Byla iškelta remiantis Rusijos piliečio Dmitrijaus Petrovo skundu, kurio manymu, „Apple“ akivaizdžiai piktnaudžiauja jos gaminamų išmaniųjų telefonų remonto rinkoje.
„Rusijoje niekas be „Apple“ leidimo negali remontuoti „iPhone“ telefonų, o šis gamintojas neteikia atsarginių dalių telefono ekranui suremontuoti“, – leidiniui sakė D.Petrovas.
Anot ieškovo, neveikiantį „iPhone“ ekraną galima pakeisti originaliu arba per „Apple Retail Store“, arba „Apple“ „centralizuotame remonto centre“, kurio Rusijoje nėra. Gamintojas siūlo „iPhone“ turėtojams Rusijoje pakeisti telefonus naujais, sumokant kiek daugiau kaip 50 proc. naujo telefono kainos.
Antimonopolinės tarnybos atstovas nepaaiškino, kur šiuo atveju yra įžvelgtas „Apple“ piktnaudžiavimas.
Antimonopolinės tarnybos atstovas nepaaiškino, kur šiuo atveju yra įžvelgtas „Apple“ piktnaudžiavimas, bet priminė apie gresiančias baudas jį įrodžius – 15–20 tūkst. rublių „Apple“ ir 0,3–1 mln. rublių jos antrinei įmonei.
Tuo tarpu ieškovo tvirtinimu, jis skundą pateikė tam, kad „Apple“ būtų priverstas į Rusiją tiekti „iPhone“ atsargines dalis.
D.Petrovas su tokiomis pretenzijomis jau buvo kreipęsis į vieną Maskvos teismų, kur jo ieškinys buvo atmestas kaip nepagrįstas.
Rugpjūtį Rusijos federalinė antimonopolinė tarnyba iškėlė bylą bendrovėms „Apple Rus“, „Apple Holding B.V.“, „Apple Sales Ireland“, „Apple Operations International“, „Apple Inc.“ dėl įtarimo derinus „iPhone“ telefonų pardavimo Rusijos mažmenininkams kainas.
Byla iškelta remiantis vasarį pradėto rinkos tyrimo rezultatais, kurie parodė, jog dauguma mažmenininkų ilgą laiką taikė vienodas „iPhone 6S“ ir „iPhone 6S Plus“ telefonų pardavimo kainas. Antimonopolinės žinybos manymu, taip galėjo būti dėl „Apple“ korporacijos įmonių veiksmų, „rekomenduotinų“ kainų prilyginimo „privalomoms“.