ gali mažai ką nuveikti – nebent sėdėti ir mėgautis jai rodomu dėmesiu. Roboto kojas judinanti programinė įranga dar kuriama, tačiau jo rankos jau veikia, burnos vietoje žybsi mėlyna švieselė, o baltoje galvoje įtaisytos vaizdo kameros ir jutikliai.
Robotui buvo nupirktas ekonominės klasės bilietas, tačiau jis vis tiek sulaukė ypatingo dėmesio: „Athena“ buvo praleista be eilės prie pirmosios klasės keleivių registracijos stalo.
„Athena“ nereikėjo pereiti įprasto metalo ieškiklio, bet JAV Transporto saugumo administracija (TSA) atliko ypatingą elektroninės įrangos patikrinimą, sakė oro uosto atstovė Nancy Suey Castles.
„TSA nenorėjo, kad pasakytume, kas tai buvo“, – paaiškino ji.
Per skrydį „Athena“ buvo prisegta krėsle kaip paprastas keleivis, bet buvo išjungta, o ją į naujuosius namus Vokietijos laboratorijoje lydėjo A.Herzogas ir Jeannette Bohg, Maxo Plancko draugijos vyriausioji mokslo darbuotoja.
Su šį įvykį galinčiais pakomentuoti „Lufthansa“ atstovais susisiekti nepavyko.
„Athena“ galėjo būti gabenama didelėje dėžėje kaip bet kuris kita elektroninė įranga, bet mokslininkai „norėjo pamatyti, kaip žmonės reaguoja į lėktuve sėdintį robotą“, – sakė N.S.Castles.
A.Herzogas įvardijo ir kitą priežastį: „Vietą gauti pigiau.“