Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad „Sony“ – patys produktyviausi kamerų išmaniesiems telefonams gamintojai, užimantys apie pusę pasaulinės fotojutiklių pramonės – kamerą pasigamino ne tik sau. Štai „iPhone 8 Plus“ kameros jutiklių pora yra pagaminta „Sony“, o „Galaxy Note 8“ atveju ne viskas taip paprasta: dalies telefonų (tų, kurie yra gaminami „Qualcomm“ platformos pagrindu) jutiklius gamino taip pat „Sony“, o telefonams su „Exynos“ procesoriais jutiklius gamino patys „Samsung“. Lietuvos rinkoje prekiaujama modeliu su „Exynos“ procesoriumi, tad šiuo atveju tai nėra „Sony“ jutiklis.
Skirtingais panašaus telefono modelio („Galaxy S8“) variantais užfiksuotas nuotraukas galite palyginti paspaudę šią nuorodą – matomi pakankamai akivaizdūs nuotraukų skirtumai: „Sony“ jutiklis fiksuoja natūralesnį vaizdą, o „Samsung“ jutiklis pateikia labiau sintetinį vaizdą, bet už tai detalės yra aštresnės – gali būti, kad tai yra gerokai aktyvesnio skaitmeninio nuotraukos apdorojimo rezultatas.
Kartu derėtų paminėti, kad, Vilniuje pristatant „Sony Xperia XZ1“ telefoną, įmonės atstovas Rikardas Skogbergas užtikrintai tvirtino, kad jame esanti kamera yra jo atstovaujamos įmonės technologinių inovacijų „viršūnė“, o konkuruojančioms įmonėms parduodami arba senesni, arba atskirai sukurti jutikliai, kurių niekada neketinta dėti į „Sony“ telefonus. Ir nors „Xperia XZ1“ yra vienintelis iš šios trijulės su vienguba kamera, tas pats R.Skogbergas tikino, kad jų kamera yra tokia gera, jog nebuvo jokios priežasties diegti dar vieną kamerą – na, nebent rinkodarinė, bet „Sony“ tokiais beprasmiais žaidimais neužsiima. Įkvepiantis pasitikėjimas savimi ir ambicingas pareiškimas, kad „Sony“ yra geriausi.
Tad tokioje telefonų draugijoje beveik neabejotinai turėtume rasti tą, kuris šiandien leidžia fiksuoti pačias geriausias nuotraukas, kokios įmanomos išmaniuoju įrenginiu, nors po savaitės šią draugiją, konkuruojančią dėl „geriausiai fotografuojančio“ titulo, turėtų papildyti dar vienas labai ambicingas išmanusis telefonas – „Huawei Mate 10“.
Visi trys telefonai buvo bandomi identiškomis sąlygomis – tas pats apšvietimas, tie patys fotografuojami objektai. Visais atvejais naudojamas „Auto“ fotografavimo režimas, ekspoziciją parenkant pagal vėliavėlės su Vyčiu baltąjį plotą.
Pirmoji nuotraukų trijulė buvo užfiksuota natūralaus, vidutinio apšvietimo sąlygomis.
Fotografai, įvertinę šias nuotraukas, pareiškė, kad esant geram natūraliam apšvietimui visų telefonų fiksuojami vaizdai yra ganėtinai panašios kokybės, bet atkreiptinas dėmesys, kad šiek tiek peršviečiamas vėliavėlės su Vyčiu audinys „Sony“ nuotraukoje atrodo vientisas ir tolygus, „iPhone“ nuotraukoje jau matosi audeklo grūdėtumas, o „Samsung“ tarsi linkęs į šviesos aberacijas.
Antrasis trejetukas – intensyvaus apšvietimo sąlygomis.
Intensyvaus apšvietimo sąlygomis „Samsung“ ir „iPhone“ pateikė labai panašius vaizdus, o „Sony“, matyt, skaitmeniniu būdu patamsino foną. Už tai ryškiausia nuotraukos vieta – geltonas automobilio modelis – „Sony“ nuotraukoje yra mažiausiai peršviestas. Anot vieno kolegos, „Sony“ vaizdas gal ir teisingesnis, bet depresyvesnis.
Trečioji grupė – kontrastingo apšvietimo sąlygomis (aplinkos apšvietimas silpnesnis, tačiau į objektą nukreipta ryški šviesa).
