Tai – koncepcinis viršgarsinis tankų ir desanto pajėgų gabenimo orlaivis PAK TA. Rusai trimituoja į padanges tokius gremėzdus iškelsiantys iki 2024-ųjų. Tiesa, kai kurie specialistai smarkiai abejoja, ar tokie kerėplos sugebės atsiplėšti nuo pakilimo tako – ką ir kalbėti apie viršgarsinius greičius.
Kai kurie specialistai smarkiai abejoja, ar tokie kerėplos sugebės atsiplėšti nuo pakilimo tako – ką ir kalbėti apie viršgarsinius greičius.
Futuristinės išvaizdos orlaivis išsiskiria tuo, jog jo korpuse, tiksliau, sparnų konstrukcijoje, žioji didžiuliai ortaikiai-angos. Jose suktųsi reaktyviniai varikliai. Lėktuvas yra neįprastos formos, nes jis projektuojamas taip, kad sugebėtų skraidinti 8 „Armata“ tankus (kurie, beje, irgi dar tik kuriami) ir visą amuniciją.
Nuostabiausia yra tai, kad taip pakrautas (krovinio masė – iki 200 tonų) griaumedis ore neva turėtų išvystyti didesnį kaip 2000 km/val. greitį. O nuskristi be degalų papildymo toks skraidymo aparatas galėtų apie 7 tūkst. kilometrų. Tokiais greičiais kol kas pasaulyje skraido tik dešimtis kartų lengvesni ir mažesni koviniai nakikintuvai. PopSci.com duomenimis, didžiausio JAV transportinio lėktuvo „C-5M Super Galaxy“ maksimalus greitis yra 834 km/val.
Iš rusų orlaivių kompanijos sukurto lėktuvo dizaino galima spręsti, kad jis iš dalies turėtų būti varomas elektra, nors iki šiol šia energijos rūšimi varomi tik labai lengvų orlaivių galios agregatai.
Ambicingoje programoje numatoma, kad iki 2024 m. Rusijoje bus pagaminta 80 orlaivių PAK TA. Jie neva sugebės perdislokuoti karines pajėgas ten, kur bus būtina – ir greičiau nei per 7 val. Transportiniai lėktuvai būtų pakraunami autonomiškai, o tankus ir pėstininkus taip būtų galima nuskraidinti į sunkiau prieinamas teritorijas.
Transportiniai lėktuvai PAK TA turėtų pakeisti dabartinius sunkiuosius orlaivius „Iljušin“ (Il) ir „Antonov“ (An). Kol kas vienintelis reguliariai skraidantis krovininis oro milžinas, galintis gabenti ypač sunkius krovinius, yra sunkiasvoris „Antonov An-225 Mriya“.