Kontrastingas apšvietimas parodė „Sony“ pranašumą: šis aparatas sugeba suvaldyti „išdeginimą“ ir nuslopina perteklinį šviesumą. Tiesa, fono šviesumo kaina – aplink gerai apšviestus fotografuojamus objektus tvyro visiška tamsa. „iPhone“ išbandymo šviesos pertekliumi neišlaikė, šokoladiniai eurai yra tiek peršviesti, kad prarandama didelė dalis vaizdo. Kita vertus, atsiranda geriau matomas fonas. „Samsung“ generuotas rezultatas yra tarpinis – šokoladas peršviestas silpniau nei „iPhone“ atveju. Bet už tai fonas matosi ne prasčiau nei „iPhone“.
Ketvirtieji kadrai – nuotrauka, fiksuota visiškoje tamsoje.
Visiškos tamsos sąlygomis „Sony“ patyrė visišką fiasko. Nuotraukoje – beveik absoliuti tamsa. „iPhone“ vaizdas labai „triukšmingas“, tačiau detalesnis nei „Samsung“.
Penktoji, šeštoji ir septintoji trijulės – po truputėlį gerinant apšvietimą.
5:
Nestipriai pagerinus apšvietimą įvyksta netikėti pasikeitimai: tamsiausią vaizdą fiksuoja „iPhone“, o „Sony“ rezultatas kur kas šviesesnis, bet labai „triukšmingas“, išplaukusiomis linijomis. Akivaizdus lyderis – „Samsung“: nuotrauka kiek tamsesnė nei „Sony“, tačiau „triukšmo“ lygis ir detalumas suteikia neabejotiną pranašumą.
6:
Į studiją įleidus dar šiek tiek daugiau šviesos gaunamas dar vienas rezultatas: „Sony“ vaizdas vėl šviesiausias, tačiau labiausiai sulietas ir „triukšmingiausias“. Peržiūrėjus nuotraukų informaciją aiškėja priežastys: „Sony“ automatinis fotografavimo režimas užkėlė jutiklio jautrumą ISO iki 10 000 ir parinko išlaikymą 1/8 s. „iPhone“ ISO pasirinkimas buvo 2000, išlaikymas 1/4 s, o „Samsung“ per 1/4 s vaizdą užfiksavo esant ISO lygiui 1250. Itin aukštas ISO lygis paaiškina, iš kur randasi „triukšmai“. „Samsung“ nuotraukos šviesumas ir ryškumas tokiomis sąlygomis tikrai maloniai stebina.
7:
Dar labiau pašviesinus fotografavimo aplinką dar labiau išryškėjo „Samsung“ pranašumas: nuotrauka ir šviesiausia, ir ryškiausia, ir mažiausiai „triukšminga“. „iPhone“ atveju smarkiai išauga „triukšmingumas“ bei kenčia detalumas, o „Sony“ tūno konkurentų šešėlyje – nuotrauka tamsiausia, detalumas prastokas.
Paskutinės nuotraukos – po maksimalaus skaitmeninio vaizdo priartinimo.
Labai įdomūs efektai išryškėja maksimalaus priartinimo sąlygomis: visi telefonai generuoja klaidingą spalvų tinklelį, tačiau „Samsung“ telefone šios spalvinės klaidos yra pačios ryškiausios, o „Sony“ – mažiausiai krintančios į akis.
Tad darome išvadas: prasto apšvietimo sąlygomis geriausiai fotografuoja „Samsung“, perteklinio apšvietimo iššūkius geriausiai įveikia „Sony“, o „iPhone“ balansuoja bei stengiasi būti pakankamai geru ir vienokiose, ir kitokiose sąlygose.
Kaip jau minėta anksčiau, „Sony“ šiame įrenginyje įtaisė vieną kamerą, o konkurentai savo kameras dubliavo ir įgijo vieną savybę, kuria „Sony“ pasigirti negali – jie tapo puikiai tinkamais gražiems portretams fiksuoti, nes įgijo fono išblukinimo gebėjimą (t. y. sugeba sukurti bokeh efektą). Šiuo požiūriu „iPhone“ pasirodė pranašesnis, nes juo fiksuojami portretai atrodo natūralesni, o „Samsung“ veidą paverčia tarsi guminiu (nors galbūt kai kuriems žmonėms ir priimtina tai, kad šis telefonas fiksuoja veidą, bet ne raukšles).
Natūralaus dydžio nuotraukas galima atsisiųsti iš šios svetainės.